MEVLANA
Günümüzde bir gurup, Mevlana’yı hümanizm koltuğuna oturtmaya uğraşıyorlar. Allahtan, kitaptan, peygamberin izinden ayırıp; hümanist insan sevgisi tek dileği, emeli olan bir Mevlana meydana getirmeye, Mevleviliğin içini boşatmaya, ruhsuz bir hale getirmeye çalışıyorlar. Ömer Tuğrul İnançer, (hakikaten bu işin üstadı) muhteşem anlatıyor, Mevlana’yı Mevleviliği.
En çok üzüldüğüm mevzulardan biride; Mevlana’nın sözlerini; (bilhassa yabancı kaynaklarda) Rumi ismi ile vermeleri ve bizimde buna alet olmamız. Mevlana Rumi değil belki Konevi belki Karamani veya Belhi denebilir; ama Rumi asla. O Mevlana Celalettin’dir.
Rabbim şefaatine bizleri erdirsin.(Bozkır*ı)
YORUMLAR
Üstünün dostu oI ki üstün oIasın. Kendine geI be hey azgın, mağIupIarIa dost oIma! Münkirin deIiIi ancak ve ancak şudur: Ben şu görünen yurttan başka bir şey görmüyorum! Hiç düşünmez ki nerede görünen bir şey varsa o, gizIi hikmetIeri haber vermededir. Her görünen şeyin faydası, faydanın iIaçIarIa gizIi oIuşu gibi o şeyin içinde gizIidir.
ne olursa olsun gelsinler okusunlar görsünler bilsinler, en sonunda anlayacaklar, araştırdıklarında ve eminim ki o zaman islama koşacaklar,,her şer görünen de bize bir hayır saklıdır unutmayın
mevlana nın çok önemsediğim sözleri var, ancak şunu hiç bir an unutmam
""ne fark eder ki kör insan için eImas da bir cam da, sana bakan kör ise kendini camdan sanma.""
BOZKIR'İ
haklısınız lakin benim demek istedigim:
batıda kasıtlı olarak müslümanların isimlerini degiştiriyorlar sırf irenilmesin müslümanlık ön plana çıkmasın diye. mesele.
ibni sinanın eserleri yıllarca okutuldu batı tıbbiyelerinde farabinin hakeze ve bir çok müslüman alimin de öyle.
hiç birininde kendi adı ile okutmadılar
birine dediler avecenne birine dediler bir başka isim araştırırsanız görülür..
yine face çıkalı bir çok yabancı arkadaşım oldu ve paylaşımlarında yabancı dilerde mevlananın sözleri var, bakıyorum hiç brisinde mevlana celaleddin yazmıyor. yalnızca RUMİ diyorlar.
bunu okuyan kendi nesilleri mevlanayı degil rummiyi sever sayar
isalamdan ayrı bir insan mış gibi.. daha uzatmaayım ...
teşekkürler yorum için