- 3065 Okunma
- 22 Yorum
- 3 Beğeni
Yeşilçam mı, Yeşilçınar(lar) mı...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
...
(Bu gece)
Çocukluğumu anımsıyorum akşamları iple çekerdim yazlık sinemeya gitmek için babamı beklerken.Yıldızların altında üstelik çokta rahat olmayan tahta iskemlelerde film izlemek belki de en büyük lüksümüzdü..Babam loca ayırtırdı, yandakilerde genelde komşularımız olurdu.
Şimdi antrakt diyorlar beş dakika araları beklerdim frigo/ koko yemek için çikolata ve kek karışımlı enfes bir şeydi gazoz eşliğinde…Uzun süre görmediğimiz akrabalarımız ya da tanıdıklarımızla karşılaşıp ayak üstü sohbetler ise piyangodan çıkmış sürpriz kadar hoş geçerdi.
Annem elbise dikerdi renk renk, önlüklü ve arkadan bağlı bir de tülden tarlatanım vardı kabarık bir elbiseyle başkaydı keyfi sinemalı akşamların..Orta halli bir aile olsak da annemin giyim kuşamına itinasını ve babamın beyaz gömlek ve beyaz jean şıklığını hiç unutamam..Yanağımı sıkardı babamın arkadaşı Cemile teyze
-canımm büyüyünce ne olacaksın bakayım derdi…(ne değişmez ve klişe bir sorudur bu)
Ve ben her seferinde
-söyledim ya kaç kez babama aşık olacağım derdim şımararak.(oldu da hani)
Eski türk filmlerini hala çok seviyorum ve bir çoğu hafızamda yeniden izlerken o sinema akşamlarını anımsıyorum..
O alkış sesleri geliyor aklıma mesela Cüneyt Arkın iki yumrukta kötü adamı yere serince, yada filmin en umutsuz yerinde polis devreye girince ayakta alkışlayan hisli insan nidaları
“Kınalı yapıncak”ta ağlayan kadınlar...
Mesela
Ne çok yakışırdı Hulusi Kentmen’e röpdeşambr ve palabıyık hatta güzel bir baba/dede idolüydü..
Ne çok yakışırdı Cevat Kurtuluş’a aşçılık bir yalıda beyaz şapkasıyla ve bazen bahçıvanlık..
Zeki Müren’e tertemiz Türkçe ve şarkılar..
Sadri Alışık’a turist Ömerlik ve Vahi öz ve de “Bediaaaaaa”
Ayhan Işık’a yakışıklılık Belgin Doruğa küçük hanımefendilik..Ekrem Bora’ya gazino krallığı, Filiz Akın’a assolistlik...
Kadir İnanır’a zeybek ve Türkan Şoray’a selvi boylum al yazmalımdaki soru “neydi sevmek”
Tarık Akan’a bisiklet
Gülşen Bubikoğlu ve Necla Nazır’a gülümsemek
Münir Özkul’a müdürlük, Kemal Sunal’a hababam sınıfını hiç geçememek
….
Nuri Alço’ya “gazoz alırmıydınız sorusu
Ve Coşkun’a fena fikirler coşkusu
Aliye Rona’ya kaynanalık, Erol Taş’a pilav kaşıklamak ve kaş çatış
Şener Şen’e Züğürt Ağalık
Adile Naşit’e kahkaha
Ve ah o filmlerdi ki Belkıs Özener, Lale Belkıs’lı Handan Kara’lı şarkılar...
Yeşilçam denince eskiden yani küçükken çamlar içinde film seti gibi bir yer gelirdi aklıma..
Onlarla güldük, onlarla ağladık ve büyüdük...
Şimdi soruyorum kendime Yeşilçam mı, Yeşil Çınar(lar) mı?
Bir çoğu rahmetli oldu nur içinde uyusunlar ve nasıl da özleniyorlar..Kalanlara sağlıklı ömür duasıyla..
Gece olmuş saat 02:00
Hulusi dedenin sesi
-kız sen hala uyumadın mı çabuk uykuya….
İyi geceler…..
de_soulmate
YORUMLAR
TEBRİKLER KARDEŞİME...
YEŞİLÇAM SOKAKLARINI GEZDİM GEÇEN YIL
ESKİ GÜNLERİMİ HATIRLATTIN BANA
ESKİ SİNAMALARIN TADI BİR BAŞKAYDI. YAZLIK SİNAMALARA PEK FAZLA GİTMEDİM
GECE GEÇ ÇIKILDIĞI İÇİN... YALNIZDIM KÜÇÜKKENDE. ANAM ZATEN SİNAMAYA GİTMEZDİ...
