- 949 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
YALAN DÜNYA
YALAN DÜNYA
Muzaffer SÖĞÜTLÜ - 03 Mart 2013 00:00
İnsanlar hayat serüveni içinde bir çok olumsuzluklarla karşılaşırlar.Hayat tekdüze bir şey değil ki her zaman bizim istediğimiz gibi olsun.Varlığından anlam bulduğunuz,paylaşım yaşadığınız kişiler ve onların hayata bakış açıları sizi etkileyeceğinden, hayatı kiminle yol aldığınızı ve kiminle dans ettiğinizi bileceksiniz ki, ayaklarınıza basılmasın.Dans etmek, yetenektir.
Hafif sendelediğinizde,korku,öfke,kırgınlık,pişmanlık,hüzün ve yalnızlık hissedersiniz.Sağlam bastığınızda da, mutluluk,huzur ve sevgiyi hissedersiniz.Olumlu yada olumsuz duyguları yaşamak sizin elinizde.İnsan bugün dünya’yı yok etme gücüne saip tek canlıdır.İnsan isterse kendini ve dünya’yı yok edebilir,isterse de kendisiyle ve çevresiyle barışık,iç huzuru yakalamış,gülümseyebilen ,hoş görülü,sevgi dolu hayatla kucaklaşabilir.Erdemli,ahlaklı bir yaşam tarzı seçerek kendisi dahil herşeyi yarına taşıyabilir.İnsanlar kendi öz benliklerini ve var oluş nedenlerini derinlemesine bilseler,saip oldukları düşünceleri,duyguları fark edebilseler ve ifade edebilseler dış dünyayla olan uzlaşmaları da kolaylaşıcaktır.Ama yok insan kendini tanımak yerine boşluk ve yalnızlık,şiddet ve çatışma duyguları içinde dipsiz kuyu misali o karanlıktan çıkamaz duruma düşüyorlar.Sonrada sürekli dünya ile sürtüşme içine giriyorlar ve başlıyorlar "yalan dünya" "geçmişi kandilli dünya" "kavonoz dipli dünya" naraları atıyorlar.
Gönlümüzün,dilimizin gönül dostu "Orhan Baba" dan "Batsın bu dünya" dizelerinde yüreklerinin seslerini dindirmeye çalışıyorlar.
"Batsın bu dünya,batsın bu rüya
Ağlatıpda gülene,yazıklar olsun.
Dolmamış çileler,yaşanmamış dertler,
Hasret çeken gönül, benm mi olsun.
Ben mi yarattım,ben mi yarattım
Derdi ızdırabı, ben mi yarattım.
Günah zevk olmuşsa, vefa yorulmuşsa
Düzen bozulmuşsa,ben mi yarattım."
Büyük ozanımız yılların birikimi,en duygulu şarkıların şairi,bağlamasının telleriyle bestelerini canlandıran üstad "Neşet Ertaş ise, "
"Ah yalan dünya
Hep sen mi ağladın,hep sen mi yandın
Bende gülemedim yalan dünyada
Sen beni gönlümce mutlu mu sandın
Ömrümü boş yere çalan dünyada
Ah yalan dünyada yalan dünyada
Yalandan yüzüme gülen dünyada
Değerli ses sanatçısı,müzikte devrim açan bestakar,o müthiş sesiyle yüreklerimize taht kurmuş her daim yüreklerimizde yaşayacak olan "Yıldırım Gürses"
"Bİr garip yolcuyum hayat yolunda
Yolunu kaybetmiş,perişanım ben
Mecnun misali gurbet ellerde
ümitsiz sevginin kurbanıyım ben
Yalan dünya herşey bomboş
Hancı sarhoş yolcu sarhoş
yüreğinin sevgi sesini dindirmeyen, sevgiyi, kardeşliği,dostluğu,vefayı yol bilen ..İnancın,güvenin ve ümitin gücüne inanan "Muzafferce" "yalan dünya"
Çığlıklarımız tutsak yalnızlığımızda,
Bunalımlarımız kör kuyuların derinliğinde
kayıp kentin eskicisi olmuş dostluklar
kimsesiz zamanların yalnızlığında kaybolmuş vefa
Menfeatler uğruna erdemlerin kaybedilişleri
Tozlu çekmecelere kaldırılmış sevgi,aşk
Yüreklerde umutsuzluk,hüzün ve küskünlük
Gönül dostu,yüreklerimizin sesi,dostluğun ve sevginin yaradana giden yolun manevi ufkumuz, sevgi yolıumuz"Hazret-i Mevlana"
"Ve mevsim geçer ,gölge veren ağaçların dalları kurur
Sabır taşar, canından saydığın yar bile bir gün el olur
Aklın şaşar,dostun düşmana dönüşür,düşman kalkar dost olur
Öyle garip bir dünya,olmaz dediğin ne varsa olur.
Düşmem dersin düşersin,şaşmam dersin şaşarsın,
En garibide budur ya öldüm der durur, yinede yaşarsın
Bizi biz yapan değerlere,alın teri katan,emek veren,göğüslerini siper eden ,manevi ufkumuzun ,gönül dünyamızın mimarları geçmişte olduğu gibi gelecektede ışık tutmaya devam ediyorlar,felsefi olarak kardeşliğin gereklerini öğütlediler,fani olana geçici olana gönül vermememiz gerektiğini anlattılar.biz onlardan aldığımız ebedi bilgiyle yalan dünyada kaybolmuşlara ışık olalım ve hissedelim ki en büyük dostun "Yaradan" olduğunu ancak onun sevgisine kavuştuğumuzda dünyanın manasını anlayacağımızı ve yalan dünya olmadığını göreceksiniz.
Birliğin, kardeşliğin,hoş görünün,dostluğun,ahde vefanın ve sevginin gücünü yüreğimizde hissederek
YALAN DÜNYADA KAYBOLMAMANIZ DİLEĞİYLE.
SEVGİYLE KALIN
YORUMLAR
Muzaffer ustam tebriklerimi iletiyorum. Yazınız okunmaya değer.".Avazeyi bu aleme Davut gibi sal/Bu kubbede baki kalan hoş bir sedadır"dizeleri klıma geldi. Kimseye kalmayacak bu fani dünyada dostça geçinip,kul hakkı yemeden uhrevi aleme yolculuğu nasip eylesin Yüce Yaradan..Saygı ve selamlarımla...
Fani dünyanın kervanında sona yaklaşılırken kimler geldi geçti bu yalancı kervanın önünden tıpkı müslüm babanın dediği gibiAh yalan dünya
Hep sen mi ağladın,hep sen mi yandın
Bende gülemedim yalan dünyada
Sen beni gönlümce mutlu mu sandın
Ömrümü boş yere çalan dünyada
Ah yalan dünyada yalan dünyada
Yalandan yüzüme gülen dünyada,hayabu yalan dünya yine muhteşem bir kalemdi yazan yüreği kutlarım sevğilerimle...............