- 892 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARAMIZDA AĞRI DAĞI
ARAMIZDA AĞRI DAĞI
ROMAN YAZARI: BÜLENT ARPAT
SENARYO-UYARLAMA: YÜKSEL GÜRBÜZ
PERDE
KİŞİLER:
HAKAN
HELGA
CHRİSTİAN
MEKÂN:
YABANCILAR PAZARI
DÜKKÂN SAHİPLERİ: Gel gel t-shirtlerde indirim var. T-shirtler 5 Tl. Kış sezonu için indirim var. Gel abi, gel abla. Aha paketi yırttım. 4,5 TL oldu. Gel abi gel abla.
(Hakan bir iki yere gider. T-shirtlere bakar beğenmez.)
HELGA: Gel delikanlı buraya doğru. Senin aradığın yer burada.
(HAKAN HELGAYA DOĞRU GİDER. BİR İKİ T-SHİRTE BAKAR. BEĞENMEZ GİBİ YAPAR)
HAKAN: Ya ablacığım bunlar biraz kötü gibime geldi. Kardeşime alacağım, yarın doğum günü de.
HELGA: Bence t shirt alma kazak al. Benden sana söylemesi. Yani ısrar var teklif yok yine sen en iyisini bilirsin.
HAKAN: Göstersene abla.
HELGA: Göstereyim delikanlı. Bir dakika. CRİSTİAN gel buraya kızım.
(CRİSTİAN gelir sahneye)
HELGA: Yesaysteghyem, vor im aghjikysviter . (ERMENİCE OKUNUŞU)
CRİSTİAN: Okay, Mom . (ERMENİCE OKUNUŞU)
(CRİSTİAN KAZAĞI HAKAN’A VERİR)
CRİSTİAN (BOZUK TÜRKÇE’YLE): Buyrun.
HAKAN KAZAĞI ALIR PARAYI CHRİSTİAN’a VERİRKEN)
HAKAN:
SABAHLARIN GÜNEŞİ
AKŞAMLARIN AYI
SEN DAHA ÖNCE NEREDEYDİN
BEN BURADA DELİ OLURKEN
(CRİSTİAN ANLAMAZ BU ŞİİRDEN AMA GÜLÜMSER)
PERDE
KİŞİLER:
HAKAN
CRİSTİAN
GARSON
MEKÂN: CAFE (CAFE’DE ATATÜRK POSTERİ BULUNUR)
CRİSTİAN: Ah Hakan’cım sana o kadar çok aşığım ki, sen varsan mutluyum sen yanımda olmadığın zaman ben ölüyüm.
HAKAN: Aşk nedir sevgilim?
CRİSTİAN: Sensin. Ben aşkı senden önce senden sonra diye tanımlıyorum.
HAKAN: Güzel açıklama aşkım. Benim de öyle yavrum. Söyle bakalım aşkım bu aşkımıza engel var mı?
CRİSTİAN: Şey aşkım ben senle ölümüme bile giderim ama babam aşırı milliyetçidir. Beni seni verir mi bilmiyorum ki.
HAKAN: Aşkım aşkı en büyük zorluğu sabırdır ve kazanan sabırlı olandır. Ben sabırlı davranacağım ve seni kazanacağız.
CRİSTİAN: Ben de seni beklerim ama içimde kötü bir his var. Of ya. Seni çok seviyorum.
HAKAN: Sen bana güven aşkım. Ah aşkım biz Ermeni ve Türk âlemi iki kardeşiz.
CRİSTİAN: Ben öyle düşünmüyorum. Ben sadece seni seviyorum.
HAKAN: Niye öyle diyorsun Cristian? Nedir sendeki bu kin? Bırakalım bu olayı tarihçiler halletsin.
CRİSTİAN: Bilmiyorum Hakan. Ben sadece seni seviyorum. Bu konuları çok sevmiyorum.
HAKAN: Böyle yapıp beni üzme Cristian.
Ağladım seni bulana kadar
Seni kaybetmek yazık bana
Sonra sana biraz da ayıp
Dile gelmişim aşka böyle üzülmek
Bizim aşka kayıp
GARSON: Başka bir emriniz var mıydı?
CRİSTİAN, HAKAN: Hayır.
