- 1228 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
ONLARIN HAMISI BÖYLEDİR.
Daha önce yazdığım bir hatıraydı ama şimdi tam yeri geldiği için bir kez daha yazayım. Yalnız bu sefer kelimelerimi sansürlemeyeceğim..O bakımdan Allah’ını seven lütfen yorum yazdığında bana edepten, ahlaktan, sanatçı duyarlığından bahsetmesin..Hiç kimse ‘’ Sen öğretmen adamsın, topluma yön verensin, sana hiç yakışıyor mu bu ayıp kelimeler ‘’ demesin.
Hatıramıza başlayalım.
Hatıra bana ait değil bu sefer...Rahmetli Can Yücel’e ait.
Can Baba malum küfürbaz adam...Ama öyle sebepsiz yere küfür eden biri de değil hani…Baba, adamın birine ‘’ Göt’’ demiş…Adam da Can Baba’yı dava etmiş. Baba Hakimin huzuruna çıkınca hakim sormuş:
-Sen bu adama göt demişsin doğru mu?
-Doğrudur hakim bey ama niçin dedim bir de onu sorun.
Hakim söz verince başlamış anlatmaya.
-Hakim Bey…Benim çocukluk yıllarımda kışın ortasında adamın biri çok ağır hastalandı.Zavallı ateşler içinde yanıyordu. O kar, kış, tipi, kıyamette adamı bin bir güçlükle kasabaya götürdüler.
Kasabada Hükümet Doktoru adamı muayene ediyor, Ateşini düşürüyor sonra da bir hap, bir şurup ve bir de fitil veriyor. Bu ilaçları nasıl kullanacaklarını da tarif ediyor:
-Hap ve şurupları sekiz saat arayla, tok karnına vereceksiniz...Bunu da ( fitili ) anüsten vereceksiniz tamam mı?
-Tamam Tohtur bey…
Köylüler hastayı alıp tekrar aynı yoldan ve bin bir zorlukla köye dönüyorlar..İlaçları nasıl kullanacağını adamın hanımına anlatıyorlar…Lakin hanım soruyor:
-Şu ilacı nasıl kullanacam anlamamışam…Anüs de ne ki?
Köylüler şaşkın şaşkın birbirlerine bakıyorlar…’Ulaaaaa…Doğru ya..Anüs ne ki? ‘’
Köyde anüsün ne olduğunu bilen çıkmıyor. Muhtara gidiyorlar. Çünkü köydeki tek telefon Muhtarlıkta.
Muhtar önce ‘’ Yav koskoca hükümetin doktorunu rahatsız etmeyelim. Yutturun gitsin ‘’ filan diyorsa da ısrarlara dayanamayıp kasabayı arıyor ve doktora soruyor:
-Tohtur bey..Bizim hastaya verdiğiniz ilaçlardan birini nasıl kullanacağımızı bilemedik..Anüsten verin demişsiniz..Anüs ne ki?
Doktor cevap veriyor:
-Efendim...Yani makattan vereceksiniz.
Muhtar telefonu kapatıp köylülere dönüyor…
-Makattan verecekmişiz. Tohtur öyle dedi.
Köylüler yine merak içinde:
-Ula Mıhtar...Makat ne ki?
Koskoca köyde makat ne onu da bilen yok…Yine muhtara rica minnet..Muhtar ise..’’Yok olmaz..Valla koskoca Hükümatın tohtoru kızacak ‘’ diyor ama öylesine çok ısrar ediyor ki köylüler , sonunda bir kez daha telefon açıyor.
-Tohtur bey …Bizim köyde makatın ne olduğunu da bilen çıkmadı…Bu ilacı nasıl verecez Allah’ını seversen?’’
Doktor cevap veriyor.
-Kardeşim sokun götüne gitsin.
Muhtar telefonu kapatıp köylülere dönüyor.
-Ula ben size demedim mi adam kızacak diye..Aha da kızdı…Sokun götüne diyor.
