SALİ DERLER ADINA
Sali adı ...Hep gezer, dur durağı yoktur.
Çok iyi bir ailesi var ,yörenin en tanınmış insanları,hatırlıdırlar ,herkesin sevip saydığı önemsediği bir ailedirler.
Sali doğuştan engelli ,anlamıyor ,dinlemiyor .
Kahvaltısını yapar yapmaz dışarı çıkıyor.Artık çocuk değil ki engellesinler.Sali kocaman bir adam olmuş.
Sali kimsenin tavuğuna kışt demez .
O kadar masum ,o kadar temiz yüreklidir ki.
Hayatta kimse Sali benim çocuğumu korkuttu ,yan baktı bile diyemez.
Sali candır ,herkes ona bayılır.Yoldan geçerken herkes onu evine çağırır bazen gelir yemek yer ,hediyelerini alır gider .
Sali bu masum melek, aç değilse girmez, kibarlık nedir bilmez , anlamaz siyaset falan.
Eliyle bir işaret yapar ’Git işine ’der gibi.
Güler bütün millet,biraz üzülür kadınlar.
Çünkü bugün Allah için ne yaptın denilince’Saliyi doyurdum’olacaktı cevapları.
Camdan çağırırlar kadınlar geçerken ‘’Sali valla bir patates yapmışım, çok güzel yemeklerim var, hadi gel ye Salim hadi’’ derler.
Saliyi çağırırken kadınlar evde erkek var yok bakmazlar.
Sali bir melek kimseye kötülük düşünemez ki.
Çocuklarla oynar ,büyüklerle konuşur .
Saliyi traşa götürür kim rastlarsa sakalı uzun ,fark etmez.
Bazen Sali çarşıda rastlar birine bir bakarsın ki eve kıyak giysilerle geliyor.
Yedirmiş içirmişler.
Allah razı olsun verenden ,kim yaptı diye ne soran olur nede o kendini söyler ben almıştım Saliye diye.
Sali Adapazarı Sakarya da yaşar.Kocaali yayla mahallesinde.
Bir yer hakkında bir fikriniz olsun isterseniz ,oranın insanları iyi mi kötü mü diye oranın delisine bakın diye bir söz vardır.İşte Sali buranın ortak bebeği gibi.
O yörenin canı Sali.
Sali ile kimse dalga geçemez ,hele bir denesinler.Toplanıp döverler valla.Sali ile herkes ciddidir.Kimse Saliye kıyamaz.
Toplu olarak sevilen ,korunan bir insandır Sali.
Gel gelelim elalem ne bilir senin değer verdiğin, gözünden sakındığın canı.
İki yabancı gelmiş köye .Saliyi içirmişler, içirmişler hayatında hiç içki içmeyen masum içkiden ölmüş.
Rapor öyle çıkmış yalan çıkmaz ya!
Alkol koması yazar raporda.
‘’Sali hayatında ağzına içkiyi sürmemiş hem vallahi hem billahi nasıl olur’’ derler .
Deniz kenarında bulunur ölüsü günler sonra .
Millet ayaklanır masum Sali için ama ne fayda.
Böyle işte bu dünya,farklı farklı insanlar.
Kimi can der masuma , katar canına ,kimi oynar ,dalga geçer yetmez öldürür gider.
YORUMLAR
Sevgili Arkadaşım.
Bye bir Sali de benim evimde vardı...Evladım Yunus'um...Sali gibi dışarı çıkması, mahallede dolaşması yoktu...Evden dışarı çıkamazdı...Herkes bana '' Ona bakmak, onunla ilgilenmek senin için en büyük nimet'' derdi.
Dua ederdim Rabbime '' Ey Allah'ım Bu emanetini al artık..Çektirme bu masum yavruya '' diye...Ama öte taraftan da ayağına diken batsa aklım başımdan giderdi. Bir kez öksürecek olsa gece uykularım kaçardı...
Hep dili geçmiş zaman kullandım...Yunus'um yok mu şimdi? Yok yok yaşıyor çok şükür ama artık annesin yanında...
Çok şükür Benim Yunus'umla hiç kimse dalga geçmedi, onu pis şakalarına alet etmeye kalkan olmadı...Ama ne yazık ki Sali gibilere baktıkça Allah'ın verdiği en büyük nimet olan aklımız için şükredeceğimize o akıl sanki bizim imalatımızmış gibi olmayanlarla dalga geçiyor bazılarımız...Oysa unutmamak gerekir...''HER SAĞLAM İNSAN POTANSİYEL BİR ÖZÜRLÜ ADAYIDIR''
Selam ve sevgilerimle.
Yürükçü
Çeşit çeşit insanlar...
Şey pardon, hayvan...
Özür...
Ne diyeceğimi bilemiyorum...
Sali'yi öldürene insan denemeyeceği kesin...
Bir de hayvan demeye kalktım, o masum canlılara iftira atacaktım az kalsın.
Bunlar ne insan ne de hayvan denemeyecek birer iblis olmalı...
Yazık!...
Yürükçü
Öyküdeki Sali'ye üzüldüm. Bizim burada da bir deli vardı. Adı Gani'ydi. Deli Gani derdik. Zararsızdı.
Cebinde kaç lirası vardı bilmiyorum, parsını alıp öldürmüşler ve Çubuk'un çöplüğüne atmışlar.
Yazıklar olsun bu insanlığa. Herkesin yaşama hakkı var..
Duygulandım,güzeldi,
selâm ve sevgiler..
Yürükçü
Sali oranın vicdanı olmuş demek ki...
"Bir yer hakkında bir fikriniz olsun isterseniz ,oranın insanları iyi mi kötü mü diye oranın delisine bakın " ne güzel bir düşünüş.
Güzel ifadeler ve yalın dil kullanmak ne kadar kolaylaştırıyor yazmayı da okumayı da.
Çok güzel..
Aferin bacıma...