- 1338 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BENGÜ BELLİ'YE MEKTUP
Bengü Kardeşim,
Arguvanlı ünlüleri anma programlarında hep bulundum. İlk program 2008 Ocak ayında Aşık Bektaş’ı anma ile başladı. Almanya’ya gitmiştim, dönüşümü bu etkinliğe göre düzenledim. Yani erken döndüm ve katıldım. Ama yönteme karşı çıktım. Çünkü ortadan başlıyorlar hep. Tıpk sempozyumdaki gibi...
Bir yerleşim yerini tanıtırken önce coğrafyasından başlanır, sonra tarihi -bununla birlikte yerleşenleri-göçenleri vb.- sonra da oluşan kültürü ele alınır. Önce türkü kültüründen başladılar. Şimdi ünlü kişileri tanıtırken de aynısı yapılıyor; ortadan başlanıyor. Âşık Bektaş 1978’de aramızdan ayrılmış. Oysa kaç yüzyıl önce yaşamış âşıklar var, onlardan başlamıyorlar. Başından söyledim. Tarihsel sıralama ya da yaş hesaba kalarak yapılmalı. Ama öyle olmuyor… Bunu konuştuğumda fırsatlardan yararlanma eğilimini gördüm. Bu da yetmiyormuş gibi hemen bir ay geçmeden her şeyi yapmak istiyorlar. Hazırlıklar her zaman iyi yapılmalı bence...
Benim bildiğim derneklerin yıllık çalışma programları olur ve bu iki yıla yayılır. Çünkü kongre iki yılda bir yapılır. Burada öyle bir şey yok, akıllarına geldikçe etkinlik yapıyorlar gibi bir izlenim doğdu bende. Bu nedenle hazırlıksız olmak hiç de işime gelmiyor.
Bana göre bütün bunlar da önemli değil. Önemli olan Şemsi Belli ile ilgili yeni bir belge ya da bilgi mi buldular ki? Yooo... Senin belgelerinin dışında kimde ne var ki? Kültür Bakanlığından birini bulalım dedim, arkadaşları aradım, birçok yere dağılmışlar. Kimi müdür olmuş, kiminin tayini çıkmış...
Benim elimde yeteri kadar hazır yazım var. Malatya’daki kişilerle paylaştı bazılarını, ama buradakiler ile de paylaşabilirim. Bu da eski bilgileri yinelemek anlamına geliyor. Farklı bir şey ortaya koyacak konuşmacılar bulmak önemli olan. Şarkısını okuyan bir sanatçı bulunmaz mı Ankara’da?
Çok uzattım...
Salı da Çarşamba da uygunum. Bizde kalırsan da memnun olurum. Uzun uzadıya konuşuruz...
Selam ve sevgiler...
18 Şubat 2010
Süleyman ÖZEROL
NOT: Giyim kültürü kitabındaki, "Halı Yastıktaki İlkel Nakış Ben" başlıklaı yazımı bir daha okuyunca ben bile beğendim. Kitap ile ilgili bir tanıtım yazısı hazırladım, Volkan’la da görüştüm...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.