ölümsüz ruhlar...
Bugün günlerden inanç günü..zaferin bedelini canlarını siper ederek kazananların;bir ekmek hoşaf ve bulunmayan suya hasretle yanan mangal yüreklilerin günü...
onlar hakkında ne konusursak konusalım hep geride kalıp onları şükranla anacağız çanakkale’den bahsediyorum..bir miladın bir güneşin insanların yüreğini özgürlük ile ısıttığı gündür bugun 18 mart ..
mermilerin topların bombaların gölgesinde ..yüreğinin coğrafyasını iklim iklim gün gün..nefes nefes bu toprakları düşmanlarından korumak için mücadele eden kahramanların günüdür..
her defasında dillendirdiğim ve bana göre hepimizde olması gereken bir ruh..inanç ruhudur..
şehadet şerbetini içen kahramanlar; isimsiz cengaverler..bunu yaşayıp şavaştılar..aç susuz kefensiz toprağa düştüler..üstad mehmet aki’fin dediği gibi ’ALLAH bu ülkeye bir daha istiklal marşı yazdırmasın’ evet ne güzel söylemiş batının kucağında medeniyet yaşanmaz..biz bu topraklar için nasıl mücadele gösterildiğini bilmeliyiz.ve ona göre yaşamalıyız.çünkü en ufak bir sebepten bile olsa bizi bölmek isteyen dış kuvvetlerin olduğunun farkına varmalıyız.çünkü bu ülkenin bayrağındaki gibi kanı döken..kürt ,türk,çerkez arap,boşnak vs..insanların bir bütün olduğunu unutmamalıyız.şuan yaşadığımız gibi tek bir ruh olmalıyız.bu ülke hepimizin kardeşçe yaşamalıyız..yoksa küçük sularda büyük balıklara yem oluruz. batı bizim neremizde..güneş doğudan doğuyor oysa..evet dost gözüken kem gözlü komşuların oldğunu unutmamalıyız.bu topraklar hepimizin..batının yaşadığı medeniyet seviyesinde olmayabiliriz..ama bizim inancımız ve kültürümüz var..tarihi geçmişimiz..gün gelir bu ülkede insanlar tek yürek olduğu zaman bu ülke asıl o zaman 4 mevsimin yaşandığı cennet olur..gerici yobaz insanlar olduğu sürece ortalıkta hep balık gibi kalır dururuz ve daha çabuk avlanırız..oysa öyle değil en önemli olan sorun ise eğitimdir..bilinçtir.insanlara bunu aşılamalıyız.,ki daha aydınlık günlere kavuşalım..nazımın dediği gibi ; bir ağaç gibi tek ve hür bir orman gibi kardeşçesine..bu duyguya sahip geçmişini bilen aydınlık geleceği umut ediyorum..
insanların uyandığında özgür barışçıl eğitimli refaha ermiş aydınlık günlere erişmesi ..ve insanca inançla ve kardeşçe yaşamak dileği ile...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.