- 1338 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ORTAOKULU TÜRKÇE ZÜMRESİ
2012-2013 EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI ELBİSTAN ORTAOKULU TÜRKÇE DERSİ
2.DÖNEM 2. BÖLGE ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR
TOPLANTI TARİHİ:20.02.2013
TOPLANTI YERİ:Öğretmenler Odası
TÜRKÇE DERSİ OKUL ZÜMRE BAŞKANI:Yakup Önat
TOPLANTIYA KATILANLAR:Müdür yardımcısı Abdurrahim ÖZALP,Türkçe öğretmenleri: Ayşegül Vural ŞAR,Şengül P.Yinanç,Yıldız ÖNAT,Yakup ÖNAT ve diğer resmi ve özel okullardan iştirak eden öğretmenler
GÜNDEM
1.Açılış ve yoklama
2.Bir önceki zümre öğretmenler kurulu toplantısında alınan kararların değerlendirilmesi
3.Bir önceki öğretim yılının genel sonuçlarının,istatistiki bilgilerin,öğrenci başarılarının,durumlarının değerlendirilmesi
4.Atatürk ve İlke ve İnkılaplarına Öğretim Esasları Yönergesinin Okunması(TD.2104-2212-2457)
5.Problemli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaların ve iş birliği esaslarının belirlenmesi
6.Eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili planların hazırlanmasında birliğin sağlanması(Yıllık,ünite ve günlük planlar ile gezi,gözlem,inceleme planlarının hazırlanması,ders konularının işlenişi,uygulanacak yöntem ve teknikler vb.arasında birliğin sağlanması)
7.Yeni eğitim-öğretim yılında yapılacak sınav haftaları ve ortak sınavların belirlenmesi.
8.Sınavlarda sorulacak soruların niteliği ve sınav değerlendirme ölçütleri,ders içi performans ve uygulama sınavlarında ölçme ve değerlendirme ölçütleri üzerine görüşme.
9.Performans görevi ve proje konularının belirlenmesi.
10.Diğer zümre öğretmenleri ile yapılacak iş birliği esaslarının belirlenmesi.
11.Öğretim materyallerinin temini,tespiti,çevreden yararlanılabilecek kaynakların tespiti ile ders araç-gereçlerinin kullanılması,kaynak araç ve gereçlerin belirlenmesi.
12.Okul Zümre Başkanları Kurulu ve Eğitim Bölgesi Kuralları için zümre başkanının seçilmesi.
13.4+4+4 Eğirim-öğretim sistemi paralelinde ortaokul kapsamına alınan 5.sınıflara ait kitapların ve eğitim programının incelenip,görüşülmesi
14.Yapılacak sınavlar hakkında görüşler
15.Öğrenci veli ilişkileri
16.Gündem ile ilgili dilek ve temenniler,kapanış
1.2012-2013 Eğitim-öğretim Yılı 2.Dönem Türkçe Zümre Öğretmenleri Toplantısı Öğretmenler odasında belirlenen saatte,müdür yardımcısı Abdurrahim ÖZALP başkanlığında iyi dileklerde bulunularak başladı.Zümre başkanı Abdurrahim ÖZALP gündemle ilgili 1.Dönemde alınan kararların gözden geçirilip,uygulamalara devam edileceğini bildirdi.
2.Bir önceki zümre toplantısında alınan kararlar gözden geçirilip uygulamadaki aksaklıklar üzerinde durulacağını belirtti Yakup ÖNAT.
3.1.Dönemdeki eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili Ayşegül Vuaral ŞAR gelen yeni emirlerin, yarışma duyurularının ilgi ve yeteneğe göre,yönetmeliğe uygun olarak öğrencilere duyurulduğunu bildirdi.Yıldız ÖNAT ders ve sınavlarda başarının öğrencinin kitap okuma alışkanlığının olmasına bağlı olduğunu söyledi.Ayrıca eğitimde iyi örneklerin paylaşılması amacıyla resmi ve özel okullar arasında iş birliğinin önemine dikkat çekildi.
Şengül P.YİNANÇ da bu konuda öğrencinin derse devamının,derse ilgisinin başarıyı getireceğini belirtti.Yakup ÖNAT ders içinde farklı yöntem ve tekniklerin kullanılmasının başarıyı arttıracağını bildirdi.Derse ilgisizlik ve kitap okuma alışkanlığının olmaması başarıyı düşürüyor dedi.