PERDE
KİŞİLER:
HAKAN
HELGA
HELGA:HoşgeldinHakanyavrum.Cristian’ıarıyorsanburadadeğil.Ermenistan’agitti.Üzülürsündiyesanasöylemedi.
HAKAN:Nereyegitti?YapmaHelgaanne.Benonsuzşimdineyaparım.
Güllerimgitmişşimdikoklasamneolur.
Şimdiyanımdayokyabenyaşasamnolur.
Dilekolaysöylemesiaşklarainanmayanlariçin.
Gidenbenimömrümolsasizeneolur.
HELGA: Yavrum ben sizin gibi aşkları görünce dünyaya olan güvenim artıyor. Bak sana şunu söylüyorum. Kızımı ben sana veriyorum ama bence sen git babasından iste. Cristian babasına çok düşkündür.
HAKAN: Ben şimdi kuş olsam hemen giderim anında orada olurdum. Yarın yola çıkıyorum Helga Anne.
HELGA:Tamam yavrum. Ama dikkatli ol hemi Ohannes çok milliyetçi ve aşırı inatçıdır. Dikkatli ol. Seni severse ölümüne sever sevmezse ölümüne sevmez.
HAKAN: Merak etme Helga anne ben inşallah halledeceğim.
HELGA: Ben senin arkandan dua ederim. Hadi oğlum daha fazla durma var git yoluna.
HAKAN:
ŞİMDİ KUŞ OLUR GİDERİM ARDIMA BAKMADAN
SEVEN BİRİ VAR ORADA BENİ BEKLER DURMADAN
BEN O SEVDİĞİMİ BİRAZ DAHA BEKLETİRSEM
ALLAH BENİ ÇARPAR HİÇ BIKMADAN
4.PERDE
(HAKAN, OHANNES BABA’YLA TANIŞMAYA GİDER)
OHANNES: Hellomy boy.
HAKAN: Hellomyfather, what’sup?
OHANNES: Good? Whatareyoufrom?
HAKAN: Turkey, Samsun
OHANNES: Getup, getup! Dedelerimizin katili Türklere benden kız yok.
HAKAN: Ohannes bey, atalarımız geçmişte birbirlerini tam bilemediğimiz nedenlerle kırmışlar. Bizlerse şu anda sadece kavgada yumruk sayıyoruz. Onlar mı bizden fazla öldürdü, yoka biz mi onlardan fazla diye.
OHANNES: Tüm dünya biliyor ki, katil olan sizlersiniz.
HAKAN: Efendim, bırakalım tarihçiler çözsün problemi.
OHANNES: GET UPPPP!
(HAKAN KALKAR. CRİSTİANA)
HAKAN: Cristina bu gidişle herhalde ayvalar nar olanda, sen bana yar olanda.
CRİSTİANA: Baba hiç değilse benim hartımabi dinleseydin Hakan’nı.
OHANNES: Neyini dinleyecekmişim ki onun. Yahu. Eğer Ermeni katliamını kabul eder ve SOYKIRIM ANITI’na da bir çiçek koyarsan seninle bu konuyu konuşabilirim beki.
HAKAN: Hayır be hayır! Her olay kendi şartlarında değerlendirilmelidir.. Böyle bir katliamı ne kabul ediyor, ne de reddediyorum. Bu konu beni aşıyor. Ben hem Cristina’yı, hem de ülkemi ve insanımı fazlasıyla seviyorum.
OHANNES: İşte gördüğün gibi kızım Cristina. Bunlar hem barbardır, hem de inkârcıdır. Seni sevdiğini söyleyen de ayı kumaştandır kızım. Yılan kabuk değişse de yine yılandır.
HAKAN:
Bahçelerde mor meni
Verem ettin sen beni
Ya sen İslam ol Ahçik
Ya ben olam Ermeni
Diyerek kız alıp kız verirdik. Ne zaman İngilizler geldi, feleğiniz şaştı. Türklerle Ermeniler, Rumları ve Kürtlerle hep bu İngilizler yapmıştır. Siz de hep ayakta uyunuz.
OHANNES: Defol derhal defol. Seni bir saniye bile görmek istemiyorum.
HAKAN: Son sözünüz bu mu?
OHANNES: Evet son sözüm bu. Sana kız mız yok.
