- 512 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
:::::::::::::::::::::ŞİDDET:::::::::::::::::::::::::
ŞİDDET:::::::::::::::::::::::::
___Rüzgarın şiddeti ağaçları devirecek düzeye geldi.....hele denizin hiddeti dalgalara, dalgalarsa;Tsunumiye varacak dereceye dönüşünce önüne herşeyi alıp süpürdü....Herhalde Edabıyatcılar roman veya öykü yazsa mutlaka böyle veya buna benzer bir yazı girişimi ile başlayan bir yazıyla karşılaşmışsınızdır.
_____Ne rüzgar nede rüzgarın sebeb olduğu denizdeki o dalgalar hatta o dalgaların tsunumiye dönüşmesi bile ne tesadüfidir nede sebebsiz...zaten sebebsiz dünyada hiç bir şey olmaz ki her olayın, her öykünün, her nedenin birde bir sebebi vardır.Birde şiddetin lugat/ı anlamına bakacak olursak;Duygu ve davranışın(her nedense kendinden daha zayıf ekonomik , siyasi ve fiziksel güçsüzler/e) karşı eziyet, cebir, ve güç kullanımıdır.
____Son günlerin modası olan ’’Kadına yönelik şiddet bugünkü gazetelerin ve her zamanki gibi yine manşetini süslemekteydi...Öğretmen eşe kocası tarafından 9 yaşındaki çocuğunun önünde 8-9 bıçak darbesi ve koca tahliye.....Ve bizim feminist ve güya insan hakkı savunurluğu bu işin kendi omuzunda görenlerin resmi ŞOHOW/U dün olduğu gibi bu günde başlar...
___Şiddet ;Bence yanlız kadına yapılmıyor....bu ülkemizin görünen bir kaç adli vakasıdır perdenin görünen kısmına yansıyan kadına şiddettir....şiddet tüm toplum olarak öylede olsa böylede kıskacı altında yaşamaktayız....Şiddetin esas boyutu ne yazık ki yetkililer tarafından ya örtbas ediliyor(Yahu ayıpdır...günahdır..yok çocuğ birkaç kemer çekmişde ne olmuş misali..veya çoğu hatırı sayılı üst düzeydeki insanlarımızın yaptığı şiddetin yine diğer bir hatırı sayılır kişiler tarafından gizletilmesidir.
_____Şiddet;’Bence şiddeti ilğine kadar yaşıyan her kimse kültür, eğtim düzeği bile en üst sevyede olmuş olsa bile şiddet uygular’’..Şiddet yanlız kadınla sınırlı bir vaka değil Çocuk,Öğrenci,Asker,Tutuklu,Hükümlü..ve üstün Asta bir ömür boyu sözlü ve hakaretimsi bile olsa uygulanmaktadır.
___Bence şiddet arabanın ’’GAZ PEDALINA’’ benzer....yavaşdan sona doğru giden bu süreç...karşının bu pedal konumunu ilk kabul ettiği anda gerisinin geleceğinide hesap etmesi gerekir.
___Madde iki çelişki yaşar bir kendi öz güven içyapısal çelişkisini tamamlaması gerekir diğeri dışarıda kendinden ayrı maddelerle olan çelişkisidir ki buda genellikle toplumsal çelişkillerdir.Bu çelişki birey kendi kültürel bağını kurarken toplumundan süre gelen gelenekleride göz ardı etmemesi gerekir.
___Biz Türkler Kadına şiddeti İslam/ı Abbasiler döneminde tanıdık..İslamın o dönemine baktığın zaman saray entirikası...cariyeler...Islam kadını demir kafeslere, pecelere tıkanıldığı gibi, horlanan işkenceye maruz kalan, satılan (başlık parası adı altında) bir kadın tiplemesiyle karşılaşırsın...Evet altını çizerek söylüyeyim ki Kadına şiddetin altında fifti-fifti din yatmakdadır.Buda Dinayet ve diğer islam örgütlenmelerin vebalı altındadır...herkes elini taşın altına koyacak sa başta devlet koymalıdır.
__Demin yazdım(Site kurallarına aykırı olduğu için yayınlanmadı )Devlet tarafından Mahkemelere intikal etmiş ve adı işkeceye karışmışları bana say deseler inanki bin kişi sayarım ......ki bunlar en üst düzeyde gördüğünüz sadistlerdir...!!
___Şiddetin ekonomik boyutu, siyasi boyutu, cinsel,fiziksel boyutu,Kültürel,Eğtim ve (KİŞİLİK BOZUKLUĞU DEDİĞİMİZ)Pskolojik boyutu ile ele almak lazım...Şiddet yazısına devam etsem kitap olur...en iyisi siteden kovulmadan kısa keseyimde horon havası olsun......Saygılarımla..
Kadir Haktan TÜRKELİ
YORUMLAR
Şiddet şiddeti yaratır...Şiddetin sonu hep hüsran olmuştur.Eğitimden,öğretimden yoksun toplumlar hep karanlıkların odağında kalmışlardır.Bazı kavramlar (işlevsel) yapı değişmedikçe düşünülen hak ve hukukun üstünlük ilkesi hep yavan kalacaktır.Eğitim,siyası ve sosyal yapıda ki derinlik ahlak kurallarına ters düşen anlayış ta Emeviler'den Abbasi'lere miras olarak geçmiş,o gündür,bugündür gerçeklerle asla ilgisi olmayan uyduruk ve dini inançları zedeleyen tutum ve davranışları mezhepler tarihi ve Halil Öztoprak'ın yazmış olduğu KUR"AN'DA HİKMET ,TARİHTE HAKİKAT ,ve KUAR'AN'DA HİKMET İNCİL'DE HAKİKAT adlı eserde geniş bir şekilde ele almıştır.
Ele aldığınız konu ise oldukça içeriği çok şeyleri ifade ediyor...Anlam itibariyle tüm konuları başlıkları ile ihtiva eden anlatımınız takdire laik olup gönülden kutlarım...
Sevgi ve saygılarımla can dost...
dost46 tarafından 2/27/2013 10:52:59 PM zamanında düzenlenmiştir.