TEKRAR KUTLARIM BU GÜZEL YAZINI DEĞERLİ KARDEŞİM
SELAM VE SAYGILARIMLA.. UZAKLARDAN...
Ne güzeldi ne güzellllllllllll ....evet ben de çok severim eski Türk filimlerini.
bediaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :)))))))))))))))))))))))))))))))) harika yaa hatırlamak güzeldi.
palabıyıklı hulusi baba..:)) Allahım mekanlarını cennet eylesin.
Anan, ruhlarını şad etmemize vesile kılan değerli yüreğine sonsuz sevgimle canım.Sağolasın.
Sayın Yazarım,
Bizleri bir dönem varlıkları ile güzel rüyalarda sürükleyen , çoğumuzun fanatik hayranlıklar duyduğumuz bu cefakar insanları anmak, çoğu için rahmet duaları etmek beni duygulandırdı.
Kurdelenizi kutlar ,saygılar sunarım
soulmate
saygı dua ile...
çocukluk hafızamı en belirgin yüzüydü bu kareler...
ne güzeldi, sevgimle kutluyorum
soulmate
sevgimle dua ile...
malesef çok özlüyoruz onları.
malesef ki değerleri çok olanları kaybedince anlayan bir milletiz.
güzel ve hoş bir anlatımdı. sn de-soulmate teşekkürler paylaşım için yüreğinize sağlık şairem.
öncelikle mrhaba ve bu benim ilk yourmum. edebiyat ailesine yeni katıldım
inşallah şiir tadında güzellikler sunarım.saygı ve sevgımle ..
soulmate
inşallah nice güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle..
teşekkür ederim yoruma
saygı dua ile...
soulmate
çok teşekkür ederim
sevgimle
dua ile...
gözümde canlandi koskoca mazi diysim geldi.Hani filimlerde yani istanbul filimlerinde ellerinde kagit helva yerlerdi ya iste bende ona hastaydim.O kadar cok isterdim ki cocukken onu yemeyi..Vallahide yedimm:)) NERDEMi? ALMANYADA:)) Türk bakkalinda buldum onu ayipdir demesi bagrima basdim azcik:) hasret bitti ve ben onu büyük bir zevkle yedim hanfendicim.harikaydi magzide yol almal.1 Aliye rona,,,2 Fatma girik:))
soulmate
teşekkür ederim..
sevgi dua ile...
soulmate
hatırladığım en güzel filmse çocukluğum..
duadan başka ne gelir ki elimizden
sevgiyle
soulmate
çok sevindim
ben teşekkür ederim
sevgi dua ile...
Ne hoş...paramız yoktu bir seferinde...ve 5 yaşında filandım sanırım...zırlıyordum frigo diye....
Yanda ki, seyirciler dayanamamış, sırf susayım diye bana da 1 tane almışlardı....film hint filmiydi...
Orjinal adı....The elephants are my friend... sonradan. :))) büyünce bir daha seyretmiştim.
Eline sağlık şairem, göçürdün beni eskilere yine..
Hürmetle.
soulmate
hangimiz sevmezdikki:(
keşke küçülsek, razıyım yoksulluğa...
selam saygı
teşekkürle Vaha..
VAHA.
Bir kez daha okumak için geldim.Kurderlayı görünce de nasıl sevindim
bilemezsin.Bir kez daha tebrik ediyorum kroşeleri sağlam kalemini.
Yazlık sinemalar ne hoştu...bütün sokak akşamları parka iner gibi...
İki sıra koltuk önümüzde teyzeme yazılan adamı pataklardım şimdi olsa.
Tekrar hürmetle
Sizi anlatan bir şiire imza atmak isterim bi gün...
soulmate
teşekkür ederim
sevgi dua ile...
Zaman geçidinde neler akıp geçiyor?
Çocukluğumuz....
anılarımız...
sevdiklerimiz,
kızdıklarımız
ve o yıldızları izlerken kimine kin kimine sevgiyle bağladığımız o güzel yürekli insanların rollerinden dolayı önyargılarımız....
Bence hepsi altın yürekli insanlardı yeşilçamın patronlarına ezilmişlikleri de bir yana, hepsi aslında hayatlarının rollerini oynamışlardı
Hulusi Kentmen, hepimizin dede/babacan rölüne alışmıştık
teşekkürler, bir nebze de olsa geçmişe bir yolculuktu
Sevgilerimle
soulmate
güzel bir yorumdu Deman
teşekkür ederim
sevgiyle
DemAN
Yorumumu önsemsediğiniz için ayrıca teşekkür ederim
Sevgiyle...