- 703 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kendini sevmeyen, insanı sevmez, insanı sevmeyen Rabbini sevmez..
Bir hadis-i kutsi ( rabbimizin, efendimizle mulakatının efendimiz tarafından nakli)’ den rivayetle ;
" BİLİNMEKLİK murad ettim, alemlerden evvel AKLI halk ettim.." " O na, Bana dön,.. Ben,.. kimim, diye sordum... o da, sen bizim Rabbimizsin..dedi.."diyor Rabbimiz....
Tamamen mana aleminde cereyan eden olayda, hükmü veren akıl...Ve ruhtaki algıları değerlendirip hüküm veren, insan denen mucizeye tercih hakkını kullandıran ve cümle yaratılmıştan ayrı kılan AKIL.....
Yarattığı her şeyi muhteşem ve noksansız yaratan Allah(CC), insan dahil, mizanı her noktaya yerleştirmiş.....AKIL ve GÖNÜL.... Muhteşem ikili....aralarında şeffaf ve hassas bir perde var sanki....Biri görünen ve eldekilerle bu budur derken, diğeri ihtimaller de var diye itiraz eden...Ve muhteşem iki rakip,..birini diğerine teslim etsen, denge tartışmasız bozulacak...
Ve alem,.. Her insan bir alem, her insan kendinde bir alem...
" Tıkır tıkır işleyen bir mekanizma gibi.....Sadece izle, Nasıl çalıştıklarına dair bir düşünce geliştirmeden izle.."" İçeride bütün organlar sevgiyle yaşıyor.Kalbinle çok iyi arkadaş onlar..."
Ve, biz dengelerini bozacak, hasta edecek, kestirip biçtirecek her türlü zararı versekte, inanılmaz bir sadakat ,aşk ve sevgiyle bedenimizi, aklımızı ve ruhumuzu diri,ve işe yarar tutmak için aralarındaki bağları,dayanışmayı bozmadan çalışıyorlar... Yaratan, yarattığını çok seviyor....
Adresini de gösteriyor..:" Şah damarınızdan da daha yakınım.."Elbette ve eyvallah... Üstelik, yarattığına ABDULLAH adını veren de O... " Yer yüzünde benim halifem, kulum....."
Gönül sevgi ile, akıl muhakeme ile muteberdir.Biri teşkilatlanmak, diğeri eylemle mükelleftir..Hepsini toplarsak, biz, yartanın mucisesiyiz, sevilmeyi hak edeniz...Ama HAKETMELİYİZ...Önce kendimizden başlayarak, sevmeyi öğrenmeliyiz...Yaratan yarattığını çok seviyor...
" Kulun gönlünü inciten, beni incitmiş olur " diyor...Kendini sevmeyen, insanı sevmez, insanı sevmeyen Rabbini sevmez..( Allah korusun)....
Öyle olmalı, yani şu içimize yolculuğu ara sıra ama mutlaka yapmalıyız...Ve hakkını yememeliyiz HAKK tan gelenin....
SELDA İYİEKMEKÇİ..
YORUMLAR
Kul Allahın aynasıdır merhamet sevğisi olan bir insan ne olursa olsun kimseyi incitmeye tesebbüs eylemez yeterki allahın sıfatlarına göre yaşasın ...sayfaya düşen içten bu güzel ders verici yazıyı yazan kalemi gönülden kutlarım sevğilerimle.............