- 1365 Okunma
- 21 Yorum
- 1 Beğeni
KAPAKLI DERE
Anadolu’nun bir köyünde yaz bitip harmanı kalkıp, güzün tohumlar ekildikten sonra, köyden bazı insanlar Çukur Ovaya, Adana’ya, Mersin’e çalışmaya giderler, portakal bahçelerinde inşaatlarda çalışırlar.
Köylüler her yıl topluca kışın gidip buldukları geçici işlerde çalışırlarmış. Kışın, Anadolu’da kar çok yağdığından iklimi sıcak güney illerine, Adana, Mersin gibi yerlere giderlermiş. Bahara kadar çalışıp, baharda bağ bahçe işi için geri dönerlermiş. Halde hamallık yapar, kasa istifler kamyon yüklerlermiş.
Süleyman diye biri bunların ekip başı imiş. Bütün işleri o ayarlar, kiraladıkları bir gecekondu da kalırlarmış. Mersin halinde Sadi Bey diye, ihracat yapan kişiye çalışmışlar ve baharın gelmesi ile dönüş başlamış. Süleyman ve Abdullah ekipten iki gün önce yola çıkarlar trenle köye gelirler.
Köyde komşular gurbetten gelince hoş geldine giderlermiş. Süleyman’la Abdullah’ın geldiğini duyunca köylüler akşam toplanmışlar. Hal hatır etmişler, oradan buradan konuşmuşlar. Tabi ki portakallar, elmalar, mandalinalar yenmiş, ikram olarak çay içmişler. Konuşup gülerken diğer adamları sormuş Ahmet:
“Hüseyin, Niyaziler ne zaman geliyor? Onlar niye gelmediler?”
Süleyman:
“Salı günü burada olurlar. Onlar bileti salıya aldılar.”
Köyde petrol ofisinde şoförlük yapan Ahmet:
“Gelin bunlara bir şaka yapalım," demiş, "Güzel bir oyun oynayalım...”
Ahmet ve Ömer’in ortak bir traktörleri varmış. Ahmet traktör kullanmasını biliyor fakat petrol ofisin de çalıştığından köyde başka da bilen olmadığından şoför tutmuşlar.
Malatya Yazıhan’dan, Yazıhanlı Mehmet diye birini, Ahmet ve Ömer şoför olarak tutmuşlardı.
Ahmet biraz kafası çalışan ve de mukallit bir adam imiş. Kapaklı dereye gelenler bunların önüne pusu kurup bir korkutalım diye gülüşürler…
Salı günü öğleden sonra toplanırlar. Ahmet; Veysel’e, Yusuf’a, traktör ortağı Ömer’e bir de şoför Mehmet’e planını anlatır ama şoföre çok tembih eder çünkü tren Malatya’dan Sivas- Ankara yönüne gidiyor. Bunlar akşam olunca birer tane av tüfeği alırlar, Kapaklı Dereye giderler. Kapaklı Dere’nin ortasında bir sırt vardır. Her biri bir Hâkim tepeye yerleşir. Ömer, Ahmet, Yusuf, Süleyman, dereye hâkim tepelere dururlar şoför Mehmet’te Kapaklı dere’nin içindeki sırtta yara yatar ve beklerler.
Bizimkilerin akşam saat sekizde de Göğkoyak denen mevkiden sesleri gelir; ben şu kadar çalıştım, ben bu kadar para kazandım, ben şu eşyayı aldım diye konuşarak, kapaklı dereye gelirler.
Tam o sırada şoför Mehmet Malatya şivesi ile:
“Durun!“ der, ” Yoksa hepinizi vururum!”
Av tüfeği ile bir el ateş eder. Adamlar olduğu yere çakılır kalır.
“Sizi Malatya’dan beri takip ediyorum” der.
Tepelere saklanmış olan Ömer, Ahmet, Yusuf, Süleyman birer ikişer el tüfekle havaya ateş ederler.
Mehmet der ki:
“Etrafınız sarılı, paraları çıkın!”
Gelenlerin içinden Niyazi derki (!):
“Hemşerim Allah’ını seversen tüfeğinin ağzını yukarı tut. Bir Allah işi olur şeytan doldurur…”
Mehmet hiç oralı olmaz, “Paraları çıkın!” der, içlerinde en büyükleri… Hüseyin, genç çocuk -olduğundan, Şevketle, Yusuf, Hüseyin’e sarılırlar. Hüseyin, içinden “kim oy anam diyecek, vurulacak” diye geçirir. Kaçmayı geçirir aklından. Fakat kendine de yediremez. Bu arada Mersin’den gelenler ne kadar korktular ise Ömer elinde tüfekle içlerine girmiş, gülüyor… Onu bile
tanıyamamışlar, korkudan…
Mehmet bir daha sıkıyor tüfeği.
İçlerinde Hamit bakıyor çare yok, “Vallahi güzel, Mersin’de kazan kazan, Kapaklıda ver. Çattık…” diyor. Sonra Ömer Niyazi’ye gülerek, ‘’Niyazi emmi nasılsın?’’ diyor.
