- 773 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Din Kuran’dan Öğrenilir
Müslümanların din adına ahirette sorumlu olduğu hükümleri öğrenebileceği en güvenilir tek kaynak Kuran’dır.
Ve şüphesiz o (Kur’an), senin ve kavmin için gerçekten bir zikirdir. Siz (ondan) sorulacaksınız. (Zuhruf Suresi, 44)Kuran’da ibadetler hususunda her şeyin yazmayacağını zanneden bazı insanlar, Kuran hükümlerini (Haşa) yeterli görmemiş, kendilerince Kuran’ın yanında binlerce kaynak sunmuşlardır. Oysa Allah, Kuran’ı, iman eden kulları için tek rehber olarak gönderdiğini ayetlerle bizlere bildirir.
“Bu, kendisinde şüphe olmayan, muttakiler için YOL GÖSTERİCİ OLAN BİR KİTAP’TIR”. (Bakara Suresi, 2)
Müminler için sakınılması gereken her konu apaçık Kuran’da eksiksiz olarak bildirilmiştir.
Allah; ”BİZ KİTAPTA HİÇBİR ŞEYİ NOKSAN BIRAKMADIK..” (En’am Suresi, 38) buyurur.
Biz ayetleri, GERÇEĞİ APAÇIK BİLMEK İSTEYENLER İÇİN İYİDEN İYİYE AÇIKLAMIŞIZDIR. (Bakara Suresi, 118)
İYİCE ARAŞTIRIP kavrayan bir topluluk için AYETLERİ Biz TAM BİR BİÇİMDE AYRINTILI kıldık. (En’am Suresi, 98)
Allah size Kitap’ı AYRINTILI kılınmış bir halde indirmişken, Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım? Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun, Rabbinden hak olarak indirildiğini biliyorlar. Sakın kuşkuya düşenlerden olma. (En’am Suresi, 114)
Bu Kur’an, Allah’ın berisinden birilerince yalan isnatlarla oluşturulmuş değildir. O, kendinden öncekinin tasdiki ve Kitap’ın AYRINTILI kılınmasıdır. Kuşku ve çelişme yoktur onda. Âlemlerin Rabbi’ndendir o. (Yunus Suresi, 37)
(Bu Kur’an) düzüp uydurulacak bir söz değildir, ancak kendinden öncekilerin doğrulayıcısı, HER ŞEYİN ‘çeşitli biçimlerde AÇIKLAMASI’ ve iman edecek bir topluluk için bir hidayet ve rahmettir. (Yusuf Suresi, 111)
Bu kadar net ve sarih bir ifadeye rağmen hala Kuran’da “ din adına her şey yazmaz” demek samimiyetsizliktir.
Yukarıda yazılı ayetlerden, dinin tümünün ayrıntılı bir şekilde Kuran’da olduğunu ve Kuran’ın hiçbir şeye ihtiyacının olmadığını görüyoruz. Kuran’ın hiçbir şeye ihtiyacı yoksa, bizim de, Kuran’dan başka bir dini kitaba ihtiyacımız yoktur. Kuran kendisi dışında uyacağımız bir adres vermemektedir.
Kuran’ı okuyun ve Kuran’a uyun. Değişmeyen tek kaynak Kuran’dır. Unutmayın!
YORUMLAR
İslama hizmettir uyarmak öğüt vermektir kaleminizden dökülenler sağolun...Şeytan yani eski adı Azazil gökyüzünde secde etmedik yer bırakmadı lakin sadece Allah C.C. onun şeytan olacağını biliyordu..Demek insan içinde hiçbir şey ölçü değil..Çok vahim şeyler trajik şekilde artıyor gün be gün. Allaha inanmamak veya namaz kılıp ramazanda oruç tutup hiç kimseye yardım etmemek oysa namaz ve oruç kadar zekatta farz güzel dinimizde..Toplumları hırpalayan uçurumdur banane demek bu çoklaştı ..Yani yüreği aydın kişiler bunları görüp ve yüreğinde bu sızıyı duyumsasada elden ne gelir ..Saygı ve selamlarımla...
ben çok merak ediyorum şeytan alt edemediği insanın önüne insan şeytanını yollar diye bir şey duydum doğru mu,yani iki ayaklı bizden şeytanlarda var mı?Bazen sağdan yaklaşır diyorlar şeytan için bunu hayatımda gördüm yakinen arkadaşlarımda ilginç konular.Teşekkür ederim
ramazanho
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UF0MG7LRmiw