Uyuyan Güzel
Ankaralı
Yağmur yağıyordu...
Uzun yıllardır bu mevsimde buraya yağmurun damlası bile düşmemişti. Bilseydi, kapının arkasında duran tozlu şemsiyeyi alırdı.
Otobüsün gelmesine çok vardı. Valizi açtı. Eline ilk geçeni alıp başına koydu. Biraz olsun ıslanmasını engelledi. Saate baktı, zaman yerinde duruyor gibiydi.
Valiz ağır gelmeye başlamıştı.
Yerdeki çamura baktı, valizi yere bıraksa olmazdı. Başını kaldırdı.
-pardon siz de mi aynı otobüsü bekliyorsunuz?
-evet ama ikimizde erken gelmiş gibiyiz.
-sizde buralısınız galiba?
-niye sordunuz?
-burası benim memleketim, çok seviyorum ondan
-anladım bayan ama ıslanıyorsunuz. Üstünüze alacak bir şeyleriniz yok mu?
-var tabi ki. Var da, onları kargoyla yolladım. Taşıması zor geliyor, bayan olunca...
-haklısınız. Şunu siz alın, ıslanmayın.
-yok yok istemem. Hem istesem şuradan kendime bir şeyler alırdım. Memleketin havasına alışığım ben, siz merak etmeyin. Islansam da sorun olmaz. Çocukluğum hep buralarda geçti, bir gün hastalanmadım. Buranın denizi, kumu bir başka güzel.
-Burasının denizi, kumu. Siz buralıydınız değil mi?
-evet, hatta dedelerden beri.
-iyi ama burada deniz yok ki bayan.
-ah şeyy, dil alışkanlığı işte. Biz çok zengin bir aileyiz, öyle çok yerde evlerimiz var ki. Böyle olunca da şaşırıyor insan. Değil mi?
-Haklısınız galiba. Belki bende sizin kadar varlıklı bir aileden gelseydim, bende şehirleri şaşırırdım.
Fakat siz titriyorsunuz. Alın şunu üstünüze, hatta başınızdan aşağı doğru geçirin ki sizi korusun, ıslatmasın.
-ya siz, siz ne olacaksınız?
-önemli değil. Erkek adam üşümeyi bilmeli.
**
-ne çok polis arabası geçiyor, bu saatte, bu caddede... Hayret değil mi?
-yaa.
-otobüsümüzde gelmedi, üşüyeceksiniz. Olsun biz de sohbet ederiz, siz ne iş yapıyordunuz?
-balerinim.
-tesadüfe bakın bende baletim. Hangi oyunlarda oynadınız.
-şey ben mi? Halk oyunlarında falan, genellikle.
-hımm, anladım. Klasik halk oyunları demek istiyorsunuz yani, kaşık havalarıyla çalınan öyle mi?
-tamam tamam aynen öyle. O zaman daha rahat dönüyorum.
-hiç Kuğu Gölü Balesini denediniz mi?
-yok, yüzme bilmediğim için onu denemedim.
-iyi yapmışsınız, yoksa boğulabilirdiniz. Fındıkkıran?
-denemedim, sevmem zaten.
-anladım. Otobüsümüz geldi şükürler olsun, binelim hadi. Sahi söylemeyi unuttum. Uyuyan Güzel size çok yakışacaktır.
Mutlaka denemelisiniz. Tavsiye ederim.
-şoför bey işte takibe aldığımız bayan. Tutuklayın.
-Yardımlarınız için teşekkür ederiz efendim.
öyküsatıcısı2013martDavidoff
YORUMLAR
Muhabbet en hararetliyerindeydi oysa...
Bizim de bir "İstikbarat Baryamalimiz" vardı.
Bir gün bir adamı tutuklamaya çalışmış "Rus Ajanii" diye ...
Adam iyi bi dayak çekmiş bizimkine.
" on gişi saldurdi bağa" diye beyan etmişti.
Bir kaç gün sonra köy ilkokulunun Devrimci öğretmenini tavlamak için sol gazeteler ve dergiler alıp okulun karşısında "okur" gibi yapan İlyas amca ile karşılaştık.
"Senun okul arkadaşun beni iple bağlamaya çalişti,boğazuma ineklere takilen yulardan takmaya çalıştı,verdum dayaği" dediğinde meseleyi anladım.
Çok ters köşe oldum.
Selam ve saygı ile.