Tilki Bile Kurnazlıktan İstifa Etti
"Dini bütün müslümandı, beş vakit namaz kılardı, hatta 33 sure ezberlemişti, bir 33 daha ezberleseydi uçacaktı, ama kör olası sistem(!) onu yoldan çıkardı." Palavraları ile şeytanı melek gösterme kurnazlıklarının yaşandığı bu ortamda aklıma geldi.
2. Dünya savaşı sonrası uygulanan meşhur Marshall Plânı vardı. Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 16 ülke, bu plan uyarınca ABD’den ekonomik kalkınma yardımı alacaktı.Karşılığında neler verecektik/verdik bu yazının konusu değil.
Ama onuruna düşkün milletimiz "elin gavurundan sadaka dilenmeyiz" diye karşı çıkınca o devrin kurnazları hemen bir dedikodu yaydı ortalığa.
-ABD başkanı gavur değil müslümandır.
-Yok ya nerden belli?
-Geçenlerde Türkiyeye gelmişti,hamama gitmiş. Aksilik bu ya peştamalı düşmez mi?
-Eeeee ne olmuş düşmüşse?
-Ne olacak be salak! Bir de bakmışlar ki sünnetli.
-Vay beee!
-Yaaa! Kendi halkı arasında belli olmasın diye gizliyor müslümanlığını.
-Madem gavur değil gelsin o zaman Mashall yardımları...
Bir Allah’ın kulu çıkıp da;"Yaa koskoca Amerikan reisi ilk defa Türkiye’ye gelmiş yer yerinden oynardı. Neden bizim haberimiz olmadı.Hem geldi de adam gelir-gelmez neden hamama koştu" demedi.
Amerika ve başkanını şirin göstermeye çalışılan bu yalanı o zaman kimse sorgulamadı.
Türkiyeyi ilk ziyaret eden başkan Dwight Eisenhower olmuştur. Ziyaret tarihi de 6 Aralık 1959’ dur.
Oysa, Marshall Yardımı 1948-1951 yılları arasında yürürlüğe konan ABD kaynaklı bir ekonomik yardım paketidir ve Türkiye kademeli olarak bu üç yılda 137 milyon dolar yardım almıştır. Yardım planı çerçevesinde okullarımızda dağıtılan kullanım tarihi geçmiş bozuk süt tozlarını ve gravyer peynirlerini hesaba katmıyorum.
137 milyon dolar karşılığı ABD’nin güdümüne girdiğimiz milattır bu.
Bugün olduğu gibi o gün de çok kurnaz bir idareci tayfası ve o tayfanın her dediğini sorgusuz sualsiz doğru kabul eden bir ahali vardı. Bunca kurnazın olduğu yerde tilki kurnazlıktan istifa etmesin de ne neylesin?
YORUMLAR
ABD var olduğu sürece... Gereğini... Her taraf kurt olunca tilkilik para etmez oldu artık... Yazın çok güzeldi... Kutlarım tebrikler selamlar...