- 576 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İslam Dininde mezhep var mıdır
Allah tarafından indirilen 4 kutsal sayılan kitap Son olarak insanlığa indirilen Kuranıkerim hiçbir kelimesini değiştirmeden günümüze kadar gelen Allahın öğüdü olan Kuranı Kerime uymamız gerek aksi takdirde Allaha şirk koşmuş oluruz inanıyorum
Ki her kez aynı fikirde
peki öyleyse neden ayrı kutuplara bölünüyorsunuz Allah bir kitap bir son peygamberinize gelen vahiler
Allahın sözü olduğuna inanıyoruz diyip neden bölünüyorsunuz bir kendinize sorun ?
Soruyorum size Peygamberimiz hangi mezheptendi?
Saçmalayarak verdikleri Cevap şu şekilde
Bu soru, mezhepsizlerin ve dinsizlerin, Müslümanları köşeye sıkıştırmak maksadı ile sordukları bir
sorudur diyecekler
Çünkü Allahın sözü olan kuranı kerime inananlar onların gözünde kâfir ilahi Kuranıkerim’e değil onlara tabi kalır uydurma hadislere iman ederseniz onların gözünde Müslüman olursunuz
Bir mezhep e bağlı olmanız yeterli değil onların önerdiği mezhep e Uygunumsunuz
Size hemen sorarlar hangi mezheptensiniz eğer onların hadislerine uymuyorsa sizin tuttuğunuz mezhep hemen size bir hikâye anlatırlar hikâyeyi yemeseniz hemen sizi dışlarlar
hikâyeleri hemen, hemen şu şekilde !
Bir ağaç hayal ediyoruz ki, bu ağacın dört dalı ve her dalında da farklı bir meyve var. Bir dalında elma,
bir dalında üzüm, bir dalında hurma ve bir dalında da çilek Bu muhteşem ağaca bir akılsız bakıyor ve diyor ki
Bu ağaç ne ağacıdır?” Bu ağaç öğle bir ağaçtır ki, yetiştirdiği hiçbir meyvenin adı ile anılamaz. Belki bu ağaç, bütün bu meyveleri bünyesinde barındıran bir mucize-i kudrettir. Aynen bunun gibi, Peygamberimiz de Tabiri-i Caizse böyle ilâhi bir ağaçtır
Bu ağacın dört dalı, dört mezheptir diyerek sen bizim meyveyi ye yeki
Allaha ulaşasın derler
Soruyorum size yanınıza bir başka dinden birisi gelip ben Müslüman olmak istiyorum dese ne cevap
Vereceksiniz hangi mezhepten Müslüman olmak istiyorsun diye mi soracaksınız yoksa önce
Tombala Misali çekilişte ne çıkarsa o senin mezhebin mi? Diyeceksiniz
Irak neden bölündü sanıyorsunuz sizin gibi dinde birlik olmadığı için halk bir birine düşürüldü Suriye iç
Savaş halinde bazı çıkarcı kişiler araya mezhep ayrılığı ile bir birlerine düşürüyor Suriye halkını daha
yeni olan ırak da yaşanan mezhep kavgasını
Tarih: 09 Ocak 2013 Maliki’den Irak’ta mezhep kavgası uyarısı!
Irak Başbakanı Nuri el-Maliki, Irak polis teşkilatının kuruluşunun 91. yıl dönümü etkinliğinde yaptığı
konuşmada, ülkedeki gösterileri değerlendirdi. Maliki, ’Bölgede arkasında mezhepçiliğin bulunduğu bir
dalgaya maruz kalıyoruz’ dedi. Mezhepçiliğin ulusal bütünlüğü tehlikeye attığını vurgulayan Maliki, ulusal birlik ve istikrarı bozmak için
yabancı güçler mezhepçiliğin desteklendiğini savundu.
Eğer dinde birlik olsa inanın çoğu âdemoğlu Müslüman olurdu başka din arayışına geçmezdiler çünkü
son kitap Kuranıkerim indi dinsiz kâfirler hariç hiç kimse kendini ateşe atmaz kurana sımsıkı sarılırlardı
Peygambercilik oynayacağız diye mezhepçilik ve kıskançlık yüzünden kuranı kerimi arkanıza almayın Kuranda
Mezhep Ayrımı Yapanları Uyaran Ayetler
( EN’AM Suresinin 159. Ayeti )
Dinlerini parça, parça edip guruplara ayrılanlar var ya, senin onlarla hiçbir ilişkin yoktur. Onların işi ancak Allah’a kalmıştır. Sonra Allah onlara yaptıklarını bildirecektir.
