Dedem III.
Dedem III.
-çekeyim mi ?
-Çek çek.
-amca kızarsa.
-Kızsın
-döverse.
-Bizim elimiz yok mu? Bizde onu döveriz
-çekiyorum
-Çek
-bir, iki, üçü beraber sayalım mı ?
-sayalım
-Üüüüç
**
Akşamüstü:
-Anne ne oldu size, bu haliniz nedir ?
-sorma kızım, yine karakoldan geliyoruz . Zaten babana Allah ömür verdiği süre, bizim de ömrümüz karakolda geçecek. Durum onu gösteriyor. Polisler babanı gördükleri gibi ilk sözleri " amca, hiç kelepçemiz kalmadı " oluyor.
Kapıdan çıkarken de, yakında başka yere taşınacaklarını söylüyorlar. Kesin bir daha gitmesin diyedir. Artık karakolun önünden geçmemek için, taa uzun yokuşu tırmanıyorum, çünkü utanıyorum kızım, utanıyorum. Hep bu Memed efendi yüzünden.
Sen git kendi yapamadığını ufacık çocuğa yaptır. Vay vay vay. Efendim o yaştaki adamın kafasına peruk takmak yakışır mıymış. Yahu mübarek adam, bize mi düştü milletin kafatasının kontrol müfettişi olmak ha ?
Neymiş efendim adam onu hak etmiş.
-ya anne ne oldu, şunu doğru dürüst anlatsana.
-ip kızım ip, anlasana ip.
Otobüsteyiz.
Adamın biri tam önümüze oturmuş, başından ip sallanıyordu.
Takmış kafasına siyah bir peruka. Karısının mıdır kaynanasın mı bilmem. Bizimkiler de tam yanımda.Adam bi sağa dönüyor, bi sola. Kafasıyla beraber arkasından bir şey sallanıyor sağ sola.
Ben de tesbihimi çekiyordum güzel güzel. "Lâ ilahe illallah, Lâ ilahe illallah.
Eyvah dedim. Şimdi bizimkiler bunu görürse yandım. Dedim ama
Dememe kalmadı.
-Üüüüç diye bir ses.
Aynı anda ben de alçak sesle dua edip tesbihlerimi bitirmeye çalışıyordum ki, öndeki adamın başında saç kalmadı. O telaşla var gücümle duamı okumaya başladım, üstümdeki pardesüyü adamın üstüne kapadım.
Ben otobüsün içinde bağıra bağıra Lâ ilahe illalah, Lâ ilahe illallah derken. Senin kız;
- dedeee bu kafa bizim olsun muuu ? Diyordu.
Baban da ona,
- olsun tabi torunum, biz kopartmadık mı ki ? Demez mi?
Otobüsün içinde kıyamet koptu.
-tabi kopar anne, kim olsa kızardı babamın yaptıklarına. Özür dileseydi bari.
-ne özrü kızım. O kafayı biz koparttık, ipi sallanıyordu diye tutturdu. İpine sahip çıksaydın demez mi ?
Ne otobüsün şöforü, ne yolcular, ne de ben kimse adamın peruğunu babanın elinden alamadı.
Sonunda yine karakolluk oldular...
Komiser de baktı ki işin içinde baban var.
-bu konuda benim yapacak bir şeyim yok abiler. Siz de ipinize sahip çıksaydınız. Demez mi ?
Biz de bu gördüğün elimizdeki siyah perukayla eve geldik.
öyküsatıcısı2013Davidoff
YORUMLAR
Seriyi okudum az evvel öykü satıcım benim.
Maşallah dede epey bi geçimsiz ve şirin mi şirin.
Çok çok hoştu, aspirin, börek, peruka... Devamında hangi nesne baş rolde olacak acaba?
Tebriğimle canım, ömrüne bereket.
Davidoff
Yoksa 52. bölüm, 67. bölüm diye bissürü Dedem hikâyeleri okurdunuz.
Aklınıza gelmeyecek kadar muzurlukta bir dedeyle beraber olurdunuz.
Yine mi dedirtmemek için bu kadar yeter.
Kalimera.
her kes ipine sahip olmalı elbette devir öyle bi devir demi yani:)).......................tebrikler
saygımla
Davidoff
Yoksa 52. bölüm, 67. bölüm diye bissürü Dedem hikâyeleri okurdunuz.
Aklınıza gelmeyecek kadar muzurlukta bir dedeyle beraber olurdunuz.
Yine mi dedirtmemek için bu kadar yeter.
Bir dua edin kâfi.
Hafta sonları sıra gelmediğinden yazılarınızı okuyamıyorum.