Can Yücel bu anısını anlattıktan sonra devamla hakime diyor ki:
-Hakim bey bizim memlekette göte göt diyeceksin ki anlasın millet...O sebepten göt dedim ben bu adama.
Efendim..Bu anıyı niçin anlattım? İzah edeyim.
Bu gece..Bir iki saat önce CNN Tv kanalında bir programa şöyle bir iki saniye baktım. Tamamını seyredemedim çünkü öfke katsayılarım tavan yaptı.
Programda bir bayan profesör pkk dan bahsederken ‘’ Terör örgütü ‘’ deyince diğer bir konuşmacı atıldı hemen ‘’ lütfen pkk ya terör örgütü demeyelim’’
Ne diyelim peki? Dağlarda çiçek toplamaya çıkmış yürekleri sevgi, aşk, barış ve kardeşlik dolu elleri kınalı kızlarımız, civanmert delikanlılarımız mı diyelim? Göte göt diyeceksin ki anlasın millet.
Ne zamandır sanki çok da fark ediyormuş gibi İmralı’ya kimin gideceği gündeme gelmiş oturmuştu. Karar çıktı sonunda…’’ Teröristle kucaklaşan İmralı’ya gidemez !’… Aman ne dik duruş(!)..Nasıl bir kararlılık bu(!) ‘’ Teröristle kucaklaşanlar, o terör örgütünü kurup otuz seneye yakın her Allah’ın günü yüzlerce teröristle kucaklaşmış olanla görüşemez…’’ Bu nasıl bir mantıktır? Her halde Gültan Kışanak ve Aysel Tuğluk’a ( Her nedense Ertuğrul Kürkçü atlanır bu olayda ) ‘’Siz teröristle kucaklaşma hakkınızı kullandınız...Biraz da başkaları faydalansın bu haktan’’ denmek isteniyor ya da daha vahimi ‘’İmralı’daki sayın(!), terörist filan değildir.O bakımdan teröristle kucaklaşmış olanlar bu aziz şahsiyetin didar-ı şahanesini(!) görme şerefine nail olamazlar’’ denmek isteniyor.
Vatan hainlerinin her gün bir ilimizde molotoflu gösteriler yapıp masum insanların bindiği belediye otobüslerini, masum çocukların dershanelerini yakmaları bir anda unutulup gidiyor, Samsunda, Sinop’ta yapılan gösteriler ( Ki hiç birinde tek bir insanın burnu kanamamıştır) medyamızda ‘’ Vahşet ‘’ diye ifade ediliyor. Molotof atan hain ‘’ Taş atan çocuk ‘’ oluyor; taş atan çocuk ‘’ Barış düşmanı faşist ‘’ oluyor.
Ya hakikaten…Biz kiminle, neyin barışını yapıyoruz? Bu arada unutanlara hatırlatalım: Sevr de bir barış antlaşmasıydı biliyor musunuz?
Barış, bir savaştan sonra iki devlet arasında yapılır.Biz hangi devletle barış masasına oturuyoruz?
Yazık…Çok yazık…1999 da Amerika tarafından paketlenerek Türkiye’ye verilen apo’nun o günlerdeki görüntülerini hatırlıyorum da… Adam tüm dünya televizyonlarına kendini anlatıyordu hani: ‘’ Ben dünyanın en şerefsiz, en alçak adamı olabilirim’’ diyerek..Tek düşüncesi götünü kurtarmaktı…Korkudan gözleri dışarı fırlayacaktı neredeyse…O adada yaşanan her şeyin anlatılması yasak olmasa mutlaka anlatacaklardır onu hapse götüren jandarmalar korkudan nasıl sıçtığını…Şimdi adam Türkiye Cumhuriyeti Devleti ile pazarlık yapıyor. Hatta artık adam ‘’Sayın’’ lar sınıfı içerisinde.
