- 432 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GÖNLÜMÜZ GENÇ ...
GÖNLÜMÜZ GENÇ...
Merhaba gönül dostlarım, Saygılar, sevgiler, selamlar ileterek, gönlümüz çok şükür genç diyerek konuyla ilgili paylaşımlara devam ediyorum. Kişilerin hürriyet cüzdanına bakarak yaşının ilerleyişini yüzüne vurgulamanın ne kadar yanlış davranış olduğunu o yaşa gelince anlarsınız. Çünkü her insan hissettiği yaştadır. Görüntülere aldanmamak gerekiyor.
Aynalar yalan söylemez derler ama ayna insanların dış görünümünü yansıtır. İç görüntüsünün sağlık bölümü hastaneler de çekilen filmler de yansıyabiliyor ama benim anlatmak istediğim duygu aleminin tavrıdır. Saygıyı, sevgiyi, hoş görüyü benimseyenlerin hisler dünyasına dalma şansımız yok ama kendi hayal dünyamızı ortaya koyduğumuz da algılarız.
Dünyanın güzel görünen yüzünden istifade etmek isteyenler, imkanı da olanlar, yaşam sürecinde yaşları ilerlese de gönüllerini genç vücutlarını da dinç hissederler. Yazarların, çizenlerin zaman zaman yazıların da ve tablo da her yaş grubunun duygularını yansıtmaya çalışırlar. Genç ve güzel, sağlıklı, varlıklı yaşamak her insan oğlunun arzusudur ama imkanlar değişebiliyor.
Örneğin özgürce yaşamak istenildiğin de maddi durum uygun olmuyor,
servete kavuşunca da manevi durum zorluyor. Her şeyin dengeli olmaması da takdir ilahidir. Şansımız yaver gitmeyebilir. Kaderimize razı olmalıyız. Bizleri yoktan var eden Yüce Allah’tan da ümidimizi kesmemeliyiz. Çünkü bizim için hayırlısı neyse bizler duamızı o yönde yaparak şükretmeliyiz.
Yarının umudu olan gençlerimizin durumlarını da gözeterek onlara anlayışlı olmamızın gerektiğini de vurgulamak istiyorum. Çünkü onların bu dönemler de yönünü belirlemesi gerekiyor. Okuduğu okulda, dersinde başarılı olması gerekiyor. Basit hataları büyüterek gençlerin kafalarını karıştırırsanız .. Allah korusun doğru bildiklerini de unutturmuş olursunuz.
Bizler gençlik duygularını zamanın da yeterince yaşayamasak da yaşın ilerleyişine aldırmayıp gönlümüzün genç olduğunu yansıta biliyorsak, gençlerimizin sesine de kulak vermemiz gerektiğini düşünüyorum. Evladımız bizim canımız, ciğerimiz, göz bebeğimiz. Her fırsatta onlarla arkadaş olup sorunlarını dinlersek, çözümü konusunda da atılacak adımları planlarız.
Gençlerin hayalleriyle bizim umutlarımız çakışmayabilir. Bizim hobilerin onlara ters düşeceğini de hesap etmek lazım. Senin arzuladığın mesleği tercih etmeyebilirler. Bırakın topluma faydalı her meslek onların ufkunun açılmasına vesile olabilir. Vatanını, bayrağını seven her genç hizmet etmeye hazırlık yaparlar. Okuma heveslerini sonlandırmayalım. Bu konuyla ilgili şiirlerimi paylaşıyorum. İnşallah memnun kalır ibret alırsınız. Hoşça kalınız.
+++++ G E N Ç +++++
Dünyada hevesim bitmedi daha,
Uğramak istemem beddua, aha,
Şükürler ederim yüce Allah’a,
Yaşıma bakmayın bu gönül çok genç.
Yüreğim yumuşak merhamet dolu,
Hareket ettirdim el, ayak, kolu,
Estetik yaptırmam harcamam pulu,
Yaşıma bakmayın bu gönül çok genç.
Gözlerim uzağı görebiliyor,
Kulağım cihazla duyabiliyor,
Beynim meyvesini yayabiliyor,
Yaşıma bakmayın bu gönül çok genç.
Saçım ağarsa da sülale soydan,
Farkımız çok azdır yiğitten toydan,
Eksilme olmuyor enim den, boydan,
Yaşıma bakmayın bu gönül çok genç,
Parayla birlikte sıfır atıldı,
Çocuğa dönüştüm neşe katıldı,
Zekice yazdığım eser tutuldu,
Yaşıma bakmayın bu gönül çok genç.
+++++ GENÇLERİ +++++
Senden de, benden de akıllı onlar,
Baskıyla yükselir ses, düzen, tonlar,
Artıyı, eksiyi baktıkça anlar,
Gençleri horlama, işe zorlama.
Atalar evla da elbette kıymaz,
Kafa başka yerde ne desen duymaz,
Senin kuralına hiç biri uymaz,
gençleri horlama, işe zorlama.
Teknoloji devri dünya da yaygın,
Hoşgörü sunmaz san azalır saygın,
Çabuk olgunlaşır olmasın kaygın,
Gençleri horlama, işe zorlama.
Kavgadan çekinir kapıyı kapar,
Gönlünü aldıkça her işi yapar,
Rencide edersen haneden kopar,
Gençleri horlama, işe zorlama.
Giyimi, kumaşı saç, sakal malum,
Dilini törpüle etme hiç zulüm,
Zekiyim samimi uzanır elim,
Gençleri horlama, işe zorlama,
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.