Hayat Nedir?
HAYAT …Anlam vermek ne mümkün…. Malum kendisi sürekli değişimden hoşlanan haylaz çocuk. Biz onun isteklerini yapmak zorunda olan köle şekerciler… Onun isteği dışında şeker yapılamaz… Ya da yapılamaz mı gerçekten? Gerçekten o kadar kölesi olduk mu hayatın? İsyan nerde hani? Hani nerde mücadele? Hani nerde dilediğimiz gibi yaşamak? Sadece arzularda mı kaldı yoksa?... Belki de orda bırakıverdik, istemeden, düşünmeden, mecburen…
Hani bazı anlar gelir ya insan yalnız kalır… Hayatın yükü omuzlarına biner, çünkü hayata isyan etmiştir, farklı türden şekerler bulmak istemiştir… O zaman hayat denen haylaz patron verir eline insan olacak kölesinin acıyı “hadi bir daha yap!” der… Ne yaparsınız siz olsanız? Acıyı gözardı edip aynı şekeri mi yaparsınız sırf hoşunuza gitti diye bir kere; yoksa acınız çok mu ağır gelir? İkisine de bakalım.
Şeker yapmaya devam ettiniz. Tebrikler… Şimdi önünüzde koca bir acı ve yüklenmeniz gereken sorumluluklar var. Patron atıverdi önünüze hepsini… Ne yaparsınız şimdi… Mutlu olmak için yola devam mı hayat işinden atılmayı göze alarak. Sanırım evet duyuyorum ordan bir yerden. Harika… Devam edin lütfen… Çıkın patronun karşısına. O gerçekten haylaz bi çocuk, büyütmeyin gözünüzde öyle… İki ağır söz söyleyin ağlar aslında… Ne o korktunuz mu? Hadi ama yapmayın, siz güçlü olansınız. Baksanıza bir kere kendinize kocamansınız siz. Elinizde seçim yapma yetkisi var… Geri mi dönüyorsunuz? Hadi ama yapmayın bunu… Kader falan demeyin şimdi, ben de biliyorum kaderde ne varsa o olur ama kaderinizi siz çizersiniz, bırakmayın o haylaz çocuğa kendinizi… Mükemmel hala devam ediyorsunuz. Açın hayatın size kapadığı o kapıları ve çıkın karşına. Sonra deyin ki: “Hey sen… Evet evet bana şunu yap bunu yap diyen o koltukta oturan sen, dön bana…” döndü işte bakın. Nasıl da korku dolu bakıyor size… Artık onun efendisi sizsiniz… Tebrikler artık mutlu olabilirsiniz.
Ne acıya dayanamadınız mı? Hayatın size verdiğiyle yetiniyorsunuz yani… Üzgünüm kaybedenlerdensiniz ve size bu yazıda yer yok… Kendi bilmediğiniz yoldan gidin siz… Hayat zaten size gereken cezayı da verir o yolda, ne de olsa o çizdi…
04,03,2008 Alperen AK