- 770 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
GEL SANA İLİM ÖĞRETEYİM
Bir önceki yazımda kitap fuarına gittiğimi anlatmıştım.
Evim fuarın yapıldığı yere çok yakın, eşimle birlikte, hem biraz yürüyüş yapmak hem de Antalya’nın güneşinden faydalanmak için kitap fuarına yürüyerek gitmeye karar verdik ve evden çıktık.
100. YIL BULVARI’ından CAM PRAMİT’e doğru ilerlerken, yukarıdaki fotoğrafa çok benzeyen bir kişinin bir çöp bidonunun başında bir şeyler aradığını ve bulduklarını yediğini fark ettim.
Eşime sen biraz bekle diyerek çöpten beslenen adamın yanına gittim.
Adamı bizim evin etrafındaki çöp bidonlarını karıştırırken görüyordum. Benim oturduğum yere yakın bir apartmanın altında, boş bir dükkânda barındığını da biliyorum.
Sokaktaki çöp bidonlarından karnını doyuruyor.
Hep uzaktan içim burkularak izler ve nasıl yardım edebilirim diye düşünürdüm.
İlk defa bu kadar yakınımdaydı. Etrafta kimse yoktu. Kendi kendime “İşte fırsat!” dedim.
Cüzdanıma davrandım. Ve adama:
“Bakar mısın? Sana yardım etmek istiyorum. Kabul eder misin?” diye sordum.
Adam da bana doğru yanaştı ve
“Hayır, teşekkür ederim, yardıma ihtiyacım yok”,
Elimdeki paraya bakarak, “ Benim parayla işim yok” dedi.
“Benim de imkânlarım kısıtlı, vereceğim para çok bir para değil zaten, canının istediği bir şeyler alırsın” dedim
“Benim her şeyim var!” dedi.
O anda, her şeyi olup da yoksulluk içinde olduklarından şikâyet edenler geçti aklımdan.
“ O halde sana bir paket sigara alayım”
“Hayır” diye cevap verdi,
“ Al şu parayı, beni kırma!” dedim.
“Alırsam ben kırılacağım.” dedi.
Çıkarttığım para elimde kaldı. Çok ısrar etmeme rağmen yardımımı kabul etmedi.
“Sana bir tavsiyede bulunayım mı?” dedi.
“Söyle “
“Kimseye para verme!”
“Niye ?”
“Çalışsınlar, para verirsen çalışmazlar!” dedi.
“Peki, o zaman! Ben senin kaldığın yeri biliyorum. Seni ziyarete geleceğim kabul eder misin?”
“Madem biliyorsun gel! Gel sana ilim öğreteyim!” dedi.
Eeee ne demişler:
“İLİM BAĞDAT’TA DAHİ OLSA GİT AL”
Bekir GÜÇLÜER
(Bu hikâye kurmaca değil hayatın ta kendisi. Devam edeceğim.)
YORUMLAR
Yaşadığımız zaman sürecinde,acındırma ve merhamet sömürücülüğü yaparak, sokaklarda gözüne kestidiği insanlardan para isteyenlere artık çok sık rastlanmaktadır. Bu kabil insanların yüzde doksanı bu işi alışkanlık ve meslek haline getirmiş olanlardır. Onların bu hale gelmelerinde bireyler olarak hepimizin payı vardır. Çünkü genellikle bu kabil taleplere, hem inancımızın gereği, hem de acıma ve merhamet duygularımızN fazlaLığı sonucu bu yöndeki taleplere maalesef çok yumuşak ve acınası cevap veririz. bunun yanlış olduğunu bile,bile.
ANCAK:.... YASAL SINIRLARI VE GENEL AMACI BELLİ OLAN TOPLUMSAL YARDIMLAŞMLARA EVET DERKEN; SOKAKLARDA DİLENCİLİK YAPAN BÜYÜK, KÜÇÜK, HASTA VEYA DÜŞKÜN OLDUĞU İNANCIYLA HERKESE PARA VERMEK SON DERECE YANLIŞTIR. BU DAVRANIŞIMIZ, TUFEYLİ GEÇİNEN, SOKAK DİLENCİĞİ YAPAN MERHAMET SÖMÜRÜCÜLERİNİN SAYISINI ÇOĞALTMAKTAN BAŞKA HİÇ BİR İŞE YARAMAZ. AMACI, NİTELİĞİ, MERCİİ VE BELGESİ BİLİNMEYEN HİÇ BİR YARDIM, HİÇ KİMSEYE FAYDA SAĞLAMAZ VE AMACINA ULAŞMAZ. HELE DE HİÇ BİR ŞEKİLDE BİR HAYIR VE HASENAT İŞİ SAYIMAZ. BİLİNEN ANLAMIYLA SAF VE ACIMA DUYGUSU YÜKSEK İNSANLARIN ALDATILMASI VE MERHAMET SÖMÜRÜ ARACI YAPILMASIDIR.
