- 847 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Ayla Gelin
Ayla Gelin
Ayla gelin öyle sizin bildiğiniz,hanım hanımcık,ağır başlı,ağzı var dili yok gelinlerden değil.Eli sopalı ,saldırgan,kavgacı,edepsiz..Söz yapmaya gittiğiz gece benim hakkımda konuşmaya başladı,kendisi benim eltim olur..Tabi ki,nasıl bir asil kayaya çarptığını bilemezdi.(O asil kaya da ben oluyorum.) Ben ,onun sataşmalarını,iğneleyici sözlerini,tepeden bakmalarını,bana meydan okumalarını hiçbir zaman dikkate bile almadım.Cevapta vermedim.On sene sonra benim hakkımda kötü konuşmaktan vaz geçti.Hatta beni çok sevdi hala daha çok sever.Sevebilir bence mahsuru yok.Ben onu ilk tanıdığım gün ne isem,bu günde oyum.Ne eksiğim,ne de fazla..
Kaynanam Ayla gelini bir türlü sevmedi.Onu üzmek için elinden ne gelirse yaptı.Özellikle Ayla geline beni çok sevdiğini,hiçbir gelinin benim gibi olamayacağını anlatıp durdu.Böyle konuşmasında benim hiç suçum yoktu.Kaynanamda az değildi. Ben onlara hiç karışmadım.Ne yaparlarsa yapsınlar dedim.Ay! ne çok kavga ettiler.Yediler birbirlerini ,kaynanası bir türlüde oğlundan ayırmayı başaramadı.En büyük kavgayı düğünde yaptılar.Kavga nedeni neydi bilmiyorum.Tamam, bunlar bu gece ayrılır diye düşünürken,Bizim Ayla gelin.Ellerini beline dayayıp:
-“Bana bak kaynana,oğlundan ayrılmayacağım.Sırf sana inat olsun diye ayrılmayacağım.Sende benim evime adımını atamayacaksın..”Dedikten sonra çiftetelli oynamaya başladı.Kaynanası öfke krizleri içine girdi.Ben düğün salonun kapısında bekliyorum.Böyle edepsiz insanlardan gerçekten de korkarım.
Evlendiler,evlendikten sonra Ayla gelin kocası ile başka konuda,kaynanası ile başka konularda kavga etmeye devam etti.Bayramlarda,hepimiz bir araya geliyorduk.Onların kavgaları nedeni ile hepimiz huzursuz oluyorduk.Bıkmıştık artık onları kavgalarından.
Ayla Gelin kocası ile kavgalarında haklı idi..Kocası ikide bir iflas ediyordu.İflas etme nedeni birilerine kefil olmasından kaynaklanıyordu.Kocasını çok yüklü paraya kefil yapıyorlar.Bir daha ortada görünmüyorlardı.İcra yoluyla iki yazlık ev,iki kışlık ev,araba , ellerinden gitmişti.
Bankalara da baya para ödemişlerdi.Kaynanası ise hala boşanın.benim oğlumun paralarını senin kardeşlerin yiyor..diyordu.
Kocasının son iflasından sonra Ayla Gelin Muhasebe Bürosunun başına geçti.İşi öğrendi,yanına işi bilen elamanlar aldı.Kocasını adım adım takip ettirdi.Kendi takip edemeyeceği zamanlarda dedektif görevini yapacak bir adam tuttu.Kocası Ayla Gelinin haberi olmadan neredeyse nefes bile alamıyordu.Gerçektende ekonomik durumları çok güzel oldu.Kocasının kefillik borçlarını ödedi.
Kocası rahat durmadı.Müşteri ziyaretleri nedeniyle her gece içki içmeye başladı.Sabaha kadar eve gelmiyordu.
Unutuyordu Ayla Gelinin neler yapabileceğini.Bir gece bizim Ayla gelin,bir taksi kiralayıp.Kocasının gidebileceği bütün içkili yerlere giderek kocasını aramaya başlamış..
Onu en son girdiği bir meyhanede bulmuş.İçkili adamlara aldırmadan,hışımla içeriye girmiş..zil zurna sarhoş olan Ayla Gelinin kardeşi “Enişte şu üzerimize doğru gelen kadın,benim ablama benziyor” dese de, Kocası,sırıta sırıta “Ayla şimdi derin uykuda,burada ne işi var “ derken…Ayla Gelinin” Kamil,gözün kör olsun Kamil”diyen avaz avaz bağıran karısını karşısında görünce..afallamış.Bizim Ayla Gelin kocasını kravatından tutup dışarıya çeke çeke götürmüş.
Şimdi çok iyiler,çok mutlu bir evlilikleri var.Kaynanası evliliklerinin üzerinden yirmi beş sene geçmesine rağmen hala daha boşanmaları konusunda ısrarcı…Ayla Gelin ise kaynanasına inat bu evliliği sürdürmekte kararlı
YORUMLAR
Sevdim bu Ayla gelini.
Darısı benim de başım amı desem acaba..( Benim oğlanlar adına diyorum...Yanlış anlaşılmasın )
Selam ve sevgiler.
sareyaprak
Çok teşekkür ederim
Selamlar sevgiler...
Tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş. Böyle geline böyle kaynana:))))
Yorum yapamasamda yazılarını okuyorum canım. Yüreğine, emeğine sağlık. Sevgilerimle...
sareyaprak
Valla,tencere yuvarlanıp kapağını mı buluyor? yoksa birbirleri ile karşılaşınca tencere kapak mı oluyorlar..orasını bilmiyorum...
Bidiğim bir şey var,gelin ve kaynana olmaktan önce insan olmakla ilgili diye düşünüyorum..
o Kaynana benimde kaynananam,ben bir sorun yaşamadım.
Hatta bana soğuk ve mesafeli dedikleri halde...
Çok teşekkür ederim..sevgiler selamlar...
Nereden bulursunuz böyle hoş öyküleri.
Bir ömürsünüz Sare hanım.
Yazılarınızı zevkle okuyorum.
Kutluyorum sizi.
sareyaprak
Sevgiler selamlar...
efendim ne ayla gelinmiş ama inat uğruna evlilikten vazgeçmemiş bu kaynanalar oğullarını eşlerinden kıskanıyorlar galiba yoksa niye ayrılmasını isterlerki hoşuna gitmiyorduysa niye gelin ettin dimi ama neyse öyle veya böyle onca zaman devam eden bir evliliği bozdurmanında bir alemi yok bırksın o kaynana gelininin yakasınıda herkes kendi hayatını yaşasın yazı çok güzel paylaşımdı kutlarım değerli kaleminizi saygılarımla selamlar
sareyaprak
Şimdi gerçekten beni seviyor.Bende onu insan olduğu için seviyorum..
Çok teşekkür ederim Bekir..
Sevgiler selamlar...