Elinde tüfekle Niyazi bakıyor ki kendi köylüleri, ‘’Allah sizin iyiliğinizi versin! Bizi perişan ettiniz!” diyorlar ve hepsi yaptıkları ile gülüyorlar. Konuşarak köye geliyorlar.
Hamit’in o güzel sözü hiç unutulmamış, dillerde dolaşıp durmuş, ‘’Mersinde kazan kazan kapaklıda ver.’ :))
Bekir AKBULUT
05.03.2013…………. deneme
YORUMLAR
Eski günlerin tadı başkaydı. Güzel yazı için tebrik ederim sevgili kardeşim. Selam ve saygılarımla...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ne güzel keyifle okudum...Eski günleri hatırladım..Çukurova da yaşanan böylesine güzellikleri asla unutmam..
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Zaman hep aynı da insanlar insanlık başka başka kutlarım Bekir Bey kardeş.selamlar Yiğit yürekli
koca insan YİĞİDO helal sana...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
yalın, sade bir anlatım
ve
hayatın içinden gülümseten bir yazı
kutlarım Bekir Bey
saygılarımla
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
sizler gibi yazı ustalarının beğenmesi beni mutlu ediyor saygılar
Sevgili Bekir.
Oldukça hoş bir olayı oldukça hızlı bir şekilde anlatmışsın. Biraz daha ballandıra ballandıra anlatabilirdin diye düşünüyorum.
Mersin'de kazanmışsın tamam da Kapaklı'ya öyle hemen gelme..Aheste aheste..Milleti meak içinde bırakarak..Kapaklı'da harcamaya gelinceye kadar okuyucu kıvranmalı '' Acaba ne olacak? '' diye.
Güzeldi..Ama çok hızlıydı.
Selam ve sevgilerimle.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
efendim yazı zannedersem gerçek olmuş bir olayı anlatmış böylede şaka olurmu hani çok doğruda laf etmişler mersinde kazan kazan kpaklıda getir ver olacak işmi kaç kasa geçti elden o para kazanana kadar kimbilir tabi onu çalışıp kazanan bilir kutlarım kaleminizi güzel paylaşımdı saygılarmla selamlar
Can ağabeyim geçmişin şakaları ve sözleri çok güzeldi şimdilerde ise şaka yapıldı mı adamı katil edecek durumda yapıyorlar küfürde eksik olmaz....geçmişin özlemidir içimizde yanan...o saf ve temiz yürekleri şehirlerde bulmak zor...yaşanan bir olayı dile getirmek çok güzel kalemine yüreğine sağlık can ağabeyim...öykülerini beklerim...devamına...saygılarımla...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bekir bey, çok güzel bir yazı. Beğeniyle okudum. Yüreğin dert görmesin. Selam ve dua ile.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
MUHTEREM ABİM.
ÖNCEKİ İNSANLARIMIZIN ARKADAŞLIKLARI DOSTLUKLARI VE ŞAKALARI GERÇEKTEN BİR BAŞKA OLUYORMUŞ.ŞİMDİKİLERE BÖYLE BİR ŞAKA YAPMAYA KALKSA BİRİSİ BAŞI BELAYA GİREBİLİR.
ASLINDA BABALARIMIZIN.DEDELERİMİZİN ŞAKALARI İNSANLIK ANLAYIŞLARI GÜNÜMÜZDEN ÇOK FARKLI İDİ.
ASLINDA BİZ ONLARIN HİKAYELERİNİ DİLDEN DİLE ANLATMAKLA HEM ONLARI HAYIRLA YAD ETMİŞ OLUYOR,HEMDE ONLARIN ARKADAŞLIK,DOSTLUK VE İNSANLIK ANLAYIŞLARINA ÖZLEM VE HASRET DUYDUĞUMUZU BELİRTMİŞ OLUYORUZ.
CENABI ALLAH AHİRETE İNTİKAL EDEN TÜM GEÇMİŞLERİMİZE RAHMET,HAYATTA KALANLARIZA SAĞLIK VE SIHHAT İÇERİSİNDE HAYIRLI ÖMÜRLER VERSİN.BU YAZIYI KALEME ALARAK GEÇMİŞİMİZİ HAYIRLA YAD ETMEMİZE VESİL OLDUĞUNUZDAN DOLAYIDA ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN ABİM.
SELAM VE SAYĞILARIMLA.
Derebey tarafından 3/5/2013 5:05:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
...Bekir arkadaşım bazı olaylar olduğu gibi anlatılmalı fakat bu anlatılan olaya biraz kurgu girmesi lazımdı. Mukallitliğe bir örnek teşkil eder ama senin yerinde olsam bu güzel olaya biraz kurgu katar çok daha acıklı ve ders alınası bir hikayeye çevirirdim.
...yani kazaen birinin Tüfekle vurulması, ya da Trenle Traktörün çarpışması gibi. işte nebileyim siz daha iyi bir kurgu yapardınız.
...yine de çok teşekkür ederim.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bekir Usta, yazmak güzel hele okumak daha da güzel! Eh dil dönüyor kalem de yazıyorsa
bana da teşekkür etmek düşer. Teşekkür ediyorum.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Çok güzel bir yazıydı..merak ederek okudum..Kaleminiz var olsun üstadım..Saygılarla...