- 2171 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
SEVGİDİR EMEKTİR KADIN
SEVGİDİR EMEKTİR KADIN
Dünya Emekçi Kadınlar Günü her yıl 8 Mart’ta kutlanan bir gündür.Bu anlamlı ve özel günde kadınlarımızın sosyal,kültürel, ekonamik ve siyasi alanda güçlenmelerini sağlamak ve bu alandaki başarılarının da kutlanmasına ayrılmaktadır.
Bir toplumun medeniyet seviyesi,insan haklarının ayrılmaz parçası kadınlarımıza ve kadın haklarına verdiği değerle ölçülmektedir.Hayatın bütün zorluklarıyla mücadele eden , göğüs geren, elleri öpülesi, cefakar,vefakar kadınlarımızın hak ettikleri saygıyı,sevgiyi ve değeri yılda bir defa değil her gün verilmesi gerekir.Yaşamımızın anlamı olan her şeyden önce annelik mertebesiyle onurlandırılan kadınlarımız aileyi oluşturur.Fedakar yapılarıyla ailenin temel taşı olan kadınlarımız mutlu,huzurlu bir gelecek için fertleri eğiten, yetiştiren olağan üstü varlıklardır.Yüreklerinde taşıdıkları sevgiyi,şefkati hiç karşılık beklemeden verirler.Kadının mutsuz olduğu ve ihmal edildiği bir toplum sağlıklı gelişebilir mi?Elbetteki hayır.Mutlu toplum mutlu gelecek ve mutlu millet demektir.
Bizi biz yapma yolunda bu vatan ve millet için savaşta da canını ortaya koyan kadınlarımız,hayatın her safhasında erkeğin yanında yer alarak sorumluluk paylaşmıştır.Kurtuluş savaşında vermiş olduğu büyük mücadelede erkeği ile omuz omuza cephede savaşmış ,cepheye mermi taşımış,yaralı askerleri tedavi etmiştir.Nene Hatun, Halide Edip Adıvar, Nezahat Onbaşı, Şerife Bacı kahramanlık destanlarına adlarını ölümsüzlüğe yazdırmış savaşçılarımızdır.Bir kez daha saygıyla anıyorum,ruhları şad olsun.Kültürümüzde baş tacı edilen,yuvayı yapan olarak üstlendikleri rol ve aldıkları sorumlulukla kadınlarımız yinede ne yazık ki haksızlığa ,şiddete ve ayrımcılığa uğramaktadırlar.Töre cinayetlerine kurban gitmekte,tacizlere uğramakta ve horlanmaktadırlar.Çalışma hayatında da ucuz iş gücü olarak görülmekte sosyal güvencesiz bırakılmaktadır.Bu eksiklik bu ayıp hepimizindir.8 Mart sorunların aşılmasında bir mücadele günü olmalıdır ve bu gün tüm dünya kadınlarına eşit haklar ve özgürlükler getirilmelidir.Kadınlarımız artık layık olduğu onurlu en müstesna yere konulmalıdır.
Bir kadın güçtür
Bir kadın sevgidir
Bir kadın emektir
Bir kadın aşktır
Bir kadın hayatın ta kendisidir
Bir kadın sıcak yuvaların közüdür
Bir kadın baharın anlatamıdır
Bir kadın karanlığın üzerine yürüyen meşaledir
Bir kadın sevda sözünden dökülen nağmelerin en güzel ezgisidir.
Bir kadın umuttur, gelecektir,topraktır, berekettir,aştır,cana can veren annedir.Cennettir,hüznün,gamın yükünü taşıyandır.Kutsaldır,Allahın emanetidir.
Ey kadın! sen özgürlüksün fırtınalara boyun eğmeyen güçlü başaksın
Ey kadın! gözlerini mutsuzluktan,umutsuzluktan kaçırıp korkuya terk etme
Ey kadın! kelepçelere geçirtme yüreğini,kimse hüküm sürmesin ruhunda, bedeninde
Ey kadın! sen karanlığa değil aydınlığa yakışırsın,sen güçsün ...