1839 Yılında Osmanlı Devleti Avrupa’nın dayatmalarıyla Tanzimat Fermanını hazırladı ve Sadrazam Mustafa Reşit Paşa Gülhane Parkında okudu bu fermanı…Daha sonra halka soruldu bu fermandan ne anladıkları…Verilen cevap şuydu: ‘’ Bundan böyle gavura gavur demeyecekmişiz’’
Yahu biz 2013 yılında da gavura gavur diyemiyoruz artık... Üstelik Tanzimat gibi bir fermanımız olmadığı halde. Haa...Ama bu arada… O adi yaratık eğer sayın ise lütfen beni saymayın.
Yarın birileri İmralı’ya gidecek…Kimler mi? İşin o kısmı hiç de umurumda değil…
İranlının biri Türkiye’deki arkadaşını ziyarete gelmiş…Türk, İranlıyı alıp İstanbul’da gezdirmeye başlamış…Önce Topkapı Sarayına gitmişler…Ziyaret bitince Türk sormuş:
-Nasıl..Beğendin mi?
İran’lı dudak bükmüş…
-Ohoooo..Bizim İran’ın hamısı( Hepsi ) böyledir.
Türk bozulmuş ama arkadaş ne de olsa ve de misafir…Almış Dolmabahçe Sarayına götürmüş…Gezip tozduktan sonra İranlı yine aynı ‘’ Ohoooo..Bizim İran’ın hamısı böyledir’’. Türk’ün yavaş yavaş sinirleri bozulmaya başlamış…İranlı’ya Boğaz Köprüsünü göstermiş…İranlı yine ‘’ Ohoooo bizim İran’ın hamısı böyledir’’ demiş…Tam o anda bunların yanından bir travesti geçmiş…Bizim Türk İranlı’ya sormuş : ‘’ Sizin memlekette de var mı bunlardan?’’ İranlı cevap vermiş: ‘’ Ohoooo..Bizim İran’ın hamısı böyledir’’
Şimdi…
-İmralı’ya kim gidecek?
-Ohoooo… Gidecek olanların hamısı böyledir.
Hamısı aynı olduğuna göre ne fark edecek ki?
YORUMLAR
"geç kalma aşı olmaktan kork demiş atalarımız" bu yazıyı zamanında okuyamadım ya ona yanarım...
gerçi beni pek alakadar etmiyor.
memleketin değerli alimleri bilim adamları sanayicimleri bilgisayar mehendizleri yazar çizerleri işad
amları ve değerli gazete patrona halilleri var iken bizi gibi birine ne düşer ...
söyleme Hocam ne düştüğünü duymasın millet...
çakal sormuşlar "neden kuyruğun bacak aranda" demiş ki " az ilerde seni de bi düzsünler de gör bakıym bacak aran nasıl sızlıyo" konu ile alakası be bilemem fakat bu güzel bi hikaye..
siz de bi öğretmen olarak bize bu konuları ne diye soruyosunuz anlamış değilim????
değerli düşünür yazar ve tasavvuf ehl-i ve aynı zamanda türkücü S. hanımın tokmakçısı ağabeyimizi kaybetmenin derin üzüntüsünü taşırken ...
milyarlarca lirayı milletten araklayıp sonra da "ben bi emekliyim 374 lira maaşım var" diyen ve milyarlar tokatladığı hacı abilere "size karşılığında elektrikli maşaz aleti veriyim evde hacı teyzeylen bol bol akupurtur yaparsın " diyen insanların geride bıraktığı değerli mücah-it ve evliyaullahın sol daşşağından aşağı kalmayan zat-ı muhteremlere neden bi iletemezsin.
Valla dünya yansa bi bağ gazetem yanmaz..
Bana dokanmayan yılanı bin yıl binerim..
Ne oldum deme ne kodum de...
Demiş atalarımız.
Selam ve saygı ile.
Değerli Hocam, söylenmesi gereken ne varsa bir bir söylemişsin. 10 puanı verip, Yazının altına imza attım ben de.
Tebrikler, saygılar...
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Sayın Hocam,
Tanıdığım şehit babaları, anaları ve kardeşleri beni yakın bularak dertlerini paylaşmak , dertleşmek isterler de ,ben hep kaçmak, cevap verememenin utancını onlarla yaşamamak isterim.