( Bakara(*) Suresinin 213. Ayeti ) !
İnsanlar tek bir ümmetti. Allah, müjdeciler ve uyarıcılar olarak peygamberler gönderdi ve
Beraberlerinde, insanların anlaşmazlığa düştükleri şeyler konusunda, aralarında hüküm vermek üzere
kitapları hak olarak indirdi. Kendilerine apaçık ayetler geldikten sonra o konuda ancak; kitap verilenler, aralarındaki kıskançlık yüzünden anlaşmazlığa düştüler. Bunun üzerine Allah iman edenleri, kendi izniyle, onların hakkında ayrılığa düştükleri gerçeğe iletti. Allah dilediğini doğru yola iletir
( Âl-i İmrân(*) Sûresinin 19. Ayeti )
Şüphesiz Allah katında din İslam’dır. Kitap verilmiş olanlar, kendilerine ilim geldikten sonra sırf, aralarındaki ihtiras ve aşırılık yüzünden ayrılığa düştüler. Kim Allah’ın ayetlerini inkâr ederse, bilsin ki Allah hesabı çok çabuk görendir.
( FÂTIR Suresinin 43. Ayeti )
Çünkü onlar yeryüzünde büyüklük taslıyor ve kötü tuzaklar kuruyorlardı. Hâlbuki kişi kazdığı kuyuya kendi düşer. Onlar öncekilerin kanunundan (onlara uygulanandan) başkasını mı bekliyorlar? Allah’ın kanununda asla bir değişme bulamazsın, Allah’ın kanununda kesinlikle bir sapma da bulamazsın.
( EN’AM Suresinin 114. Ayeti )
(De ki): Allah’dan başka bir hakem mi arayacağım? Halbuki size Kitab’ı açık olarak indiren O’dur. Kendilerine kitap verdiğimiz kimseler, Kur’an’ın gerçekten Rabbin tarafından indirilmiş olduğunu bilirler. Sakın şüpheye düşenlerden olma!
( Al-i İmran(*) Suresinin 103. Ayeti )
Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın. Parçalanıp bölünmeyin. Allah’ın size olan nimetini hatırlayın. Hani sizler birbirinize düşmanlar idiniz de o, kalplerinizi birleştirmişti. İşte onun bu nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz. Yine siz, bir ateş çukurunun tam kenarında idiniz de o sizi oradan kurtarmıştı. İşte Allah size ayetlerini böyle apaçık bildiriyor ki doğru yola eresiniz.
Allahın sözü olan ayetleri okudunuz mezhep ayrılığıyla dini bölüp din terörü haline getirenlerin cevabını gerçek iman eden Müslümanlara bırakıyorum ?
Biz Müslümanlara Allah Son nefesi verene kadar doğru yoldan şaşırtmasın…
Araştırmacı Yazar Ramazan HOŞ
YORUMLAR
Sayın hocam sizin görüşlerinize katılmıyorum. Mezhepler dini bölmek için değil, dini kolaylaştırmak içindir. Ben şafi mezhebindenim, İmam Şafi, İmam Hanifi v.b hepsi de birdir. kimse bölmüyor dini. örnek vereyim size. Doğu illerimizde tarlarlarda çalışan insanların elleri ve ayakları dikenlere değmekte ve hafif yaralar meydana gelmektedir. Hanefi mezhebine göre eli kanayan birinin abdesti bozulur ama şafi mesebine göre bozulmaz. burda coğrafi şartların insan üstündeki etkisi ön plana çıkmakta. Dini bozmaktan öte dini kolaylaştırmak ön plana çıkmıştır.
Not: Alevilik bir yaşam biçmidir. Aleviliği mezhep olarak gösteremezsiniz çünkü islamiyettin özü olan, müslümanlığın şartları ve imanın şartları yerine getirlimemekte ve cami ibadethane olarak kabul edilmemektedir. Arasındaki fark budur. biri dini kolaylaştırıken diğeri kendi yaşam felsefesini oluşturmuştur.