4.Şengül PYİNANÇ Atatürkçülük konularının derslerle bağlantı kurularak işlendiğini dile getirdi.
5.Yıldız ÖNAT,Problemli öğrencilerle ilgili olarak velilerle devamlı iş birliği halinde olunmasını bildirdi.Bu konuda Ayşegül V.ŞAR da problemli öğrencilerin derste farklı alanlara yönlendirilmesinin bir başarısının ödüllendirilmesinin onları motive edeceğini söyledi.
6.Eğitim-öğretim faaliyetleri,planların,dersin işlenişi ile ilgili Yakup ÖNAT konuların aynı haftalarda bitirilmesinin önemine dikkat çekti.
Şengül P.YİNANÇ 5.sınıfların derslerinin yoğun olduğundan son derslerde ilginin azaldığını söyledi.Ayşegül V.ŞAR 5.sınıfların temel konuları branş öğretmenlerinden almalarının başarılarının yükselttiğini belirtti.Yıldız ÖNAT 5.sınıfların kitap okumaya ağırlık verilmesinin yararlı olacağını belirtti.
7.Yakup ÖNAT yazılı sınavlarında klasik sorular yanında doldurma ve test sorularının da olmasını belirtti.”ortak yazılı sınavının 2.yazılı sınavı olacağı kararlaştırıldı.
8.Şengül P .YİNANÇ sınavların bazen tamamen test olabileceğini bildirdi.Yakup ÖNAT projelerin bir oyun yazma ve bunu canlandırma, ve sahneleme,bir şiir okuma gibi etkinlikler olabileceğini bildirdi. Ayşegül V.ŞAR ,her performans görevinin kendine göre ve kendine uygun puanlama anahtarının olması vurgulandı.
9.Performans görevleri liste halinde sunulacak,projeler 2.dönemde verilecek.
10.Diğer zümre öğretmenleri ile bazı konularda Atatürkçülük vb. iş birliği yapılacak.
11.Yıldız ÖNAT,tepegöz,bigisayar gibi bazı teknik araç gereçlerin kullanılmasının ilgiyi arttırdığını söyledi.Yakup ÖNAT her konunun işlenişine uygun araç gereçler kullanılmalı.dedi.
12.1.Dönemde olduğu gibi 2.Dönemde de okul müdürünün belirleyeceği kişi Bölge Zümre Toplantısına katılması kararlaştırıldı.
13.4+4++4 sistemi için görüş belirten Yakup ÖNAT,5.sınıfların programının yoğunluğu öğrencilerin yorgunluklarına yol açıyor son derslerde.dedi. Şengül P.YİNANÇ 5.sınıfların derslerinin yoğun olduğundan son derslerde ilginin azaldığını söyledi.Ayşegül V.ŞAR 5.sınıfların temel konuları branş öğretmenlerinden almalarının başarılarının yükselttiğini belirtti.Yıldız ÖNAT 5.sınıfların kitap okumaya ağırlık verilmesinin yararlı olacağını belirtti.
14.yapılacak olan SBS sınavı hakkında YAKUP ÖNAT,bazen öğrencilerin beyinlerinin birçok bilgi ile doldurulduğunu vurguladı.Şengül P YİNANÇ da Türkçe sorularının anlamaya dayalı çıktı için kitap okumaya ağırlık verilmesini vurguladı.
15.Toplantılara velinin tam katılımının olması gerektiği vurgulandı.Bunun için okul rehber öğretmeni ile iş birliği yapılması belirtildi.
16.Zümre başkanı Abdurrahim ÖZALP yeni eğitim-öğretim yılının verimli ve hayırlı geçmesi dileklerinde bulunmasıyla toplantıya son verildi.
PERFORMANS GÖREVİ VE PROJE PUANLAMA ANAHTARI
Nitelikler Geliştirilmeli (1) İyi (2) Mükemmel (3)
Ürünün Yazım Boyutu
Gramer Kurulan cümlelerde söz dizimi, eklerin ve noktalama işaretlerinin kullanımı bakımından anlatımı bozacak ölçüde hatalar bulunmaktadır. Kurulan cümlelerde söz dizimi, eklerin ve noktalama işaretlerinin kullanımı bakımından bir kısım hatalar olmasına karşın, bu hatalar anlatımı bozmamaktadır. Kurulan cümleler söz dizimi, eklerin kullanımı bakımından uygundur. Noktalama işaretlerinin kullanımı uygundur.