Yanımda gazi olanları ise yeni moda savunma laflarım la kovuyorum." Ulan, bu bir türlü çözüme gidemeyen hükumete ben mi oy verdim?"
Doğru, oy veren ,hesap soramayan , makarnaya , kömüre yemin edip, dinimi bile on paralık edenler arasında onlar da var.
Peki ölenin yaralananın intikamını almak için yemin eden subayı ensesinden tutup durduran, dur duranı sessizce seyreden ,şevkini kıranlar ne olacak.
Bir savaş durarak, yalvararak, konuşarak nasıl kazanılır?
Bu lanet savaşın suçluları , canını fedaya hazır insanlardan seçilirse, kalanlar nasıl dalar düşünmeden , vatan için ölüme?
Türkler, azınlığa düşürülmüş gibi, Türkler acınası arenalarda aslanların ağzına atılmış gibi,Türkler savaş sonrası Almanya'da kurulan insanlık suçları ile yargılanan Naziler gibi.
Mensubu olmaktan gurur duyduğum bu ordu benim ordum, bu tarihini kanıyla yazmış , Atatürk'ün önderliğinde kurtuluş destanı yaratarak, Sevr gibi anlaşmaları yırtıp atan millet,benim milletim.
Devlet yerine koyup , bir caniyi muhatap kabul eden , şehitlerimizle ,gazilerimizle alay eden zihniyeti kınıyorum.
Eline sağlık, istediğin kadar höt de , yakışıyor ağzına.
Saygılarımla.
sami biberoğulları
Daha dün bu ülkede ''Türk'e saygı istiyoruz'' yürüyüşü yapılması...Adı Türkiye olan bir devlette ne kadar acı bir olay değil mi? ''Türk'e saygı '' istiyoruz...Nerede? Çin'de, Japonyada, Almanya ya da Amerika'da değil...Türkiye'de Türk'e saygı isteyecek duruma düşmek utanç verici...Allah bu utancı bizlere yaşatanlardan tez zamanda hesabını sorsun inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
hocam G . G demeyeceğiz artık popo diyeceğiz zaman çok değişti şimdi sayın diyoruz ilerideyse ne diyeceğimiz malum kutlarım bu anlamlı yazınızı yüreğinize kaleminize sağlık saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler benden
bekir odaci
haklısın hocam.....atta hüner çokta dizde dermanmı kalmadı....sonumuz hayıra gele... kutluyorum saygılar
sami biberoğulları
Hele bir yiğitler silkinip ata binecek olsun eminim o atın dizleri safkan Türk atı olup uçacaktır...Yeter ki yiğitler silkinip at binmeye niyet eylesin.
Selam ve sevgilerimle.
Sevgili Hocam
Bu pkk ve öçalan konusunda ne kadar hassas ve sinirli olduğumu sen biliyorsun. Yani yazın tam bam dahil bütün tellerime bastı vınn diyo koptu.
İmralı (apo) birde böyle kibarlaştırmıyorlar mı? Barış görüşmeleri değipte, kendilerince sevimli hale getirmiyorlar mı? Bunları diğenlerin hepsini gırtlağından tutup Atakule'nin tepesinden atasım var.Birde Sinap da Samsun da halkın yeterin artık değip de haklı baş kaldırmasına provakatörlük değipte iktidar parti suçu ana muhalefete, ana muhalefette sucu iktidara atmıyorlar mı? Cinlerim tepeme çıkıyor oralarda olan provakatörlük değil VATAN SEVERLİKTİR. Malesef bu ülkeyi vatanseverlerin provakatör denildiği bir ülke haline getirdiler.
Analar ağlamasın mış. Lan analarına küfretmek istemiyorum. Benim halam ağladı, başka analar ağladı. Onbinlerce Mehmetçik şehit oldu onların kanları yerdemi kalacak, onlar için ağlayanların göz yaşları boşunamı akmış olacak. Yakın zamanda sadece analar değil tüm Türk Milleti ağlayacak Vatansız kaldık diye onu düşünmüyorlar. Şerefsizler, Vatan hainleri, Allahım daha diyecek çok hitap şekillerim var ama susuyorum.
