HAYAL KIRIKLIĞI
Tavsiyeler üzerine ’Kelebeğin rüyası’ adlı filmi sonunda izledim .Edebiyat defterinde kitap tanıtan arkadaşımızın önerilerine uyarak not defterimi ve kalemimi de hazır bulundurdum.Daha reklamlar başlar başlamaz ışıklar sönünce arkadaşımızı andım ve yok yok... Kötü bir şey demedim.’Allah iyiliğini versin ,ışıklar sönünce nasıl not aldın ki sen’dedim .Kızımı ve annemi de götürmüştüm.Kızım hemen telefonunun ışığını tutunca azda olsa notlar alabildim.
Filmin daha başında çok acı yaralayıcı hayat gerçekleri vardı.Güzel kızı gören iki arkadaş,üstelikte yazar şair takımından iki dost,kız hakkında hoş olmayan muhabbetlere başlıyordu.Filmin başında kalbimi kıran bu sahne hiç hoşuma gitmese de notlarımı aldım.Kime küsecektim ki hayat böyleydi.Nede güzel anlatılmıştı gerçekler.
Genç kızı görünce hemen birbirine takılan iki genç.
Kızı nasıl tavlayabileceklerini düşünen iki pis beyin.
Kader mi bu ,yaradılış mı?
Normal davranmak ,karşısındakini insan olarak görmek bir erkek için mümkün değil mi?
Aşk bayanların işidir diye düşünmeden edemedim.Neyse bu sevimsiz konudan ayrılıp azcık neler konuştuklarına bakalım.
’Gülüşünüz haset veriyor kuşlara ’ diyor delikanlının biri,diğeri de yok öyle etkilenmez ’Gülüşünüz kıskandırıyor kuşları’ desen enayi daha çabuk etkilenir diyor. Enayi sözü bana ait tabi .Bu nedir anlayabilmiş değilim.İnsanları kandırma ve duygularıyla oynama sanatını yayma ve öğretme midir?Yoksa gençlerin gözünü açma mıdır?
Devam ediyor delikanlı ve diyor ki:’O kadar beyazsınız ki gelinlik giyseniz görünmez’ve gülüşüyorlar.
İlerleyen saatlerde kalbim kırılmaya devam ediyor.
’Aşk şiirin bahanesidir’ diyor ’ birazdan acı dan bahsediliyor ve ’Acı şiirin bahanesidir ’ diyor tekrar delikanlı.
Güzel bir şiir yazmak için aşık olmak ,acı çekmek ve değişik olaylar yaşamak gerekmiş.Ne güzel ne diyebiliriz ki.O halde yazdığınız şiirler ,yazılar üzdüğünüz kalpler,duygularyla oynadığınız insanlar cehennemde yakıtınız olsun.Şiir leriniz ve yazılarınız ateşinizin kuvvetlenmesi için bol olsun.
Üstelik bunlar toplumun en hassas insanları.Şair beyler, naif insanlar ,duygulu insanlar.
Bir kız ne kadar iyi olursa olsun veya ne kadar güzel olursa olsun bir şiir yeter gibi bir konuşma vardı onu tam not alamamışım.Ne olursa olsun ,kızlar aptaldır güzel bir söze hemen kanar mesajı vardı.Acaba güzel söze kanan ,insanı insan yerine koyup değer veren mi suçluydu ? Yoksa insanları güzel sözlerle kandırıp istifade edenler mi değersizdi?
Artık film bana göre tam bir dramdı.Bayanları bu kadar hafife alan inciten sözleri peşpeşe duymak çok acıydı.Filmin sonunda birisinin çıkıp tüüü diye bayanlara tüküreceğini sandım.
Kafamda açılan binlerce pencereden bana hiç güzel şeyler söylenmiyordu.Madem bayanlar aptal ,kolay kanan,güzel sözlere aldanan insanlar erkeklerde akıllı ve çakal,aynı zamanda fırsatçı ve adi o halde bayanlarda bıraksın şu duygusallığı ve erkekleri kullanmaya baksın.Hayat bu mu yani böyle mi güzel!
Filmdeki ilk evlilik bana büyük bir teselli olmuştu.Hasta iki insanın aşkı ve evliliği güzeldi.Başta dalga geçer gibi davransa da .Eşinin ölümünün arkasından acıya boğulması da çok güzeldi.Aslında Türk erkeği cenazede kadınlara bakarmış .Bence hasta olmasa onun yapacağı da oydu.Sağlıklı olsa da filmin devamını bir görseydik.
Diğer kızın yaptığı çok hoş değildi veremli çocuk için babasına yalvarıp onu tedavi ettirebilirdi.Filmin son karesinde de genç kızı çok vefalı bulmadığımı ifade etmek isterim ama hakkediyorlar doğrusu aferin.
Film çok güzeldi çok beğendim hayatın gerçekleri olduğu gibi ortadaydı,ne denilebilir ki gerçekleri anlatınca film kötü olmuyor tesine süper olmuş.
Bugün sekiz mart bayanlar günüymüş benim tek istediğim bayanların zayıf olmaması,hem maddi hem manevi bakımdan güçlü olmaları.Bayanları eğlence,sömürülecek bir meta,duygularıyla oynayacak bir oyuncak gibi görenlere haddini bildirmeli artık diye düşünüyorum ve bütün erkeklere anne ve kız kardeşlerini kızlarını hatırlatmak istiyorum
Ayrıca karakter bozukluğu olan bu erkeklerden dolayı ,erkek çocuğu olan ve yanlış yetiştiren anneleri de suçluyorum.Küçük yaşta erkek çocuğuna çıplak resimler çeken ,hadi göster oğlum pipiyi diyen, kızlara laf atmayı, mıncık atmayı,dalga geçmeyi gülünecek bir şey gibi karşılayan da bu anneler değil mi?
YORUMLAR
ne gördüysek öyle yetiştirdik....bazende doğru bildiğimiz yanlışlarla avunduk durduk.... filmde değişik yerleri çok güzel görmüşsün tebrikler
Yürükçü
Sevgili Yörükçü
Film karelerinden kızarak erkeklere epey çatmışsınız. İnanın onların hiç suçu yok.
Ne yazık ki anaları ,sanki bir kıza böyle konuşup etkilenmeyen erkeği , zulüme hakarete teşvik ediyorlar.
Adam karısını döverse ,en çok kaynana seviniyor, Erkekliği, bu kabalık ile karıştıran
zavallı hem cinsler imiz de,zulüm e ayak uydurarak , bir iğrençlik yaratmaktalar. Sanki onların kızları olmayacak mış gibi.
Bizleri affedin , doğurduk larınıza ,kadınları hakaret edilecek, dövülecek yaratıklar gibi göstermeyin . Hatta ergenlik dönemlerinde kız arkadaş ın ne kadar kutsal olduğunu gösterin.
İcabında anneler olarak onları tanıştırın. Kızların da erkek arkadaşlarını size tanıştırmasını isteyin.
Kadınla gününüz kutlu olsun.
Saygılarımla