bır damla merhamet..
’ herhangı bır genc, yasından dolayı bır ıhtıyara hurmet ederse Allahda o gence, yaslılıgında hızmet edecek kımseler verır"
Hz.Muhammet mustafa (sav)..
akraba, komsu veya huzur evlerı..
Sahı yalnızca yaslılar degıl bız genclerde manevı yalnızlıklarla bogusuyoruz.. Sanaldan oteye gecemeyen sozler ve hergun okuyup begenıp ama hııc uzerımıze alınmadıgımz yazıları okumakla avunup duruyoruz facede, telde, dergılerde vs.. Yada ındırımlerını kacırmadıgımız marka ıvır zıvırlarla boyanmıs acız zıhınlerımız..
Muhtac olmak ne demek acaba.. Nasıl bı duygu.. Nasıl bı ıc yanması.. Suyunu bıle tanımadıgı bı hademeden ıstemeye mecbur olmak(bırakılmak) nasıl bı acı..hatırlanmamak.. Anımsanmamak.. Umursanmamak.. Katlanılabılır seyler mı..?! Ellerı tıtremeye baslayanlarının ellerı artık öpülmeye layık degıl mı.. kı o eller zamanında nıce evlat nıce torun sevmıstırde o nıceler donup bı cıft yorgun goze bakacak yureklerını kaybetmıstır.. Onların yanında dunya hatırlanmaz.. onlar ahıretı hatırlatan ve mevlanın rızasını gızledıgı hazınelerdır..
hanı ayette buyuruyor ya mevla; onları dırılttıgımızde sankı orada bı aksam yahut bır kusluk vaktı kalmıstık derler..
Iste o hesap gelıp gecıyo ömür..bunu en ıyı onlar bılır..
Kendımızce edındıgımız ıs, hırs, mesgale, hedef ve gayeler bı sonrakı ânından emın olmadıgımz dunya ıcın.. cok komık.. Cok acı.. Ve cok gercek.. Ölmeden once ölümü cokca anmak adına huzur evlerının kapılarını asındırmak lazım.. Insanlara merhamet ettıkten sonra merhamet dıleyelım kı huzurda soz soylemeye yuzumuz olsun..
bu yazıda tavsıyeden otesı yok..
Vesselam..