- 452 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BENİM ÖNCÜLERİM
Edebiyat Dünyamız’da yüzlerce yazar vardır.Bunların bazılarını sever,bazılarını sevmeyiz.Okuduğumuz yazarlar olduğu gibi,hiç okumadığımız yazarlar da vardır.insanların bir kısmı roman,kimisi hikaye,bazıları ise şiir sever. Hiç birini sevmeyenler de vardır.
Bir öğrencime sormuştum;
---Okumayı sever misin?
--- Hayır, hiç sevmem,dedi. Şimdi bu öğrenciye;
---Hangi yazarı seversin? Demek ,biraz gülünç olmaz mı? Olur elbette. Konumuz bu değil.Onun için geçelim.Benim asıl konum edebiyatta bana göre öncüler.Bu okuyucuya göre değişir.Benim Öncülerim;
1---Çile,Kaldırımlar ve Sakarya Türküsü ile Necip Fazıl Kısakürek.
2__Bayrak,Fetih Marşı ile Arif Nihat Asya.
3__Kapı,Kilit,Konak,Bu Atlı Geçide Gider ile Mustafa Necati Sepetçioğlu.
4---Bu vatan Kimin ile Orhan Şaik Gökyay.
5---Vur Emri,Hasana Mektuplar ve Mihriban ile Abdurrahim Karakoç.
Bana göre bu beş yazar iyi bir inceleme yapıldığın da görülecektir ki,edebiyatımız da hiçte hak ettikleri yere gelememişler ve hakkettikleri değeri kazanamamışlardır.Bunlar ki,vatan,millet,bayrak, din, sevgi için varlıklarını ortaya koymuşlar,yüzlerce değerli eser yazmışlardır.
Bunlara yaşayan yazarlarımızdan Yavuz Bülent Bakiler’i de katmadan olmaz.Çünkü,Duvak ve Harman’la edebiyatımıza ayrı bir ses,ayrı bir soluk katmıştır.Bu değerli yazarlarımız kendi görüş ve düşünceleri uğruna çok çalışmışlar, bu yüzden de edebiyat alanın da yeterli desteği ve değeri kazanamamışlardır.
Aslında bunların her biri kendi sahasın da birer devdir. Bana kalsa hakların da yüzlerce kitap yazılmalıdır.Neden derseniz;
Benim fikir dünyam da,düşüncelerimin gelişmesinde,yazılarımın olgunlaşmasında buların yeri ve değeri çok büyüktür. Kesinlikle inkar edilemez boyuttadır.Onun için canı gönülden her yazarı ayrı ayrı selamlıyorum.Bunların yerlerini alacak daha nice yazarların yetişmesini diliyor,dualar ediyorum.
Bunlar,sadece benim değil daha yüzlerce Türk Genci’nin öncüleridir.
Bu günkü gençliğin bilinçli olmasın da , bilgili ve kültürlü yetişmesin de,bunların sayesin de vücut bulmuş,siyaset sahnesindeki yerini almıştır.Öncüler,öyle kolay yetişmez.Şimdikiler;”Önden Giden Atlılar!” deseler de asıl olan bu akımı başlatanlardır.Hepisini saygı ve sevgilerimle selamlıyorum.
Kucak dolusu sevgilerimle!
Kemal DOĞANAY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.