- 572 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSTİKLAL “İN” MARŞI VE AKİF
12 Mart, İstiklal Marşı’mızın kabulünün 92. yıldönümü.17 Şubat 1921′de M.Akif tarafından tamamlanan İstiklâl Marşı 12 Mart 1921’de T.B.M.M. tarafından heyecanla ve gözyaşları arasında ayakta alkışlanarak milli marşımız olarak kabul edilmiştir. İstiklâl Marşı, milletinizin birliğine, bağımsızlığına anlam ve önem katan, milli duygunun bir simgesidir. Bir anlamda milletimizin özgürlük ve milli egemenlik türküsüdür.
Devletlerin kurulmasına neden olan, toplumun tümünü ilgilendiren olayları, milli ve manevi mücadele heyecanını, toplumun hedef ve hayallerini anlatan müzik parçaları Milli Marş olarak kabul edilmiştir. Devlet ve milletlerin hayatında tarih boyunca milli his ve heyecanın gıdası olarak marşlar yer almıştır. Milletler, topluluklar varlıklarının devamı ve bekası için, güçlerini, birlik ve beraberliklerini kuvvetlendirmek, ortak ideallerini gönüllere yerleştirmek ve gelecek kuşaklara aktarabilmek için müziğin bu özelliğinden yararlanmışlardır.
İnsanların ve toplumların din, dil, tarih, kültür, vatan, bayrak ve gaye birliği gibi ortak değerlere sahip olmaları, onları anlamsız kuru yığınlar olmaktan kurtarır. Bu ortak değer ve kavramlar toplum olma bilincini geliştirir, toplumun öz dokusunu oluşturur. İstiklâl Marşımız da, bu ortak değerlerimizden biridir.
Mehmet Akif, istiklal marşı olarak kabul edilen şiirini Kahraman ordumuza ithaf etmiş. “O benim değildir, milletimindir.” Diyerek, büyük eseri Safahatı’na da koymamıştır. Aynı zamanda müsabaka için ayrılan “500” TL. Yi almayarak o zaman fakir çocuk ve kadınlara örgü öğretmek, bir geçim sağlamak amacıyla teşekkül etmiş bulunan, şehit ailelerinin çalıştığı vakıf olan Darü’l Nisaiyye’ye bağışlamıştır.
“Korkma!” diye başlayan İstiklâl Marşında Akif, Türk milletine, cesaret, metanet, sabır aşılamak, onda mevcut bulunan bu duyguları harekete geçirmek üzere bu sözüyle başlamıştır. Bu söz ve şiir, milletimizin zor günlerinden günümüze yükselen bir moral kaynağı olmuş, olmaya devam etmektedir. İstiklâl Marşımızın zengin anlamı içinde, inanç ve mücadelenin heyecanını, Milli Mücadele ruhunu, kurtuluş müjdesini, egemenlik azmini, Türk milletinin kahramanlığının nakış nakış, hece hece ruhlara, duygulara işlendiğini görmekteyiz...
M.Akif, İstiklal şuurunun hafızası, iman ve ümit, marifet ve fazilette üstün şahsiyetli bir dava adamıdır. İslam aydını, mütefekkir olarak Akif; şiiri, fikri ve eserleriyle sahasının en iyisi olma şerefini milletin gönlüne girmeyle de kazanmıştır. O, milli ve ilahi coşkunluğu Türk Millet’inin yüreğine aktarmış bir ülkü adamıdır. Akif’in hayal ettiği yeni nesil, düşünce ve fikri yapısıyla, marifet ve fazilet’le donatılmış olan ideal bir Müslüman-Türk gencidir. Bu kutlu nesil aynı zamanda, Türkiye’nin de geleceğinin kurtarıcısı ve mirasçısıdır.
İstiklâl Marşımız, milletimizin ortak duygusu, heyecanı, gücü, ortak yüreği ve ortak gururudur. Bunun sonsuza dek devam etmesi, nesiller arasında yeşermesi, gelişip büyümesi ve pekişmesi en büyük arzumuzdur. Kahraman milletimizin istiklalinin ve geleceğinin sembolü olan Bayrağımız her an dalgalanmaya, Milli marşımız da söylenmeye devam edecektir...
M Akif’in sedası gönüllerde yanan bir yürekse, feryat eden bir tarihse, bahis konusu olan milyonlarca şehidin mübarek emanetiyse, bir milletin asırlara sığmayan sedasıysa, bu miras yaşanmaya ve yaşatılmaya devam edecektir. O’nun idealleri, düşünce ve ruhsal yapısındaki derin görüşlülük, his ve mana âlemi, sadece anmalarla değil yeni nesillere mana ruhuyla anlatılmalıdır…
“Doğacaktır sana va’dettiği günler Hakk’ın,
Kim bilir belki yarın, belki yarından da yakın.’
……..
“Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet,
Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin istiklal! ”
“Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın.” diyen, Cumhuriyetin manevi mimarı, milli şairimiz merhum Mehmet Akif Ersoy’u bu vesile ile rahmetle, minnetle anıyoruz.
O’nun eseri ve milletimizin istiklâlinin sembolü olan İstiklal Marşına duyulan saygı kendimize, değerlerimize, milletimize ve devletimize duyulan saygı olarak yaşamaya devam edecektir...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.