Geçen hafta ne yaptın? diye sorsalar hatorlamayız da otuz yıl önce dedenle neler yaptın ? diye sorsalar sayfalar dolusu yazılabilir demek ki.
Hayatın "Tabula rasa" yüzeyinde kertikler bırakan,elini sürdüğünde bir şeyler hissettiren anıları nakşeden hayatı yaşamış oluyor bence.
Dünü anımsamayan yıllar öncesini bütün renkleriyle,isimleriyle ve aktörleriyle anımsar eğer o düz cam gibi ömür sayfasına bir çizik atmışsa.
Dedem dediğim zaman gözlerimin önüne gelen bir torun için farklı değil. Sadece koşulların zorladığı bir kaç hal ve eylem farklı olsa da.
Hem güldüm hem de " iyi ki yapmışsınız" dedim kendime.
Bak bugüne kadar sizinle yaşamış,hala da hafızanızda tahtında oturmuş keyf çatıyor o manidar ,o sevgili anılar.
Ben de eskiden "Vayyyyy..Ayyyyy" denilen yaramazlıklarımı düşündüğümde "Oh baa iyi ki de yapmışım" diyorum.
Biliyor musun Davidoff bazı arkadaşlarım arıyor "Ben ilkokuldan arkadaşın felancı " diyor,ya da "Liseden İsmail bannn" diyor.
Anımsamıyorum ve " Seninle ne yapmıştık,hangi yaramazlığı, hangi ders kaytarmıştık, sigara mı içmiştik, kavgaya nerde karışmıştık" susuyorlar.
Ve ben hafızamda kaydı olmayan,kaydı olmadığı için sevgisi ve silüeti bulunmayan anılarımda "yok" sayılan biriyle mecburen eski arkadaş gibi "naaberr yaaaa....özledimmm" babından zorunlu muhabbet yapıyorum.
Anılardır insanı yaşatan…
Kimliği..
Güzel anıların sahibi güzide torun’a..
En kalbi saygı ve muhabbetle.
Davidoff
Bütün kız arkadaşlarım saçları açık gezerken, ben iki örgümü hiç bozmadım.
Şimdi düşündüğümde ne iyi yapmışım diyorum.
ve Dostluklar. Okul dostlukları, okul arkadaşları...
Eğer siz iyi insansanız, onlar yakanızı bırakmıyor.
ÇOK KEYİFLİ...OKURKEN GÜLÜMSETEN VE MERAKLANDIRAN ŞEKER TADINDA BİR ÖYKÜ... devamı gelecek , bekliyorum;!
Davidoff
Yoksa 52. bölüm, 67. bölüm diye bissürü Dedem hikâyeleri okurdunuz.
Aklınıza gelmeyecek kadar muzurlukta bir dedeyle beraber olurdunuz.
Yine mi dedirtmemek için bu kadar yeter.
Dedeme bir dua edin kâfidir.
Davidoff
Yoksa 52. bölüm, 67. bölüm diye bissürü Dedem hikâyeleri okurdunuz.
Aklınıza gelmeyecek kadar muzurlukta bir dedeyle beraber olurdunuz.
Yine mi dedirtmemek için bu kadar yeter.
Dedeme bir dua edin kâfidir.
AYSE 09
doyulmuyor okumaya
sen harikasın
sevgilerimlesi bitanem
Doğru diyor komiser; ipine sahip çıksaymış insanları suça teşfik etmeseymiş:))
Ne eğlenceli bir dede. Yüz güldüren öyküler. Bizimki rahmetli Fadimesinden başka bir espri konusu bilmezdi.
Tebrikler bir kere daha Davidof.
Sevgilerimle.
Davidoff
Dedeme bir dua etmeniz yeter.
Aynur Engindeniz
Dedene gani gani rahmet ve merhamet diliyorum Rabbimden...
Sevgimle.
Davidoff
:)
Davidoff
Yine mi dedirtmemek için bu kadar yeter.
Dedeme bir dua edin kâfidir.
Teşekkürlerimle Sevtap.
Son noktayı komiser koymuş, Eski Türk filmlerindeki komiserlerin yaptığını yapmış:))
E, onlar da ipine sahip çıkaymış:))
Tebrikler Davidoff
sevgimle
Davidoff
Okuru bıktırmadan.
Dedeme bir dua edin yeter. Sevgilerimle...
Güzeldi yine
Sessiz sessiz okuyordum ki
Birden harflerin altından çıkıverdi insanlar
Otobüs
Dede
Torun
Ne çok kalabalıktılar
Muzurluğun yaşı yok be şair
Teşekkürler
"yine"
Saygıyla
Davidoff
Ben de Teşekkür ederim.
Saygıyla.