MANİPÜLASYON
MANİPÜLASYON*
Bugün kanalları gezerken bir kanala takıldım. Bu kanalda TRT 2idi. Saat ise 14 sularıydı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakan’ı bu kanalda konuktu. Spikerin, Yeni Sosyal Güvenlik Yasayla ilgili sorularını cevaplıyordu. Bende ilk defa bugün yasanın içeriğini dinlemek için izledim. Aldığım notlara bakılırsa yasanın halkımıza yanlış aksettirildiğini gördüm. Aldığım bu notları sorumlu bir vatandaş olarak sizlerle de paylaşmak istedim. Bu aldığım notlar tamamen Bakanımızın açıklamalarıdır. Not alırken bazı rakamları kaçırdım. Mesela Rakamlar 608 ya da 648 olabilir. Çünkü burayı tam not alamadım. Umarım halkımıza bildirilen yanlışlıkları bir nebzede olsa bu yazıyla gidermiş oluruz.
Bakanımızın sözlerini tırnak işreti içinde gösteriyorum.
Şu notları aldım:
1. “Bir kişi 35- 40 yaşında emekli olamayacak”. Yani bugüne kadar çalışmaya gücü olan bazı vatandaşlarımız, bir şekilde 35-40 yaşında emekli olup yan gelip yatmasını engelleyecek ve en verimli çağlarını vatana hizmet yaparak geçirmesi sağlanacaktır. 35-40 yaşında emekli olup gidip başka bir yer açacağına ve o işi açmak isteyen işsiz birinin önünü tıkayacağına devlet bunu engellemeye çalışmaktadır.
2. “Bir adam 1000- 2000 YLT aylık alan biri kendini asgari ücretli gösterip 500 YLTden prim ödemektedir”. Bu engellenecek. Buradaki haksızlığı sanırım sizlerde görürsünüz ve engellemesi gerektiğine katılırısınız. Asgari ücret 608 YTL, bunun altında primi yatırıp emekli olmaya çalışan vatandaşlarımızı zorda bırakmamak amacıyla kısacası yeşil kartlı olan vatandaşlarımızın primini devlet ödeyecek.
3. “Çiftçiler 15 günlük prim yatırıp 1 aylık gibi sigortalı gösterilecek.” Bu çiftçi için bulunmaz bir fırsat değil midir? Çiftçimiz hali bugün ortadadır.
4. “Bir bayan düşünün eşi vefat etmiş. Eğer bayan çalışmıyorsa maaşın %75’ini alacak çalışıyorsa %50sini alacak.” Burada haksızlık önlenmiş olacak. Ayrıca düşünün bir bayanın eşi ölüyor. Bayan başka biriyle evleniyor, o da ölüyor. Eski yasaya göre ilk eşin maaşı yüksekse o bağlanıyordu. Bayan başkasıyla evleniyor. Neden ilk eşinin aylığını alsın? Başkasıyla evlenince ilk eşiyle bağı kalmamaktadır.
5. “Doğum yapan bayana şuan verilen para toplam 50 YTL. Evet bu süt parası kesilecek. Ama Yasa çıkarsa 203 YTL verilecek.” Süt parası kesilmeyecek, kesilmediği gibi artırılarak verilecektir.
6. Cenaze masrafından bile yararlanmaya çalışan insanlar var. Çok gösterip yardımın fazlası alınmaya çalışılmaktadır. Standart yardımında “242 YTL verilirken bu yasayla haksızlıklar kaldırılıp bundan sonra 640 YTL verilecektir. “
7. Yetim bir genç kız evleniyor. Evlenirken babasından gelen evlilik yardımını alıyor ve “bir süre sonra babasının maaşını geri almak için boşanıyor”. Bu yasa ile bu boşanmaların önüne geçilmeye çalışılmaktadır.
8. “Zorunlu göçe tabi tutulan vatandaşlarımıza emeklilik hakkı getiriliyor. Birçok ülkede baskıya uğrayarak vatanımıza sığınan vatandaşlarımıza da kolaylık sağlanarak onlarında emekli olması sağlanacak.
Manipülasyon: Seçme, ekleme ve çıkarma yoluyla bilgileri değiştirme. (Sözlükteki 2. anlamı)
M. Ö. /16.03.2008
kahramanmaraş
YORUMLAR
Yaylaların çiçeği güncel bir konu olmasına rağmen bu yazıya kimse yorum yapmamışlar.Herhalde okuyanlar ya ilgisiz ya da ilgilenmek istemiyorlar.Aslında toparlayabilirlerse iyi de olacak.bizi alınteri ile kazanılmayan gelirlere yönlendiriyor.Kanunlarda muhakkak kaçacak bir yön bulunuyor.saygı ve sevgilerimle
Yaylaların çiçeği güncel bir konu olmasına rağmen bu yazıya kimse yorum yapmamışlar.Herhalde okuyanlar ya ilgisiz ya da ilgilenmek istemiyorlar.Aslında toparlayabilirlerse iyi de olacak.bizi alınteri ile kazanılmayan gelirlere yönlendiriyor.Kanunlarda muhakkak kaçacak bir yön bulunuyor.saygı ve sevgilerimle