- 847 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MİNİK MELEKLER
Sahnede yukarıdan misinayla tavana asılmış bulutlar sarkmaktadır. Yerde ise pamuklar serpilmiştir. Öğrenciler. Kanatları, başlarında hareleri, ellerinde asalarıyla melek kıyafeti giymiş olarak sahneye girip ay şeklini alırlar. Sahneden aşağıya misina iplere bağlı top top yapılmış (10 tane falan.) Gazeteler, yerlere çöp süsü vermek için hazırlanarak atılmıştır. Misinaların uçları buket yapılıp sahnede bir meleğin önüne konulmuştur. Sırası gelince melek bu buketi yerden alacaktır. Meleklerin arkalarında yere siyah kartondan bulut ve başka sarı kartondan güneş hazırlanıp sahneye konulur. Bunlar da sırası gelince kullanılacaktır. El ele tutuşup, ellerini havaya kaldıran melekler hep birden:
__Bizler minik melekleriz. Nesli tükenmek üzere olan, insanoğlunun aklını başına getirmek ve yok olmak üzere olan dünyayı kurtarmak için geldik. Bizler Minik Melekleriz, sizler için geldik. Derler.
Meleklerden bir tanesi ortaya gelerek, mikrofona:
__ Ben minik bir meleğim,.Artık yaşlısına, özürlüsüne sahip çıkmayan insanların, gözünü açmak için geldim. Der.
O sırada, yaşlı bir kadın kılığında bir öğrenci sahne önündeki yerden karşıdan karşıya geçmeye çalışır. Karşıdan ise ağzıyla araba sürer gibi yapan (veya büyük oyuncak araba süren bir öğrenci) hızla kadına doğru gelir. O sırada minik melek sahneden inip onlara yaklaşarak eliyle, (sihirli gücüyle yapıyormuş gibi) arabayı durdurur ve kadının karşıdan karşıya geçmesine yardımcı olur. Karşıya geçince iki büklüm halindeki yaşlı kadın, meleğe:
__Sağ ol evladım. Sen olmasaydın araba beni ezecekti. Der.
Minik melek yüksek sesle:
__Nineciğim, seni ezecek olan araba değil, onu kullanan şofördü. Der.
Nine ve araba süren öğrenci yoluna devam ederler, melek yerine geçer.
O sırada sahneye ağaç kılığında bir çocuk girer. Arkasından elinde balta onu kesmeye çalışan köylü kıyafeti giymiş, başka bir çocuk daha girer.
Minik meleklerden biri öne gelir:
__Ben minik bir meleğim.Kendi elleriyle dünyasının akciğerlerini kesen cahilleri durdurmak için buradayım.Der. Ve eliyle “Dur!” der gibi baltaya bir işaret yapar. Baltanın sapı kırılır. ( Veya adamın elinden düşer.)
O sıra da ağaç dile gelir.
__Sağ ol minik melek, sen olmasaydın o balta beni kesecekti. Der.
Ama minik melek acı acı gülümseyerek:
__ Fakat ağaç kardeş seni kesecek olan o balta değil, baltayı tutan hain ellerdi,. Der.
Ağaç ve baltayı tutan çocuk sessizce sahne den çıkarlar, minik melek yerine geçer.
O sırada Meleklerden bir tanesi misina buketini eline alır bekler.
Bir başka melek öne gelerek.
__Ben minik bir meleğim. (Gazete çöplerini göstererek)İnsanoğlunun düşüncesizce kirlettiği dünyayı, temizlemek,için buradayım. Der. Ve elleriyle sihir yapar gibi çöplere doğru işaret eder. O sırada misinaları tutan melek, ipleri kendine doğru çekince kağıtların hepsi bir anda toplanarak yukarı çıkar. Melek onları el çabukluğuyla alıp arkasına saklar.
O sırada başaka bir melek kucak dolusu çiçekle sahneye girer.
__Ben minik bir meleğim. Temizlenen dünyaya sevgi çiçekleri ekerek, çiçek bahçesine dönüştürmek için buradayım. Der. Ve kucağındaki çiçekleri seyircilere doğru serper.
Meleklerden başka biri:
___ Ben minik bir meleğim. Balıkların suyunu, kuşların havasını korumak için buradayım. Der.
O sırada sahnedeki melekler arkalarındaki siyah kartondan yapılmış bulutları alıp, hafif hafif sallarlar. Aşağıda sahne önünde ise iki gurup arasında silahlı çatışma vardır.
Meleklerden biri:
__ Ben minik bir meleğim. Kendi nesline kıyan insanın kulağını çekmek, savaşları bitirmek, dünyadaki kara bulutları dağıtmak için buradayım. Der. Ve sahneden aşağıya inerek savaşan grupların arasına girip, kollarını iki yana açarak”Dur1” işareti yapar. O sırada diğer melekler kara bulutları indirip, arkalarına koyarlar. Savaşan guruplar kucaklaşarak, kol kola çıkarlar.
O sırada bir melek öne gelip, var gücüyle haykırarak:
__ Ben minik bir meleğim. Dağılan kara bulutların yerine sımsıcak güneşi( o sırada tüm melekler güneşi arkalarından alıp kaldırırlar.) silah sesleri yerine uçurtma uçuran çocukların seslerini getirmek için buradayım Der. O sırada bir çocuk uçurtmasını neşeli sesler çıkara çıkara uçurarak, sahnede bir baştan öteki başa koşarak geçer.
Bütün melekler el ele tutuşup, ellerini havaya kaldırarak, hep bir ağızdan:
__ Bizler Minik Melekleriz. Kendini yok etmek üzere olan insanoğlunu bilinçlendirmek, ölmek üzere olan dünyayı yaşatmak için buradayız. Bizler Minik Melekleriz. (Ellerini öne uzatıp.) Sizin için geldik, sizin için buradayız. Derler ve oyun biter.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.