- 1162 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
ÇİRKİN İNSAN
Kadın okula giden çocuğunun beslenmesine o çok sevdiği börekten koymayı unuttuğunu görmüş. Çok üzülmüş. Ondan mutlaka yemesi gerektiğini düşünüyormuş. Kapıcıyı çağırmış ve o böreği çocuğuna götürmesini rica etmiş. “Evet ama sizin çocuğunuzu tanımıyorum. Nasıl bulacağım? Diye sormuş kapıcı. “Çok kolay” demiş kadın. “Okuldaki öğrenciler içinde göreceğin en güzel çocuğa ver böreği, olsun bitsin” demiş. Çünkü ona göre onun çocuğu dünya güzeliymiş. Çocuğu okuldan geldiğinde böreğin kendisine ulaşmadığını öğrenince derhal kapıcıyı çağırmış. “Neden börek benim çocuğuma ulaşmadı? ” diye sormuş. “Bilmem ki” demiş kapıcı, “yalnız ben sizin dediğiniz gibi gördüğüm en güzel çocuğa verdim böreği, ki o benim çocuğumdu.”
Bir fıkradır. Ama görüldüğü gibi güzellik de çirkinlik de kişiye göre değişir. Aslında sempati duyduğumuz, sevdiğimiz kişileri hep güzel görürüz. Çirkin bildiğimiz kişilerin çirkinlik unsurları sevdiğimiz kişilerde bizim için hayranlık duyulacak unsurlara dönüşür gözümüzde.
Bir zamanlar sinemaların Çirkin Kralının filmlerini izler dururduk. Filmlerine isim olurdu Çirkin Kral. Filmlerde Yılmaz Güney’i tarif ederlerken çirkin olduğunu da söylemeyi ihmal etmezlerdi. Oysa bu yalnız kahramanı izledikçe ona sempatimiz öylesine artardı ki, her birimiz kendimizi hayalimizde birer Yılmaz Güney gibi görürdük. Oysa ki hiç kimse kendisini çirkin bulduğu bir kişi olarak hayal etmez. Zaten son filmlerinde bu “Çirkin Kral tiplemesini bırakmıştı. Artık kızların aşık olduğu bir jön durumuna gelmişti. Oysa ki o aynı Yılmaz Güney’di ve bugün baş rol oynayan birçok aktör ondan daha yakışıklı değildir.
Bence bir insanı çirkin olarak nitelemek yerine ona karşı bir nefretimiz var mı yok mu onu sorgulamalıyız.
Kadir Tozlu
01.01.2008
YORUMLAR
superbaba
Ama nefretlerden mutlaka uzak durmalı bence.
Yorum için teşekkürler.
pomborya
Hani bizler hep dış görünüşe göre sıflandırırız ya en büyük hatadır bu aslında lakin yaş merdiveninin basamaklarından çıkarken güzelliğin yürekte olduğunu geç anladık anladık ta neye yara dı.
Kutlarım en kocamanından. Saygımla.
superbaba
Yorum için teşekkürler...
Güzellik ve ya çirkinlik göreceli br kavram..kişiye göre değişir...bence gören gözdür güzel gören...bakan gözdür çirkin gören..
Yılmaz Güney ' e yıllarca neden çirkin kral denildi bilmiyorum;ama belkide nazar değmemesi için öyle denmiştir...Çünkü gayet yakışıklı bir insan..
Yine güzel ve düşündüren bir yazı..kutlarım..selamlar...
superbaba
Sayfama hoş geldiniz
Onur verdiniz.
superbaba
Ama benim kızlarımın güzelliğine de diyecek yoktur.
Yorum için teşekkürler.
superbaba
Değerli yorumunuz için teşekkürler.
superbaba
Teşekkür ederim.