Dünyayı yaşanabilir kılan ve kıldırandır. Yüreklerde sevgiyi,emeği taşıyan kadınlarımızın 8 Mart Dünya Kadınlar Gününü kutluyor sevgi ve saygılarımı sunuyorum.Yarınlara mutlulukla gülümsemek dileğiyle.
sevgiyle kalın
YORUMLAR
Bir kadın umuttur, gelecektir,topraktır, berekettir,aştır,cana can veren ,annedir.Cennettir,hüznün,gamın yükünü taşıyandır.Kutsaldır,Allahın emanetidir.
Bir toplumun medeniyet seviyesi,insan haklarının ayrılmaz parçası kadınlarımıza ve kadın haklarına verdiği değerle ölçülmektedir.Hayatın bütün zorluklarıyla mücadele eden , göğüs geren, elleri öpülesi, cefakar,vefakar kadınlarımızın hak ettikleri saygıyı,sevgiyi ve değeri yılda bir defa değil her gün verilmesi gerekir. sayfaya düşen içten sıcak bir yazı okudum iyi varsınız kaleminizi ruhunuz bu güzel gününüzü en içten duygularımla kutlarım sevğilerimle.........
- Hint inançlarında kadın ölümden de cehennemden de yılan zehirinden de kötüdür.
,
-Yunan medeniyetinin değişik dönemlerinde kadın şeytan gibi pislik sayılırdı.
-Eski Romalılar, kadını her kötülüğün anası saydıkları için evliliği benimsemezlerdi. Kadınlara akla hayale gelmeyen işkenceler ederlerdi.
-Yahudiler, kadını “necis” olarak görürlerdi. Eve hapsedilir, kapkacaklara ve elbiselere bile değmesi önlenirdi. Onu alınıp satılan mal olarak telakki ederlerdi.
-İslam öncesi arap toplumlarda kız çocuklarını diri diri toprağa gömüyorlardı. Bundan yakasını kurtaransa bir eşya gibi yaşardı. Miras olarak kalır, kocası ölünce evlenemezdi. Koca ise istediği kadar kadınla evlenebilirdi.
-VE İSLAMİYETTE KADININ YERi
İslam kadın erkek arasında adalet anlamında eşitlikle geldi. Kadını saygın bir yere oturttu. Kadının şanı yüceldi. Haklarına eksiksiz ulaştı, faziletli ve salih insan bilindi. Erkeğe her konuda her yetki ve sorumlulukta denk sayıldı. Ve tabii gücü, yetenekleri ve yapısına uyan alanlarda… Mesela o da erkek gibi mal mülk sahibi olabilir, ticaret yapar alıp satabilir.Okuması ve hayatında gerekli olanları öğrenmek hakkıdır.
O da rızası ve tercihine göre evlenebilir. O da erkekten nafaka ve öbür haklarını talep edebilir. Boşanma talebinde bulunabilir. Yani hakları çiğnendiği takdirde onun da kocasından, babasından kardeş ve evladından miras alma hakkı vardır. Alım-satım ihtiyaç halinde çalışma, sadaka verme, hibe etme, vasiyet ve icra yetkisi vardır. Allah Resulüne karşı ihsanı meşru muameleyi ve hatasına karşı sabır tavsiye etti. Buna karşı büyük mükâfat ve sevap vaat etti.
Bir kadın umuttur, gelecektir,topraktır, berekettir,aştır,cana can veren annedir.Cennettir,hüznün,gamın yükünü taşıyandır.Kutsaldır,Allahın emanetidir.
Ey kadın! sen özgürlüksün fırtınalara boyun eğmeyen güçlü başaksın
Ey kadın! gözlerini mutsuzluktan,umutsuzluktan kaçırıp korkuya terk etme
Ey kadın! kelepçelere geçirtme yüreğini,kimse hüküm sürmesin ruhunda, bedeninde
Ey kadın! sen karanlığa değil aydınlığa yakışırsın,sen güçsün ...
..
kadınlar günü kutlu olsun
kutlarım bu değerli yazıyı.