HAKAN: Benimle geliyor musun Cristina?
(CRİSTİNA CEVAP VERMEZ. SADECE AĞLAR)
5.PERDE
KİŞİLER:
CRİSTİNA
POSTACI
OLAY:
(KAPIÇALAR.CRİSTİNAKAPIYIAÇAR)
POSTACI: CRİSTİNA MI İLE GÖRÜŞÜYORUM.
CRİSTİNA: EVET BUYRUN
POSTACI: SİZE BİR MEKTUP VAR. TÜRKİYE’DEN GELMİŞ İSMİ NEYMİŞ Bİ BAKALIM. HIM HAKAN DİYE BİRİSİNDEN GELMİŞ
CRİSTİNA: HEMEN VER BANA. HEMEN(HEYECANLA)
POSTACI: ŞURAYA BİRİMZA ATINIZ LÜTFEN
CRİSTİNA: TAMAM.(İMZAYI ATAR.)
(CRİSTİNA MEKTUBU ÖNCE KOKLAR.VE MEKTUBU AÇAR.)
SES GELİR:
CRİSTİNAM
SON GELİŞİMDEKİ SENDEN OLUMSUZ CEVAP ALMAM BENİ ÇOK ÜZDÜ. EĞER BENİ GERÇEKTEN SEVİYORSAYDIN BENİMLE GELİRDİN. ŞİMDİ SANA BİR İKİ BİR ŞEY ANLATACAĞIM. NE KADAR ANLARSIN BİLEMEM AMA YİNE DE ANLATMAYA ÇALIŞACAĞIM.
ÖNCELİKLE BİZİM BİR SİNEMA OYUNCUSU VARDI. TÜM KIZLAR ONA YA HAYRANDI YA DA AŞIKTI. TÜM İZLEYİCİ ONA KRAL LAKABI TAKMIŞTI. GENÇ SAYILABİLECEK BİR YAŞTA ARAMIZDAN AYRILDI. BİZ ONU AYHAN IŞIK DİYEBİLİRDİK. ASLINDA GERÇEK ADI AYHAN IŞIKYAN’DI.
HEM OYUNCU HEM BESTEKÂRDI. TÜM ÜLKE ONUN OYUNCULUĞUNU VE BESTECİLİĞİNE HAYRANDI. İSMİ SAMİ HAZNEDARDI AMA BİLİNMEYEN KISMI SAMUELDİ.
ADİLE NAŞİT’İ TANIR MISIN DİYE ÇIK SOR TÜRKİYE’DE. SANA ŞÖYLE BAKIP NASIL TANIMAYIZ MASALCI TEYZE’Yİ DERLER. TÜM ÇOCUKLAR ONUN KUZUCUKLARIYDI. ASLINDA O ERMENİ ASILLIYDI. GERÇEK İSMİ ADALE İDİ.
YİNE TİYATRO OYUNCU OLAN KENAN PARS, BİZ ONA ÇOK HAYRANDIK. GERÇEK İSMİNİ BİRÇOĞUMUZ ONUN GERÇEK İSMİNİ BİLEMEYİZ. İSMİNİ YİNE MERAK EDERSEN KİRKOR CEZCEVİZYAN’DİR.
BİZ ONLARI İÇİMİZDEN BİLDİK. HİÇ ONLARI KÜÇÜMSEMEDİK. ERMENİ OLDUKLARINI HİÇ BELİRTMEDİK.
PEKİ SİZİNKİNE BAKARSAK DEVE KİNİ GİBİ MİLLİYETÇİLİK, KAÇ TANE DİPLOMATIMIZI ÖLDÜRDÜNÜZ, ASALA ÖRGÜTÜ KURUP EN İYİ İNSANLARIMIZI ÖLDÜRDÜNÜZ.
CRİSTİNA BUNDAN SONRAKİ YAŞAMINDA MUTLULUKLAR DİLİYORUM. YİNE DE BUNCA ZORLUKLARA RAĞMEN SENİ ÇOK AMA ÇOOK SEVİYORUM.
OYSA BİR FİNCAN KAHVE OLSAM
KIRK YIL HATIRIM VARDI
ÖMRÜMÜ BEN SANA VERDİM
DÖNÜP BİR BAKSAN NE VARDI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.