SEVGİ SAYGI VARSA BURADAYIM..
….Hepimiz güçlü ,güvenilr arkadaşlıklar ve ilişkiler kurmak isteriz.Bunu başarmak için önce kendimize olan öz güvenimizin sonsuz ve sağlam olması gerekir.İnsan olarak doğamızda vardır, birliktelik yaratmak, başkalarını ve kendimizi önemsemek.
Çoğumuz sevmek ,anlaşılmak ,beğenilmek isteriz.Lakin doğuştan gelen ve şeki…llenen arzularımız coğu zaman buna engel olur.Hislerimizi saklar karmaşık duygular ve tavırlara gireriz.Nedeni belki savunmasızlık ve reddedilme korkusundandır.Kendimize olan güvensizliğimiz ,karşımızdakni çözmekten ona ulaşmaktan anlamaktan alıkoyar bizi.
Öncelikle doğamızda olan egolarımızdan(kıskançlık. bencillik v.s) vazgecebilirsek karşımızdaki kişiye ulaşabilir.doğal olan durumumu ortaya cıkartabilir , ona yardım edebiliriz. Yardım ettiğimiz o kişiye ulaşabildiğimiz zaman kendimizi iyi mutlu hissedebiliriz.
Bir insanla iyi anlaşabiliyorsak o bizim benzerimizdir. Biliriz ki ortak yönleri çok olan insanlar birbirini ceker.İşte ozaman o insanla ister arkadaş ister sevgili olsun omuz omuza verebilir güçlü bağlar kurabiliriz.
Hepimiz anlaşılmak o beni anlıyor demek ve güvenmek isteriz.Kısaca onda kendimizi bulur ,benzerimizi bulduğumuz düşünür, mutlu olur, ortak paydalarda buluşuruz konuşacak çok şey olduğunu anlayıncada seviniriz.
Düşünün ..En güzel arkadaşlıklar nerede kurulur. Okulda,aynı işyerinde calışanlar,hapiste..
Toplu yaşanan yerlerde… Çünkü aynı deneyimleri paylaşırlar aynı piskolojide olur birbirlerini anlar güçlü bağlar kurarlar.
Artı ve eksiler hiç bir zaman birbirlerini çekmez her şeyde ve herkeste kusurlar bulurlar.Böyle kişilerle ne kadar anlaşabilirsiniz ki.? Sinir bozucudurlar agresiflerdir. Onlarla zaman gecirdikce zamanla tükendiğimizi görürüz. Bizi tüketirler.Aramızda anlayış ve hoşgörü köprüsünü bir türlü kuramayız.. Şahsen ben böyle insanlarla 5 dakikami gecirmek istemem zamanımı harcamakta..
Bu gibi insanlarla duruş anlayış davranış ve konuşma uyumunu yakalamak zordur.Zıttımız olan insanlarve kusursuzmuş gibi davranmaya calışarak öz benliklerinden uzaklaşır bizide uzaklaştırmaya calışırlar..
Baskıyla yüksek ses tonuyla, hırsıyla ben olma ısrarıyla sizinde kendileri gibi düşünmenizi sağlamaya calışırlar.Tüketirler..Zıttınız olan kişi kendine olan güvensizliğini sizinle kazanmak ister sizin üstünüzde kelimelerle oyun oynar.Kendinin önemli olduğunu sanarak sizinle egosunu tamin ederler.
Sonuç olarak insan ilişkilerinin temelinde SEVGİ yatar .SAYGI duymadığınız sevgi göstermediğiniz insanlardan kişiliğinizi kaybetmemek kendinizi tüketmemek adına uzak kalmanız dileği ile..
nazo_50
YORUMLAR
Denklem çok basit aslında..
Aşk=Sevgi+saygı
Yüreğinize,kaleminize sağlık..