- 963 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İZMİR ÜSTÜNE
İZMİR ÜSTÜNE
Ben İzmir hayranıyım.
İzmir de yaşamak benim için hem büyük bir ayrıcalık hem de büyük bir onurdur.İzmir in her tarafı bütün gün ve gece iyot kokusu ile doludur, nereye gitseniz o koku hep gelir sizin burnunuzun dibinde durur sizin bir parçanız gibi. Çünkü şehir körfezi öyle bir kuşatmıştır ki evlerle deniz sarmaş dolaş olmuşlardır.Hele tepelerden baktığınızda hep denizi gözlerinizin önünde bir çinko kaplı tepsi gibi görürsünüz ve de o iyot kokusunu burnunuz da hep duyarsınız.
Bir zamanlar Bayraklı tarafındaki dereler çok çirkin kokardı, o zamanlar oradan geçerken burnunuzu tıkamak zorunda kalırdınız.Ama ıslah edildikten ve de deri imalat haneleri kaldırıldıktan sonra, deri artıklarının o derelere atılması kesildikten sonra o çirkin kokularda ortadan kalkarak iyot kokularının hissedilmesi sağlandı. Ayrıca o bölge güzelce yeşil alan haline getirilerek insanların piknik ve spor yapmalarına olanak verildi. Şimdi ise hem çok güzel bir park haline getirildi hem de halk kültürünün gelişmesine katkıda bulunur hale geldi. Her seferinde Karşıyaka dan Konak tarafına geçerken otobüsün içinden sahile baktığımda bir çok insanın spor yaptığını, yürüyüş yaptığını, evlerinde hazırlayıp getirdikleri yiyeceklerini piknik yaparak yiyip içtiklerini görmek hep içimi ısıtmış ve sevinmişimdir. O bölgede şimdi çok güzel alışveriş merkezleri yapılmaya başlanmıştır. Bazı büyük şirketlerin merkezleri orada faaliyet göstermektedir. Böylece bölge canlanmaya başlayarak hareketlenmiştir.
Birde İzmir de ulaşım çok kolay ve ekonomik hale getirilmiştir. Bir biletle İzmir in bir başından bir başına gidebilirsiniz.Aliağa dan metroya binerseniz Ta Menderese kadar bir biletle gitme imkanınız vardır. Diğer yönlerde de bir buçuk saat uygulaması ile tek biletle her tarafa gitme imkanınız doğmaktadır.
Ayrıca İzmir Türkiye nin en ucuz şehirlerinin başında gelmektedir.Sebze boldur ve çok taze olarak bulmak mümkündür. Emiralem ilçesinde her türlü sebze ve meyve üretilmekte taze olarak üreticiler tarafından üretici pazarlarına getirilerek satılmaktadır.Seferihisar ve Mordoğan tarafı Enginar bahçeleri ile donatılmıştır. İzmirli hem bol hem de çok taze olarak bu sebzeyi tüketmektedir.
İzmir de günlük taze balığı her mevsim bulmak mümkündür. Hele balık satan dükkanların bazılarının arkalarında balık pişirme mutfakları vardır.Balığı kilo ile çektirerek alırsınız arka taraftaki mutfaklarda kilosunu dört liraya pişirtirsiniz isterseniz paket yapıp evinize götürür isterseniz orada nefis bir çoban salata ile yersiniz.
Akşamları bütün sahil bir harikadır, hele bahar ve yaz günleri Karşıyaka mavişehir den İnciraltı na kadar her taraf gezinti ve dinlenme ve de piknik yeridir, evinizde hazırlayıp getirdiğiniz yiyeceklerinizi zevkle yerken denizden esen ılık rüzgarı iyot kokularıyla içinize çekmenin mutluluğunu yaşarsınız.
İsterseniz kordonda fayton sefası yaparsınız. İsterseniz oradaki Lokanta çay evi ve kafeler de oturup istediğiniz her çeşit içeceği yudumlayabilirsiniz. Hele birde gün batımına denk gelirseniz kordon sefası bir keyif buketine dönüşebilir, gözlerinizin önünde güneşin batışını ve o güzel renk cümbüşünü seyrettiğinizde yüreğiniz ferahlar birazda duygulanırsınız sanırım .
İşte İzmir i bunun için çok ama çok severim.Bir de annem Karşıyaka Nergis doğumlu olduğu için İzmir e olan sevdam daha da büyümektedir, anneme olan sevgimin yanında.
Hüsnü Sönmezer. 26.şubat.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.