- 892 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
DEPRESYON
ÇAĞIMIZIN HASTALIĞI DEPRESYON
Dalları budakları o kadar çok ki.. yaşam şartları değişti, insanlık değişti.
Kalabalıkta bile yalnız hissedersin kendini, bu durum ne acıdır..dost bildiklerin hep hain çıkmıştır, el uzattıkların ihtiyacın olduğunda çekmişlerdir elini, hep vermişsindir bir kere istesen yok olmuşlardır.. çok koyar insanın ruhunda derin yaralar açar yanılgıların , yavaş yavaş uzaklaşırsın toplumdan soyutlarsın kendini travmalar yaşamaktan yorulur tüm bedenin.
Bir de geçim zorluğu.. iş de ayrı zorluklar , parayı yetirebilme çabaları. Özenirde almak istediğini alamazsın, dışarda mis gibi kokular oturup yemeye paran yoktur bir de eve gelince hır gür varsa eyvahlar ola..Önce sendelemelerin başlar başın dönüyormuşcasına hep yorgunluk hissedersin, tat almazsın hiçbir şeyden yemiş olmak için yersin yemeğini , yatak yorgan toplanacaktır elin hiç gitmez. Gülmek ister gülemezsin göz yaşların bile kurumuştur boğazında düğümlenir hıçkırıkların. Kaşıntılar başlar belki gözünde kızarır, kalbin ağrır kolun ağrır.. Koşarsın doktora korku ile evhamla. Rontgenler, tahliller.. çıkmaz bir hastalık.
İnanmazsın. İllaki hastasındır ya. Gidersin başka doktora anlatırsın derdini, tekrar rontgen ve tahlil yine bir şey çıkmaz. Doktor "kalbin değil ruhun hasta" der. Önce incinmiş hissedersin kendini ben deli miyim dersin. Kimselere anlatamazsın utanırsın. Durum ilerler işe güce engel olur görevler aksar işler karışır. Sorumlulukların vardır. Baktın ki olacak gibi değil gizli gizli gidersin psikoloğa.. o sordukça sen ağlarsın ağladıkça rahatlarsın, konuştukça ferahlarsın. Devam eder gidip gelmeler, kontroller, ilaçlar.
OYSA Kİ.....
Kişi öncelikle ilacı kendinde bulmalı. Biraz çaba..Hayatı olduğu gibi kabul ederek. İşe kendini mutlu edecek şeylerle başlamak lazım. Kurslara giderek.. resim, müzik aleti veya el becerileri öğrenerek olabilir neye merakın varsa. Ufacık bir armağanla kendini şımartabilirsin, saçlarını değiştirip makyaj yapabilirsin...biraz olsun yenilenerek, bazen tembellik yaparak bazende yorularak..geçmişle yaşamadan. Kesinlikle olumsuz ve kendine ters gelen insanlardan uzak durmalısın. Zaman geçirmek için boş insanlarla yalandan biraraya gelmemelisin bu durum ruhu olumsuz etkiler.
Ağlamak istediğinde ağla ..kahkahalarını bolca at gitsin nerede olursan ol, hep gülümse aldırma hiç kimseye sakın başkaları ne der diye düşünme . Bağırmak istediğinde bağır ..haykır tutma içinde. Seni kıranları kırmaktan çekinme..suskunluğun edepten olsa da hep susma, tepki vermek rahatlatır. Ne isen öyle ol sıkma kendini. Fırsat bulursan seyahate çık, sinemaya tiyatroya git arada sırada olsa da yap bunları. Bir şeyler araştır öğrenmek için, beynimizi ne kadar çalıştırırsak ruhumuz da canlanır " ÇABA İLE YILMADAN" bunlar tabii ki birden olmaz yavaş yavaş..uygula bak nasıl rahatlayacaksın. Aldığın takviye olacak hafif bir ilaç ,yeter ki fazla ilaçtan medet umma.
Mutlu öyküler oku, mutlu şiirler..mutlu resimler.. İçine kapanıp kalmak her şeyden kendini soyutlamak seni hiçbir zaman iyileştirmez. Her halinle sev kendini bazende dalganı geç aynalar karşısında.. bak nasılda güleceksin. Yenilme depresyon denilen canavara..sen onu yen.
Nurgül Soydan
YORUMLAR
uykum kaçtı... ve sabahın bu saatinde kendimi bu yazıyı okurken buldum!!! çok doğru tespitler... elindekiyle yetinemeyip koskoca bir boşluk ve günümüz hastalığı!!! Allaha sığınmalı bence ve bizdende yardım bekleyenler olduğunu düşünerek sıkıca sarılmalı yaşama... sevgiyle kalın Dost Kalbim;)
Yazınızı büyük bir keyifle okudum ,tebrikler içeriği çok hoş;ancak yazım yanlışları ve imla hataları çok rahatsız etti beni!Bu eleştiriyi yazarken anlayış göstereceğinizi umdum ama umarım yanışmamışımdır.
:))
Kaleminize sağlık...
NURGÜL SOYDAN
beğeni ile okudum günümüzde depresyona girmeyen var mı yüreğinize emeğinize sağlık saygılar