Vezir
Zamanın birinde, aklı selim sahibi, kanaat önderi muhterem bir zat yaşarmış.
Bu muhteremin hayırsız bir oğlu varmış.
Bu oğul babasının başını öne eğecek işler yapar, ne saygı ne de sevgi bilirmiş.
Baba en sonunda sen adam olmazsın evlat gel bana bir iyilik et, çek git buralardan demiş. Başını alıp giden oğuldan uzun süre bir haber çıkmamış.
Gel zaman git zaman bir gün babanın kapısı gürütülü bir şekilde çalmış.
Adamcağız kapıyı açmış birde ne görsün iki tane jandarma.
adamcağızı yaka paça alıp bir saraya götürmüşler.
Huzura çıkmış, birde ne görsün tahtta oturan oğlu değil mi?
Oğul küstah bir tavırla:____Bak baba hani ben adam olmazdım? Adam olmaz dediğin oğlun vezir oldu demiş.
Baba acı acı bakmış başını iki yana sallamış.____ben sana vezir olamazsın demedim evlat adam olamazsın dedim. Demiş sen adam olsaydın beni bir cani gibi yaka paça huzura getirtmezdin demiş
Dedemden dinlediğim çok şey var daha yeri gelince anlatacak
Saygılar
YORUMLAR
efendim çok güzel ders alınası yazıydı kutlarım değerli kaleminizi bekleriz dedenizden dinlediğiniz hikayelerinizi saygılarımla selamlar
Minos
Hoşca kalın
İnsan büyüklerine karşı saygıyı hiçbir zaman yitirmemeli ! Çünkü şimdinin evlatları, yarının babaları olacaktır Allah canlarına sağlık verip, evlenirlerse. Onlar büyüklerine saygıyı göstermeliler ki, çocuklarından da saygıyı görsünler..Zamanımızda saygı konusunda büyük bir zaafiyet yaşanmaktadır. Çocuklarımıza, ne oldu da veremedik bu davranışı? Güler hanım yazınızı beğenerek okudum. Elinize sağlık..Saygılarımla..
Minos
Çok kkötü bir dönemde yaşıyoruz Allah hepimizin yar ve yardımcısı olsun