MELESKÜRLÜ HAKKI
Onu hep uzaktan izledim.
Hiç bir zaman çok yaklaşmama izin vermediler.
Neden bilmiyorum ,korkutucu değildi tam tersine düzgün bir fiziği vardı.
Genç ve yakışıklıydı .
Üstü başı çok pis olsa da ,temiz bir yüzü vardı.
Mahalleye geldiğinde etrafına toplanır dinlerdiler söylediklerini.
Kadınlar ’ Vah vah garibim bir kızı çok sevmiş de, olmamış işi’ derdiler.
Ne dediklerini çok da anlamazdım ya.
Kızı çok sevmişi anlayacak yaştaydım demek ki,sorun işindeydi.İşinin evlilik işi ,evlenememişler olduğunu bir türlü anlayamazdım.
Büyükler’’ Hadi tamam Hakkı anladık kafamızı şişirdin be ,git oğlum hadi deyip yollardılar.’’
Kadınlar üzülürdüler masallar uzar giderdi dillerinde .Hepsi ayrı bir olay anlatırdı .
Belki de gerçeği tam bilen yoktu.
Fakat Hakkı nın sürekli diline pelesenk ettiği şiirden bu hikayelerin doğru olabileceğini çıkarırdık.
Hakkı şiirler okuyarak gezerdi diyemeyeceğim .
Çünkü onun okuduğu tek bir şiirdi.
Aşk insanı öldürür
Aşk insanı öldürmez
Aşk insanı güldürür
Aşk insanı güldürmez
Uzar giderdi ,alabildiğine.
Ne yorulur ne susardı.
En sonunda insanlar da bıkınca ‘’Hadi oğlum Hakkı hadi git artık’’ demekte beklide haklıydılar.
Nedense yinede onu kovduklarında hep içim burkulur,kırılırdım onun adına.
Ne yaşadığını ,onun bu duruma nasıl geldiğini çok merak ederdim.
Çünkü eskiden eli ayağı düzgün ,temiz ve okuyan bir genç olduğunu duymuştum.
Melesür diye bir yer var mı ,lakabı mı bilemiyorum.
Bildiğim Karadenizli bir ailenin üniversitede okuyan oğluydu Hakkı.
Bir kıza tutulunca , kızın ailesi de kabul etmeyince olan Hakkı ya olmuşdu.
Hakkı yı nereye koymak gerekir bilemiyorum, ama ben ona deli diyemem.
Kendi çapında bir Filozof du bel ki de.
Okuduğu şiire yıllar sonra da hak veriyorum .
Hakkı çok haklıydı.
Aşk insanı öldürür bazen de öldürmez ,güldürür ama kısa sürerdi.
Dünya bu cennet değildi ,sorunsuz ve sınırsız bir mutluluk beklemek yanlıştı.
Hakkının lafının üstüne laf diyemem.
Sadece bir kelime ekleyebilirim.
Aşk insanı süründürür !
Aşk insanı süründürür!
YORUMLAR
Değerli Arkadaşım.
Hakkının hakkını hakkıyla vermek gerekir..Yani Hakkının hakkını yememek lazım..Adam yerden göğe kadar haklı..Öyle olmasaydı şöyle bir şarkı olur muydu?:
Aşk bu değil yapma güzel. Sen insanı güldürürsün / Sevişirken güzel güzel, Sen insanı öldürürsün...
Demek ki neymiş efendim: Aşk insanı hem güldürür, hem de öldürürmüş...Şarkı bile öyle diyor.
Selam ve sevgilerimle.