- 968 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
" SİLME GÖZ YAŞLARIMI AĞLARSAM EĞER "....NİZAMİ MERT....
" SİLME GÖZ YAŞLARIMI AĞLARSAM EĞER "
Umutlarım çaresiz kaldığım o günlerden beri esen ayrılık rüzgarın uçlarında kaldı. Vefasızlığın zehrini yudumladığımdan beri güneşin ziyasını farkedemiyor gözlerim. Ömrünü ahde vefanın gönüllerde makes bulmasına adıyan bir yüreğin sahibi olarak diyorum ki; " Ben koşulların elinde oyuncak olacak kadar küçülmedim. İnsanı mutsuz kılan duygularla savaşım var yanlışı gördüğümden beri. Yaratıcı tarafından Özgür bırkılan yüreğimin başı boş olmadığının farkındayım. Benim yüreğimi koşullarınla yorma ne olur " SİLME GÖZ YAŞLARIMI AĞLARSAM EĞER "..... Şairin Kalemi çalışırdı Yaşanmış ayrılıkların acıları üzerine Gerçekler Kristalleşirdi Şiirin mısralarında.....
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""****************************************************
"SANA AĞLAYACAKSIN
" Gün gelecekte bir gün,
" Yalnız kaldığında bir yerde.
" Yüreğin hayatını,
" Yavaş yavaş sorgularken,
" Dalan gözlerinden iki damla yaş,
" Dökülürken yanaklarından toprağa,
" Adımı yazacaklar ,
" Ve sen adına ağlayacaksın....
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
***********************************************
Bir başkaydı yüreğim son yağmurlardan ve son seher yelinden önce. Ilık bir bakışın sıcacık muhabbeti ile doyar, gözlerini yıldızlardan ayırmazdı. Koşulsuz sevgilerin yıldızlar kadar ışıklı ve aydınlık olduğuna inanır ve her kayışında yıldızların dilek yutardı, ahde vefa için. Duyduğu, İzlediği Okuduğu yarış atları gibi sevdaların ne şiirleri vardı nede şarkıları kalıcı olan Türküler yetim kalmışlığını yaşardı koşullu yüreklerin buz gibi koridorlarında. Aşkın ve Sevginin tükenişine şahitlik ederdi martılar......
**************************************************************************""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
" Gün gelecekte bir gün,
" Martılar uçuşurken gökyüzünde,
" Akdeniz”e dökülen,
" Seyhan nehri gibi,
" İçini dökeceksin ,
" Köhne caddelerine, ıssız sokakların Adana”nın,
" Çakılıp kalacaksın kanepelerde.
" Ve sen adına ağlayacaksın.
Bir başkaydı Yüreğim Ferhat’tan Şirinden Önce, Aşkın bedeli olan dağların eteklerinde, Ceyhun olmuştu göz yaşlarım. Koşulsuzca Kucaklamıştı Ferhat’ını Şirinini, Adımız dağlara yazılsın dercesine yankılandı gök yüzü yeri üstüne. Ferhat Ölümsüzleşti Şirinin Aşkıyla; " YA SEN EY BAHTSIZ İNSAN, NİYE ÖLÜYORSUN VE ÖLDÜRÜYORSUN KOŞULLARINLA " Unutma Ölümsüzlüğün Yolu Koşulsuzca Sevmeden Ve Asla Yargılamamadan geçer....
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
***************************************************************************
" Gün gelecekte bir gün,
" Aklar düştüğünde saçlarına.
" Pencerende oturup karları seyrederken,
" Yaralı bir ceylana takılacak gözlerin,
" Yüreğinden bir feryat adımı söyleyecek,
" Öylece Adana”ya bakıp ta kalacaksın.
" Bir of çektikten sonra,
" Sen başkasına değil sana ağlayacaksın.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
****************************************************
Milyonluk şehrin içinde bazen bir insan bulamazsın konuşacak kalırsın güneşin karanlığında öylece. Yüreğin sıkılır dudakların titrer kendi içinde yolculuk yaparsın. Gözlerine bir ışık takılır sevgi ve dostluk adına. Ancak onun aydınlığında çıkarsın hayat cehenneminin karanlığından.
Hatıraların dillendiği bir akşam vaktinde sıkılan yalnız kalan yüreğin, hayal aleminin doruklarında bir şahin kesilir sonra sevdiğin için yere çakılışını izlersin. Bir of çıkar dudaklarından gözlerin dolar yaşamın dökülür yanaklarından. Şiirin son mısralı kahırla yazılır gönül sayfasına bir daha.....
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""***************************************************
" Gün gelecekte bir gün,
" Sana olan sevgimi bilip anlayacaksın,
" Çekip gittiğin günde,
" Neler neler çektim ben,
" Beni anlayacaksın,
" Çoktan olmuştu sabah,
" Geçip gitmişti zaman,
" Sabah öğlen ve akşam,
" Sen başkasına değil sana ağlayacaksın
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
****************************************************
Hayata tutunmanın merdivene ihtiyacı yoktur ama "Sevgiye " Hoşgörüye " Ahde vefaya " ihtiyacı vardır. İnsan kendinde olan bu zenginliğin fakirliğini sadece nankörlüğü ile çekebilir. Bazen insan keşke güvenimizi kaybedeceğimize canımızı kaybetseydik diye hayıflanır. Bu bir çıkış yolu değildir aslında ama gerçeği dillendirmesi açısından iyidir. Ben herzaman şunu diyorum Koşullar ne olurasa olsun dostluklarınızı koşullarınıza kurban etmeyin. Kutsal Kitabımızda Rabbimiz bakın ne diyor ;" Sizin veliniz, ( DOSTUNUZ)ancak Allâh, Elçisi ve namazlarını kılan, zekâtlarını veren, rükû’a varan mü’minlerdir.Maide Suresi/ 55.."
Kimbilir bu dostlukların içinden öyle aşklar ve sevgiler çıkar ki;" DÜNYA İNSANLIK AİLESİNE GÜZEL YAŞAMLARIYLA ÖRNEK OLABİLİRLER DİYORUM " Bu dilek ve temenilerimle Yüreğinizden sevgi, Dilinizden Hoş görü, Yaşamınızdan Ahde vefayı eksik etmeyin. Sevginin gücü sizinle ve sevdiklerinizle beraber olsun "......Nizami MERT / ADANA.......
YORUMLAR
" Martılar uçuşurken gökyüzünde,
" Akdeniz”e dökülen,
" Seyhan nehri gibi,
" İçini dökeceksin ,
" Köhne caddelerine, ıssız sokakların Adana”nın,
" Çakılıp kalacaksın kanepelerde.
" Ve sen adına ağlayacaksın.
Bir başkaydı Yüreğim Ferhat’tan Şirinden Önce, Aşkın bedeli olan dağların eteklerinde, Ceyhun olmuştu göz yaşlarım. Koşulsuzca Kucaklamıştı Ferhat’ını Şirinini, Adımız dağlara yazılsın dercesine yankılandı gök yüzü yeri üstüne. Ferhat Ölümsüzleşti Şirinin Aşkıyla; " YA SEN EY BAHTSIZ İNSAN, NİYE ÖLÜYORSUN VE ÖLDÜRÜYORSUN KOŞULLARINLA " Unutma Ölümsüzlüğün Yolu Koşulsuzca Sevmeden Ve Asla Yargılamamadan geçer.. harikaydı, yüreğinize sağlık