APTAL MIYIZ, DELİ Mİ?
Merhaba dostlar.
Çıkarılan yasalara ve kararnamelere, alınan karar ve yönetmeliklere baktıkça kendi kendime
’BİZGREÇEKTEN APTAL BİR TOPLUMUMUYUZ’ ya da
’ÇOK CAHİL OLDUĞUMUZDAN ÖTÜRÜ MÜ APTAL MUAMELESİ GÖRÜYORUZ’ ve hatta
’İNEK GİBİ ENAYİ YERİNE Mİ KONULUYORUZ’
soruları hakkında sık sık düşünürüm.
Basit bir örnek: Kaynak atv akşam haberleri.
’ ....Pendik belediyesinin aldığı bir karar üzere bundan sonra atlet ile inşatta çalışırken şarkı söylemenin cezası 184,00 TL!’
Neden olarak da, şarkı sesini duyanların ister istemez o yöne bakıp güya ’yarıçıplak çalışan bir inşaat işçisini görüp rahatsız olmaları’ gösterilmekte!
Saçmalığa bakın!
Allah Allah, Yarabbi sen sabır ver!
Bu saçmalığa karşı birkaç akıllı açıklama:
1. Bir erkek bir inşaatta şarkı sesi duyup baksa, gördüğü manzara -şayet eşcinsel biri değilse- zaten etkilemez onu. Keza, Akdeniz ülkesi ve sıcak iklime sahip bir ülke olduğumuzdan ötürü, erkeklerimiz yazın genelde rahat giyinmeyi sever be toplum buna alışınkıdır.
2. Bir kadın bir inşaatta şarkı sesi duyup o yöne baksa ve orada çalışan erkeği atletle görmüş olsa, üç durum hasıl olur:
a) Erkeğin görünümü rahatsız eder de şarkı hoşuna giderse; erkeğe bakmaz, ama şarkıyı dinler(Bunun da dinen ve yasalarca hiçbir sakıncası yoktur! Koca şehrin gürültüsü yerine şarkı ilça gibidir).
b) Şarkı hoşuna gitmez de erkeğin görünümü hoşuna giderse, şarkıyı kulakardı eder veya etmez ama erkeği seyretmeye devam eder (insanın kendi başına kimseyi rahatsız etmeden şehvet hissi ve cinsel arzular duyma özgürlüğü vardır, isterse bakmaya her an son verebilir).
c) Hem şarkı hem de erkeğin görünümü hoşuna gitmez ve bundan rahatsız olursa, ne bakar ne de şarkıya kulak verir.
.....ve mesele kendiliğinden çözülmüş olur.
Yooooooooook, biz Türkiye’yiz olmaaaaaaaaaaaaaaaz!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pendik gibi -birçok vilayetten daha büyük ve bir evrensel şehir olan İstanbul’un bu koca ilçesinin meclisi toplanacaktır, kocaman bir işgünü saatlerce oturulacak, tartışılacak hatta kavga bile edilecektir ki; bizim biz(aptal) olduğumuz ortaya çıksın!
...ve benim gibi bir deli yazman ile üçbeş okuru haricinde 75-76 milyon nüfuslu bir ülkede aptalca alınan bu karara, aklıselim geçinen onbinlerce insandan kimsecikler itiraz etmez ve mesele kaynar gider.
...
Mesele aslında ufak bir olay, ama bir toplum bilimcisi olarak değerlendirdiğimde ortaya çıkan ciddi nokta şu:
Bu devlet, bu fedakar ve cefakar milleten bir ’’emirkulu ve şeriat toplumu’’ yapma niyetinde!
Merhaba irtica!
Ha... unutulan birşey var yalnız:
Demek ki bu millet apaçık aptal yerine konup, mülki idare tarafından böyle salak kararlar alınıyor; o zaman bu aptal sayılan halkın yarın ne yapacağı da şimdiden kestirilemiyeceğine göre, -hesabına öyle geldiği için- aniden ’yediği kaba sıçma’ veya ’ağasını tokatlama vs.’ aklına gelirse, hiç kimseler şaşmasın. Keza; aptal olan diğer yandan da ’deli’ sayılacağına göre bu durumda hukuken ve dinen dünyanın hiçbir yerinde cezai ehliyeti yoktur!
Aklıselim insanlara selam ve saygılar, halkı aptal yerine koyacak kadar salak olan idarecilere de Tanrı’dan azıcık akıllar dileğiyle... hoşça kalın.
Diplik:
Elbette bu arada, muhtemel cezai bir işlem durumunda ’atlet’ ve ’şarkı’ kavramlarının ne tanımlanmasından ötürü , davanın taaaaaaaaaa yargıtaya kadar gidebilme durumu mevcut olduğunu ve götüboklu 184 TL’lik ceza işlemi meselesininin binlerce ve onbinlerce Lira mahkeme ve avukat masrafları olacağını, koca bir mahkemenin siktiri boktan bir ilçe kararı yüzünden gereksiz yere meşgul edileceğini ve hatta davanın AİHM’e kadar gidip Türkiye’nin dünya kamuoyu huzurunda rezil rüsva olcağını dememe gerek yok sanırım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.