Onurlu bir insan aç susuz kalıp, ölümcül hale gelse de dilencilik yapmaz, vicdan ve merhamet sömürücülüğüne tenezzül etmez. Duvar üstlerine terkedilen, çöplere atılan artık yiyecek maddeleri ile beslenir de dilenciliği onuruna yediremez.
Sayın Bekir Güçlüer, çok bilinçli bir toplum insanımızdır. Sokakta dilenene, çöplerde beslenen her rastladığına, para vermekle bu alışkanlıkların yokedilemeyeceğini düşenen, bilen bir aydınımızdır. Belli bir inceleme, irdeleme, önemli bir eksikliğe dikkat çekme, mesaj verme amacı vardır.Dilenciliğin ve çöplerde beslenmenin, bu eylemi yapanlarca, bir alışkanlık işi olduğunu da çok iyi bilir bu aydın insanımız. Nitekim, vermek istediği parayı almamış, oda kendince bir mesaj vermiş " Adeta bu benim işimdir" dercesine, o çöplükte beslenen adam da.
Bütün bunlar bir toplumsal çüreme sürecine girmiş olduğumuzu gösteriyor. Her gün böylesine birsürü dilencilerle karşılaşıyoruz. Bu yöenettilerini söyleyen yönetim erkini derinden düşündürmesi gereken bir konudur. Evet yurttaş da bunun niçin böyle olduğunu, toplum olarak iyi yönetilmediğimizi, bizi yönetecek toplumsever, bilgili insanları yönetime seçmemiz gerektiğini ciddi olarak düşündürüp hissettirmelidir hepimize.
Sokakları doldurup taşma istidadı gösteren çoğunluğu inanç ve merhamet sömürücüsü olan, dilencileri doyurup beslemek ve korumak, sıradan yurttaşın görevi değildir. İyi ve bilinçli yurttaşın görevi, bu tür insanların niçin bu denli çoğaldığını düşünmek ve ülkenin, toplumun kötü yönetilmesinden dolayı bu olumsuz, çirkin ve yürekler acısı manzaraların meydana gelişinin korkunç bir çürüme ve haksızlıklar olduğunu haykırmak olmalıdır.
Bu çürümenin temelinde, insana değer ve önem vermeyiş vardır. İnsanları işsiz - güçsüz bırakarak "bir lokma bir hırkaya" mahkum etmek amacı vardır. İnsanları böylece ezerek onursuz, işlevsiz, dirençsiz kılma amacı vardır. Düzeysiz tufeyli toplum yaratıp sürü misali gütme amacı vardır.
Bunları düşünüp, çareler üretmelidir düzeyli, cesur, yurtsever ve toplumsever her aydın insan.
Tebrik ve taktirlerimle kutlayıp selamlıyorum değerli aydın dost Bekir Güçlüer kardeşimi
Kemal Polat
kempol tarafından 2/20/2013 4:25:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve çok kapsamlı değerlendirmeniz için teşekkür ederim.
İfadelerinize aynen katılıyorum.
Selam ve saygılarımı sunarım.
Böyle güzel insanlar da varmış. Nedense bu gibi durumlarda ilk aklımıza gelen şey cüzdanımıza
sarılmaktır. Onunla sohbet ederseniz daha başka türlü yardım edebilirsiniz, kimbilir o da size
ilminden verir..
Çok etkilendim.
tebrikler,
selâm ve saygılarımla..
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Sayın Güçlüer kolay rastlanmayacak bir durum. Özünde ne saklı adamın merak ettim doğrusu. Devamını bekliyorum. Umarım siz gayezine ulaşmanın ( maddi desteği kastetmediğimi bilirsiniz ) bir yolunu bulursunuz...
İlim bilim derken , bir kelime öğretenin 40 yıl kulu kölesi deyip yanına bir döşek te siz sermeyin adamın. :))
Selam sevgi ve saygılarımla.
bekir güçlüer
İlginiz için teşekkür ederim Adamın özünü bende çözmeye çalışıyorum. Çözebildiğim kadarını aktarmaya çalışacağım.
Bu yaşta o döşeğe yatarsak bir daha kalkamayız herhalde:-))
Selam ve saygılarımı sunarım.
Şaban Aktaş (Homerotik)
vega4
Romen Diyojen gibi adam... '' Gölge etme başka ihsan istemem!'' diyen cinsten.
Güzeldi ve ilginç bir o kadar. Tebrikler saygın Güçlüer..
bekir güçlüer
İlginiz için teşekkür ederim, Saygılarımı sunarım.