- 3267 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ay kadın...
bir yerlere gidelim mi dedi adam.
farketmez dedi kadın ve ekledi; sen havaya ben toprağa baktıktan sonra ne önemi var nereye gittiğimizin...
sustu adam, korktu o en korktuğu şeyin başına gelmiş olmasından.aşkının bitmiş olmasından.ama sustu.belki o kadar da korkulacak birşey değildir, herkes gibi olmak dedi.
kadın gözleri uzaklara daldı.o hep dinlediği türküyü hatırladı.bu da geçerdi hani, hani her kışın sonu bahardı....
uzaklara baktı kadın, çok uzaklara, gördüklerinin ötesinde görmediği yerlere yollara baktı.
öylece yağmurlar yağıyordu bir gece vakti.çukurovanın o ılık kış günlerinde yağmurla beraber inadına bir de dolunay çıkmamış mı?hanginize inanayım ben şimdi dedi kadın.yağmura mı, dolunaya mı...
ay kadındı o da bir nevi.döngüsünü tamamlayıp tamamlayıyıp başa dönüyor olmasından...
usul usul seyretti çevresini ay kadın...yağmurlarla bile inatlaşan kadın...
sustu ay kadın...sustu kurt adam...
bu büyük aşk koca bir yanılgımıydı yoksa, ya yağmurda ışıl ışıl parlayan ay kadar yolunu kaybetmiş olmalıydı; ya da ya da hep coşkuyla yağmalıydı...eğer bir adam ve bir kadın bir cam kenarında oturmuş, elleri ellerinde ise ve bakmıyorlarsa birbirlerine....işte o vakit yangın yangın olur her yan.ne vakit ellerini tutan erkeğin gözü gözlerinin taa içine değil de gökyüzüne bakıyorsa ; o vakit kadının gözleri toprağa bakar...toprağın altında toprak ana oluvermek ister ay kadın...
ve adam usulca bakar etrafındakilere..ne kadar sakin ve huzurlu ve mutlu görünür insanlar, anneler babalar ve eşler..ama bir şey var bu kadında.bu kadın başka.sanki bir yanı kanat açmış kaf dağına.simurglara, uçan devlere, ejderhalara inanmış bir yanı.bu kadın...onun kadını...ne sevebiliyor onun buhranlarını ne de vazgeçebiliyor onun gizeminden....yorgun bakışlarını çeviriyor gökyüzüne, gökte ay beliriyor...ay kadın...toprağa bakıyor.ve içinden diliyor: yer yüzünden silinip gökyüzüne yaz beni tanrım.yaz ki baktığı her yerde ben olayım....
adam yorgun ve umutsuz bakışları kadınından uzakta...kadının elleri cebinde kalkıyorlar cam kenarından...yanyana yürüyor ay kadın ve kurt adam...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.