Bunlar iyi günlerimiz Sevgili Hocam, Ülkeyi eyaletlere (sözde) bölecekler doğuyuda (22) ili apoya verecekler, bayraklarını da dikecekler ve adam istediğini elde edecek.Bizİde İstiklal marşından sonra (o da kaldırılmazsa) onların marşlarınıda okuyacağız. Kurtuluş savaşında şehitolanlar ve AAtatürk için saygı duruşundan (saygı duyuşursa) sonra dağlarda şehit olan pkk lılar için saygı durunda da durdutacaklar. Eğer bunları yapmazsak bizleri bölücülükle suçlayacaklar çok değil 5-7 sene içinde akp nin verdiği 2023 tarihinden önce.
Ben aponun ve bu olayların buraya kadar gelmesini anlamıyorum. Paketlenip getirilirken uçağı havada patlatın varsın uçaktaki askerler, subaylar ölsün, apoda ölmüş olurdu ve olaylar buraya gelmezdi. Ozamanın koalisyon hükümeti bunu beceremedi ,ama yok amerike öyle istedi ya nasıl abd ye karşı çıkarlar. Allahım biz Türklere neler oluyor neden gitgide daha da aciz olmaya başlıyoruz. Neden her şeye seyirci kalıyoruz neden koyunlara döndük neden bu kadar duyarsız ve sesiz kalıyoruz.
Daha yazacağım çok şeyler var başka yazıya saklıyayım. Yazın çok güzel olmuş ellerine yüreğine sağlık
Selam ve Sevgiler
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA tarafından 2/23/2013 12:36:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Bu konulardaki hassasiyetini biliyor ve anlıyorum. Güzel Yorumun için çok teşekkürler
Selam ve sevgilerimle.
En beğenerek okuduğum yazılarından biriydi. Aynen size katılıyorum. Yalnız şu terörist başı
Öcalan'ın adını anmayıp İmralı diyenler gibi olmayalım.
Abdullah Öcalan'la görüşmeye gidiliyor. Kimin gidip gitmemesi pire ısırığı bile değilken bu
görüşmenin yanında, deve yaptılar. Allah akılların başlarına versin bizi yönettiğini sananların.
tebrikler duyarlığınıza,
selâm ve sevgiler..
glenay tarafından 2/23/2013 12:26:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Vatan hainlerinin, bölücü namussuz-şerefsizlerin televizyonlara çıkıp milyonlarca insanın gözünün içine baka baka öcalan köpeğine '' sayın '' diye hitap etmesi inanın ruh sağlımı bozuyor.
Buna bir son verilmesi lazım.
Selam ve sevgilerimle.
glenay
Sanıyorum dün İstanbul'da bu durumu kınayan protestolar vardı..
Bütün bir milletin ayağa kalkması gerekirken,
koltuklarımız rahat, afedersi kıçımızı kımıldatmıyoruz..
Böyle giderse Öcalan bölünen yerin başkanı olur,bizler hâlâ
ısıttığımız yerden kalkmayız.
Uyarıcılar gerek bize ve sesi gür çıkan bir muhalefet lideri,
hatta liderleri..
Selâm ve sevgilerimle,
iyi günler..
Bir gün haklıymışsınız sizde deseler anaların göz yaşları daha fazla dökülecek.
İşbirlikçileri o gün nerelere gitmek isteyecek..
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Sesimizi hiç olmazsa buralardan duyuralım..Tepkilerimizi ortaya koyalım...Bu vatan otuz kupona verilmedi bize...
Selam ve sevgilerimle.
Yüreğine sağlık Sami Hocam....
Birgün herkesin herşeyi anlayacağı zaman gelecek.O zaman gö .. G.. diyecekler ki ayak oyunları bitecek.Eh sabırla o günü bekliyoruz.
sami biberoğulları
İnşallah o günler çok yakın bir zamanda gelir.
Selam ve saygılarımla.