- 1079 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
EYVAH ÇOCUĞUM BAĞIMLI.......!!
EYVAH ÇOCUĞUM BAĞIMLI….!!!
Çocukken ne oyunlar oynardık…sek sek,yakar top,dokuz kiremit,saklambaç,elimsende……Kendimizi geliştirdigimiz, sorumluluk aldıgımız, sosyal açıdan iliksiler kurmamızı sagladıgımız ,zihnimizi ve bedenimizi geliştiren oyunlar….Ama şimdi ne oldu da unutuldu bunlar….?
Teknoloji….teknoloji……Çocuk dünyasına öyle bir hakim oldu ki.Hakim olmasında şu etkiyi fark ettim zamanla.Eskisi gibi dış ortamlar güvenli degil.Aileler çocuklarının sokaklardaki tehlikelerden uzak kalmaları için evde bilgisayar başında oyun oynamalarına razılar.Yeter ki gözümüzün önünde olsun diyorlar.Fakat zamanla çocukların bilgisayar bagımlısı olduklarını görünce de eyvahhhhh diyip, yasaklama getirmeye calısıyorlar…Gel de çık şimdi işin içinden….!
Oysa ne güzel di evin halısında araba sürmeler,sokakta doktorculuk oynamalar, elimize yağlı ve salçalı ekmek alıp yemeler.Onları düşünüyorum da eskiden biz mi şanslıydık yoksa şimdi onlar mı şanssız..?
Her oyuna daldığım gün babamın eve gelişiyle mecburi oyuna son vermek zorunda kalırdım.Mızmızlanıp,eve girip,koltuğa suratımı asarak oturmamı özledim.Köşe başından horoz şeker satan dedeyi, seyyar salıncakçıyı düşündükçe, zamane çocuklarının bilgisayarda seviye atlayıp,egolarını şişirmeleri ,ergenlerin oyunlarına sahte kimliklerle girmeleri ne vahim…!
Eskiden ailelerin çocuklara kafaları gelmeyince,git sokakta oyna lafları unutuldu.Yerini evladım bilgisayar başından kalk ,yeter artık,derslere ne oldu lafı aldı.Yasaklamak hoş degil ,buda var .Çocuk stres atıyor, sorunlarını yeniyor, kendini geliştiriyor oyunla.Bunun yerine makul bir çözüm bulmak gerekir.Çünkü çocuk bağımlı olunca, derslerinde gerileme, omurga şikayeti, beslenme bozukluğu, kişilik bozukluğu….vs gibi durumlarla karşı karşıya kalacak.Hele toplumda en önemli sevgi,yardımlaşma, fedakarlık, paylaşım gibi değerlerin yerini bilgisayarda vurdulu,kırdılı oyunların alması çocukları şiddete götürürken…Bu kaosun çocuklarımızı evden uzaklaştırması, büyük bir sorun.
Teknolojiyi tümüyle yasaklayamayız ama kontrol altına alabiliriz.Neler yapabiliriz bir bakalım:
- İleri derecede bagımlıysa çocuk, uzmandan destek alalım.
-Yasaklar yerine kontrollü oyun oynatalım.
-Bilgisayar konusunda ailecek bir karar alalım.
-Bilgisayarı çocugun odasından çıkartalım,ortak oturdugumuz alana koyalım.
-Sosyal faaliyetler,spor etkinlikleri konusunda teşvik edelim.
-Sanal oyun yerine, bizler oyun oynayalım çocuklarımızla.
-İnternette arkadaşlık kurma, sahtelikler, kandırılmalar gibi konularda çocukları bilinçlendirelim.Maneviyat aşılayalım.
-İnternetin zararlı ve faydalı yönlerini onların anlayacağı bir dille anlatalım.
Sırala sırala bitmez….
Unutmayın….Çocuklar internetteki oyun yerine, sizinle zevkle oynayacakları oyunu tercih ederler…!!
Çocukluğunuz şen hallerini, onlarla tanıştırmaya ne dersiniz ? O halde haydi bugün işten eve gidince, bir oyun oynayın birlikte….İçinizde ki çocukta özlemiştir belki ………ARZU GÜNAL
YORUMLAR
Sözleşme: Bu türden bağımlılık durumlarının önüne geçebilmenin en sağlam yöntemlerinden biri de bu. Ancak yapılan sözleşme, yalnızca çocukları bazı zararlılardan uzak tutmak amaçlı olmayacak. Yetişkinlerin de uymaları gereken kuralları barındıracak. İnternetin zararlarından ve telefon kullanımından sık sık söz eden bir ebeveynin, yemek yenilen bir ortamda çalan telefonu yanıtlaması veya buna benzeyen tezat şeyleri yapması çocuk üzerinde etkisizleşmesine neden olacaktır.
Sözleşme maddeleri belirli bir dönemi kapsayacak biçimde yapılandırılmalı. Yetişkinlerin de kurallara uymaları, uymamaları halinde yaptırıma uğramaları kesinlikle gerekli. Yani çocuk, o sözleşmenin yalnızca kendisi için olmadığını idrak edebilmeli. Bu konularda gevezelik kat sayım epeyce yükseliyor galiba. Kusuruma bakmayınız.