- 714 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
" GÜZEL GÜNLER İÇİN DUA EDELİM GÖNÜLDEN KOŞULLARIN ZİNCİRLERİNİ KIRALIM ÖZGÜR KALSIN RUHLARIMIZ DİYORUM "....NİZAMİ MERT....
" GÜZEL GÜNLER İÇİN DUA EDELİM GÖNÜLDEN KOŞULLARIN ZİNCİRLERİNİ KIRALIM ÖZGÜR KALSIN RUHLARIMIZ DİYORUM "
BİR TATLI SÖZ BİR GÜLER YÜZDÜ İSTEDİĞİMİZ. GÜNEŞ, SABAHIN SOĞUĞUNU IŞIĞI VE AYDINLIĞIYLA KUCAKLARKEN YÜREĞİM ÜŞÜYORDU. DÜNYA BİR GARİPTİ GÖZLERİMDE. İNSANLAR, MASUMİYETİN KURŞUNLARI İLE ÖLDÜRÜYORDU TER TEMİZ DUYGULARINI. ÖLÜMSÜZLÜĞÜN SARHOŞLUĞUNDA, ANLIK GÜÇLERİNİ KALICI ZANNEDEN ZAVALLI İNSANLAR BİR SU ÇUKURUNA DÜŞTÜKLERİNDE BİLE KORKULARI TAVAN YAPIYORDU. DÜNYANIN DEPDEPELİ HAYATINDAN AYRILMA KORKUSUNU İLİKLERİNDE HİSSEDİYORLARDI. BİR ANDA FEDAKARLIKLAR BAŞLIYOR PAYLAŞMA İSTEĞİ MUHATAPLARINI BİLE ALDATABİLİYORDU " ATALAR BİR SÖZ SÖYLEMİŞLERDİ BU TİP İNSANLAR İÇİN " CAN ÇIKAR HUY ÇIKMAZ " DİYE . BUNLAR TEHLİKE ANINDA CAN KAYGISININ VE KORKUSUNUN OLDUĞU ZAMANLARDA YAŞANAN DURUMLARDI, BU DURUMLARA ALDANMAMAK GEREKTİ ASLINDA. İNSAN NEDE OLSA ÜMİTLENİYORDU BU ANLIK DEĞİŞİMLERİN KALICI OLMASI İÇİN. AMA SONUNDA ÖLDÜRÜCÜ BİR HAYAL KIRKLIĞI SEKİZ ŞİTDETİNDE BİR DEPREM ETKİSİNDE YAŞANIYORDU GÖNÜLLERDE.
De ki: "Du’ânız (ibâdetiniz) olmadıktan sonra Rabbim sizi ne yapsın? (Size haber verdiklerimi) yalanladınız. Bu yüzden cezâlandırılmanız gerekecektir." 25/77
DÜNYA MEŞGALESİNDEN DOLAYI DUAYI UNUTAN İNSANIN KALBİ KATILAŞMIŞ TAŞTANDA ÖTE OLMUŞTUR. RABBİN DEYİMİYLE
" BUNDAN SONRA KALPLERİNİZ YİNE KATILAŞTI; TAŞ GİBİ, HATTA DAHA DA KATI. ÇÜNKÜ TAŞLARDAN ÖYLELERİ VAR Kİ, ONLARDAN IRMAKLAR FIŞKIRIR, ÖYLELERİ VARDIR Kİ YARILIR, ONDAN SULAR ÇIKAR, ÖYLELERİ VARDIR Kİ ALLAH KORKUSUYLA YUVARLANIR. ALLAH YAPTIKLARINIZDAN GAFİL DEĞİLDİR. 2/74.
BÖYLE BİR KALBİN SAHİBİNDEN NASIL GÜZEL BİR SÖZ ÇIKABİLİR Kİ? YAŞAMLARINI EKONOMİDEN KARİYERDEN VE GÖSTERİŞTEN İBARET SANANLARIN DÜNYAYA VE İNSANA VEREBİLECEĞİ HİÇ BİR ŞEY YOKTUR. AKLEDEBİLSELERDİ ŞAYET DÜNYA GÖZÜYLE GÖRECEKLERDİ BU SIĞINDIKLARI KAVRAMLARIN İNSANI KURTARMADIĞINI. TABİKİ GEREKLİ OLAN BİLGİDEN MAHRUM KALMALARI KENDİLERİ İÇİN GÖNDERİLMİŞ VE KORUNMUŞ OLAN KİTAPTAN UZAK DURMALARINDAN DOLAYIDIR. NEFİSLERİ ONU OKUMALARINA HEP ENGEL OLMUŞTUR. BU BAĞLAMDA PEYGAMBER ALEYHİSSELAM DA BU DURUMDAN ŞİKAYETÇİ OLACAKTIR. ÇÜNKÜ ALEMLERİN RABBİ OLAN ALLAH BÖYLE SÖYLEMEKTEDİR.
" VE ELÇİ DEDİ Kİ: " RABBİM GERÇEKTEN BENİM KAVMİM, BU KUR’AN’I TERK EDİLMİŞ OLARAK BIRAKTILAR " 25/30.
ONU OKUMAYA ANLAMAYA TENEZÜL ETMEDİLER. SAHİP OLDUKLARI HAYATIN VE EKONOMİK GÜCÜN KENDİLERİNİ KURTARACAĞINI ZANNETTİLER DÜNYA HAYATI ONLARI ALDATTI DİYECEKTİR. MAHŞER GÜNÜNDE PİŞMANLIĞIN BİNİ BEŞ PARA ETMEYECEKTİR. EY BENİM GÜZEL DÜŞÜNEN GÜZEL BAKAN VE GÜZEL YAŞAMAYA GAYRET GÖSTEREN DOSTLARIM ALLAHIN RAHMETİNDEN ÜMİT KESMEYİN ALLAH BÜTÜN GÜNAHLARI AFFEDER. YETER Kİ BİZLER ANLAMSIZ KOŞULLARDAN VE ANLAMSIZ DÜŞÜNCELERDEN KURTULALIM. BİZLER MUTLU OLDUĞUMUZDA RABBİMİZDE MUTLU OLACAKTIR. ALLAH HİÇ BİR ZAMAN BİZİM DOLU DOLU YAŞAMAMIZA İSTEDİĞİMİZ BİR YAŞAMI TERCİH ETMEMİZE MÜDEHALE ETMEZ. ANCAK RABBİMİZ ZULMÜ VE ZALİMLERİ SEVMEZ. BİZİM YAŞAMIMIZ DA SEVGİ, HOŞ GÖRÜ VE AHDE VEFA HAKİM OLURSA HER ŞEY GÜL GÜLÜSTAN OLACAKTIR. BU ÇOKTA ZOR DEĞİLDİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM. " GÜZEL GÜNLER İÇİN DUA EDELİM GÖNÜLDEN KOŞULLARIN ZİNCİRLERİNİ KIRALIM ÖZGÜR KALSIN RUHLARIMIZ DİYORUM "
BU DUYGULAR İÇİNDE YÜREĞİNİZDEN SEVGİ, DİLİNİZDEN HOŞ GÖRÜ, YAŞAMINIZDAN AHDE VEFAYI EKSİK ETMEYİN. SEVGİNİN GÜCÜ SİZİNLE VE SEVDİKLERİNİZLE BERABER OLSUN DİYORUM....NİZAMİ MERT........
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.