Anlatım Yalnızca bir iki konuya değinilmiştir. Sınırlı sayıdaki bu konuları birbirinden ayırmak güçtür. Yapılan betimlemeler zaman zaman anlaşılamamaktadır. Çeşitli konulara yer verilmiştir. Konular güncel ve ilgi çekicidir. Belirlenen konularla ilgili anlaşılır betimlemeler yapılmıştır. Çeşitli konulara yer verilmiştir. Konular güncel ve ilgi çekicidir. Belirlenen konularla ilgili anlaşılır betimlemeler yapılmıştır. Konuların aktarımı akıcıdır. Kurulan cümleler özenle seçilmiştir.
Görsellik Dergide resim, çizim, fotoğraf vb. yer verilmiştir. Ancak bazı görsel unsurların konularla bağlantısı kurulamamaktadır. Konularla ilgili resim, çizim, fotoğraf vb. yer verilmiştir. Konularla ilgili resim, çizim, fotoğraf vb. yer verilmiştir. Seçilen resimler ilgi çekicidir. Görsel unsurlar anlatımı güçlendirmektedir.
Ürünün Sunum Boyutu
Vurgu ve tonlama Sunuda kullanılan sözcüklerin söylenişlerinde hatalar yapılmıştır. Sunum yapan kullandığı sözcükleri söyleniş biçimlerine dikkat ederek kullanmaktadır. Ancak anlatımı güçlendirecek vurgulamalarda eksikler bulunmaktadır. Sunum yapan kullandığı sözcükleri söyleniş biçimlerine dikkat ederek kullanmaktadır. Anlatımı güçlendirecek vurguları kullanmaktadır.
Anlatım Sunuda yapılan betimlemelerden yola çıkarak hangi konudan bahsedildiğini anlamak güçtür. Sunuda belirlenen konularla ilgili anlaşılır betimlemeler yapılmıştır. Zaman zaman akıcılığı bozan hatalar yapılmıştır. Ancak bu hatalar anlatımı bozmamaktadır. Sunuda belirlenen konularla ilgili anlaşılır betimlemeler yapılmıştır. Konuların aktarımı akıcıdır. Kurulan cümleler özenle seçilmiştir.
Dinleyici İle Etkileşim Sunum yapan, dinleyiciler karşısında uygun bir bedensel pozisyon almamıştır. Sunum, jest ve mimiklerden yoksundur. Sunum yapan, dinleyicilerin karşısında uygun bir bedensel pozisyon almasına karşın, jest ve mimiklerin kullanımı ile anlatımı yeterince güçlendirmemiştir. Sunum yapan, dinleyicinin anlatılanları anlamasına yardımcı olacak jest ve mimiklerden faydalanmıştır. Beden pozisyonu olarak, dinleyiciye uygun bir pozisyon kullanmıştır.
TOPLANTIDA ALINAN KARARLAR ŞUNLARDIR:
1.Öğrencilere okuma zevk ve alışkanlığı kazandırılacak.
2.Öğrencilere sanatsal zevk kazandırmak amacıyla güzel şiir ve öykü,kompozisyon yazma çalışması yaptırılacak.
3.Öğrencilere şiir ve öykü,kompozisyon yazmak için özendirici yarışmalar yapılacak.
4.1.Dönemde olduğu gibi 3 yazılı yoklama,2.yazılı ortak sınav olarak yapılacak.
5.Ödev ve performanslar drama,şiir ezberleme gibi ilgi çekici olacak.
6.Türk dilinin doğru kullanımı ile ilgili bütün zümre öğretmenleri ile iş birliği yapılacak.
7.Öğrenci-veli öğretmen ilişkisi için öğretmen ve idare olarak gerekenler yapılacak.
8.Öğrencilerin derste aktif katılımını sağlayacak çalışmalar olacak.
9.Başarısız öğrencilerin başarılarının arttırılması için çeşitli çalışmalara yer verilecek.
10.Yeni eğitim-öğretim sistemi ile ilgili gelişmeler takip edilecek,mevcut imkanlar dahilinde uygulamalar geliştirilecek.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.