- 830 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AŞKIN PEŞİNDE
Hayal kurarken utanan, korkan,çekinen kadınlar var. Evli kadınlar... Evlilikleri, zamanın ve biraradalığın darmadağın ettiği bir küskünlükle küflenmiş kadınlar... Bir bakış ve bir özlem için iç çekişlerini kelimelerin arkasına saklayan kadınlar... Hem içlerindeki sırrı ilan etmek için yanıp kavrulan hem de saklamak için tonlarca yük sırtlanan kadınlar...
Onları okurken,izlerken ne çok içim acır... Hayatlarının en değerli varlıklarının uğruna bu rutini sürdürürler ve bir bakarlar ki yıllar kanatlanıp uçmuş kuşlar gibi... Zamanla küçük küçük molalar çalmak isterler hayattan,evlilikten,aşktan... Ve kendilerini haklı çıkartacak ne çok sebepler bulurlar. Kimbilir,belki de haklıdırlar. Kimbilir belki de haksız...
Yitip gitmekten daha mı zordur çekip gitmek? Hep bahanesi hazırdır dillerin... Belki kalpleri biliyordur hepsinin bahane olduğunu. Sürüden ayrılmadıkları için her saniye eriyip gittiklerini için için biliyorlardır.
Hep bir arada kalmışlık... Hep bir özlem... Hep bir aşkla istenmek arzusu... Karda,ayazda ateş basması vücudun...
Bu akşam bir çok uykuda kadın için üzüldüm. Bir kısmı ayılmaya başlayan... Oysa Onların durumu uyuyanlardan daha da kötü... Uyur gezer gibi bilinçsizce dolaşmaları ruhları ağlayarak...
Bu gece bir kez daha halime şükrettim. Aşkın peşinde bir köle gibi sayıklamak... İşte bu beni öldürürdü.
Keşke huzur içinde korkusuzca yaşasalardı aşklarını Onlar da...
Tıpkı martılar gibi...
YORUMLAR
Aynı duygular erkekler de mevcuttur fakat onlar üzüldüğünü, çıkmazlarını, iç sıkıntıları dışa vuramazlar belki erk-lik egemen bir dünyada erkeklerin ağlaması, derdini, aşkını anlatmaya bir settir.
Çaresiz kadaınlar gibi çaresiz çok erkek vardır fakat duygularını anlatmaya korkarlar tek fark kadınlar duyumlarıyla, hissleriyle çaresizliklerini rahatlıkla dışarıya atmaktadır; ulu orta yerde çocuğunu öpmesi, uluorta yerde ağlayabilir, elbette bu coğrafyada kadın olmak hakikaten çok zordur.
Aslında erkek-kadın benzerdir, ağlamaları, sevinçleri gene benzerdir çünkü insanız ve Allah yaratırken kadın-erkek olarak değil insan olarak yaratmıştır.
Günümüzde ev hapsi yaşayan kadınlar vardır kimi mutlu kimisi de mutsuz... Kim ne derse desin evlilik aşkı öldürür çünkü evlilik iki insanın hayatını sıradanlaştırır müstesna aşk yaşayan evliliker d e yok değil . Sanırım tüm bunlar hayatın sosyal ve ekonomi sebeplerinde kaynaklı olsa gerek tüm bu anlaşmazlıklar...
Son olarak Martıları, kuşları hep mutlu ve özgür ile semboleştiririz, ki onlar da eminim bizim gibi düşünceli olanlardan olma hayali kurarlar! bir bakıma onlar da bizim gibi hem türlerinden hem de biz insan türünden kaynaklı sorunlar yaşamaktadırlar...
Aşka gelince kavuşmamaktır;
Teşekkürler, düşündüren bir deneme yazısıydı
Sevgilerimle
Peri Tozu.
Ne yazık ki bu böyle.
Martılara gelince...
Ben onların düşünebildiklerine eminim.
Sevgiler...