- 464 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BUGÜN 8 MART
BUGÜN 8 MART
Bugün 8 Mart...Dünya Kadınlar Günü... Tabi ki en başta bütün kadınlarımızın günü kutlu olsun... Ama hep eleştirdiğim nokta şu ; hayatımızın yegane varlıkları olan kadınları sadece bir günde hatırlamak ne kadar güzel olabilir ki ? Üstelik her yıl namus cinayeti adı altında yüzlerce kadın yok yere öldürülürken... Kadınların bu kadar meta hale geldiği, adeta değersiz bir obje haline getirildiği dönemde sadece bir gün için onların varlığını kabul etmek ne kadar doğru?
Sözüm ona bilmem hangi ünlü kadına şiddeti ele alan bir reklamda oynamış... Ne oldu yani toplum bilinci mi oluştu insanlarda? Nasıl olsa haftaya o reklamda kalkacak yayından... Hep yenilenen hatalar.. Her yıl tekrarlanan basit olgular... Hemen ufak bir eylem yada bir kaç dakikalık haberle kutlanan 8 Martlar...Acaba hangimiz en yakınımızdaki kadına annemize bir kadın olduğunu hatırlayarak?
Bugün bir çok yerde eylemler olacak ; namus, töre cinayetlerine son diye... Ve yarın cinayetler devam edecek...Belki de yarın kıyıda, köşede bir kadın katledilecek...
Ve yarın bir fuhuş çetesinin eline düşmüş bir kadın, yine bir obje gibi satılacak bir başkasına...
Sözlerim acıdır biraz... Söylerken dilim yansa da yine de söylemek gerek acıları...
Toplum bilincinin kaybolduğu, değer yargılarının modern dünya(!) karşısında eridiği bir dönemde, toplumsal çöküşün adeta eşiğindeki bir toplumda kadına, kadın haklarına saygı...!
Annesini unutan, onu bir huzur evine layık gören evlat; hangi kadına saygı duyacak? Huzur evlerinde yer kalmayan bir toplum olduk neredeyse...Bu kadar mı düştük biz, bu kadar mı yozlaştık? Avrupa’ya dünyaya hoşgörüyü götüren adeta onlara insanlığı öğreten biz Osmanlı torunları ne hale geldik , dönüp bir bakınız ardınıza...
Bugün 8 Mart Dünya Kadınlar Günü... Batının deyimiyle pek çok centilmen bugün elinde bir demet çiçekle evine gidecek ve belki de kaç kadın, bugün aslında ne kadar değerli bir varlık olduğunu anlayacak... Ve yarın o değerli varlıklar belkide kaç cinayete kurban gidecek...
Yarın bakın haklı mıymışım demek istemem tabi... Elbette yazdıklarım yanlış olsun isterdim ama dedim ya bunlar bizim acı gerçeklerimiz... Bunlar bizim acılarımız...Acılar çabuk unutulmamalı... Yarın yenisi olana kadar unutulmamalı ve belki de artık yarın yenisi olmamalı.Metalaşan, objeleşen kadınları o dar kalıplardan çıkarmalı artık...Kadın ticareti, aile içi şiddet, namus ve töre cinayeti son bulmalı artık...
Sadece bir gün için kadınlar hatırlanmamalı ve yarın yine hayat kaldığı yerden devam etmemeli...
Bugün 8 Mart Dünyada Kadına Şiddete Tatil Günü...
ONUR ŞEKER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.