- 449 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Konserin Ardından
BİR KONSERİN ARDINDAN
23 Şubat Cumartesi günü Kültür Merkezi’nde bir konser vardı.Mersin Devlet Klasik Türk Müziği Korosu’nun konseriydi bu.Koro şubat ayında kaybettiğimiz bestekarlarımızın eserlerini yorumladı. Şef Hakan Çetinay yönetti Klasik Koro’yu.Konser iki bölümdü.
Nuri Halil Poyraz’ın Acemaşiran Peşrev’iyle başladı konser.Klasik Koro tam tamına l5 eseri peş peşe yorumladı.Bu eserler Nuri Halil Poyraz,Sadettin Kaynak,Selahattin Pınar,Muzaffer İlkar,Ekrem Güyer,Emin Ongan,Kaptanzade Ali Rıza Bey ve Cevdet Çağla imzasını taşıyordu.
Konseri Murat Budak sundu.Murat Budak’ın sunumu koronun performansını gölgede bıraktı bana sorarsanız.Bölüm başlarında yaptığı sunumlarla büyük alkış aldı.Özetle bu günü borçlu olduğumuz isimlerden bazılarını saydı. Edison,Arşimet,Yahya Kemal Beyatlı,Zeki Müren,Atatürk...”Onlar olmasaydı hangi çınarın gölgesinde dinlenirdik.” dedi.Bu sözleriyle uzun süre alkışlandı Murat Budak.
Şef Hakan Çetinay mükemmel yönetti koroyu.Ama aynı ciddiyeti koro elemanlarında göremedim.Özellikle bayan koristler nerdeyse sahnede sohbet etti.”Dün Göztepe’nin neşeli bir alemi vardı” şarkısı çalınırken bu muhabbet dikkatimi çekti.Hiç yakışmadı doğrusu.
İkinci bölümde iki solist sahne aldı.Önce İbrahim Özberk,ardından Meral Buğdaycı geldi sahneye.İbrahim Özberk hicazkar ve kürdilihicazkar eserlerden seçtiği beş şarkıyı seslendirdi.Bu şarkılar Sadettin Kaynak,Necip Gülses,Yusuf Nalkesen ve Zekai Tunca besteleriydi.
Meral Buğdaycı 6 eser okudu.Bu eserler Sadettin Kaynak,Münir Nurettin Selçuk,Selahattin Pınar,Zeki Müren,Şekip Ayhan Özışık ve Kutlu Payaslı’ya aitti.
Özberk ve Buğdaycı ikilisi son olarak bir düet yaptılar.M.Avni Anıl’ın “Safalar Getirdiniz”ini birlikte okudular.Şarkının bağlantı bölümü:”Ye ,iç,gül eğlen dostlar / Ehlen ve sehlen dostlar”dır.”Ehlen ve sehlen”i “Esenlikler size” sözcükleriyle değiştirdiler.Aynı esere TRT Arşivi’nden baktım.”Acaba ben mi yanılıyorum?”diye.Arşivde 9048 numarada kayıtlı.İki kıtanın ikisinde de “Ehlen ve sehlen”sözcükleri yer almıştı. Yorumda değişiklik yapılsa bile hiç olmazsa bir kez aslına sadık kalınmalıydı.Sanatçılar ikinci dörtlükte kararsız kaldılar.Durakladılar.Belli ki prova eksiği vardı.
Bunları niçin yazdım?Adı üstünde “Klasik Türk Müziği Korosu”. Klasik olan aslına sadık kalma esası değil midir? Gördüğümüz ufak tefek aksaklıkları yazalım ki belki dikkate alınır.Bundan sonraki konserlerde daha dikkatli olunur.
Bu arada aynı koronun mart ayı içerisinde “Evc Makamnda Eserler” konulu bir konseri var.Bu hatırlatmayla yazımıza nokta koyalım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.