TEST
Bu benim yüzüm yedi yanlış var hadi bul dedi ve uzattı genç kız arkadaşına elindeki fotoğrafı.Arkadaşı eline alıp biraz baktı.Kaşların ne kadar da ince çıkmış dedi.Çok sinirli bakmışsın biraz gülümseseydin ya dedi.Biraz daha baktı ve düşündü.Burnun uzun çıkmış darılma ama dedi,gülüştüler.
Tombul çıkmışsın biliyor musun ,yakından mı çekti acaba dedi.Genç kız hiç cevap vermedi ,hadi say der gibi yaptı.Biraz kalem çekseydin keşke ,gözlerin belirsiz dedi.Üzerindeki kıyafetin yarısı görünüyor daha düzgün bir şey giyseydin dedi.Saçını güzel toplasan daha iyi olmaz mıydı,doğru taramamışsın bile dedi.Daha ekleyeceği çok şey vardı ama genç kız teşekkür ederek fotoğrafı istedi.Aylinciğim ödev hazırlamam lazım yediyi geçti zaten vakit ayırdığın için minnettarım dedi ve diğer arkadaşına geçti.
Yüzümde yedi yanlış var bulur musun Ranacığım dedi.Rana fotoğrafı alıp inceledi.Neden ki buda ne demek dedi.Bir ödev işte Ranacığım sonra anlatırım şu an vaktim yok lütfen yardımcı ol dedi.
Tamam canım dedi ve gülümseyerek fotoğrafı alırken arkadaşının omzunu okşadı.Eline aldığı fotoğrafa baktı ve evet ama yedi değil canım daha çok var ne yapsak ki acaba dedi.Genç kız olsun sen yediye kadar söyle dedi.Rana bir melek şaşırmış ve dünyaya gelmiş o nedenle bu resimde her şey yanlış ben bu meleği çok seviyorum yanlış falan göremiyorum yalan mı söyleyeyim dedi.Genç kız ondan cevap alamayacağını anlayınca teşekkür ederim Ranacığım ben de seni çok seviyorum ddi ve fotoğrafı istedi.
Başka bir arkadaşta şansını denedi genç kız.Fotoğrafını uzattı ve maksadını anlattı.Arkadaşı Yelizdi bu sefer bu sorunun muhatabı.Eline alır almaz ağzın gülüyor kaşların sinirli ne ilginç olmuş dedi ve alayvari bir tavırla güldü.Alır almaz iki oldu müthiş dedi genç kız.Kazağın koyu olmalıydı ve sade olmalıydı dedi.Genç kız ikişer sayan arkadaşına hayretle baktı ama onu bölmemek için sesini çıkarmadı.
Sert bir ifaden var sana benzemiyor,ruh gibi çıkmışsın,yüzün parlamış cidden çirkin çıkmış kim çekti bu fotoğrafı berbat çekmiş dedi.Genç kız alabilir miyim çoktan geçti sağol canım dedi ve aldı fotoğrafını.
Morali bozulmuştu genç kızın ,almasaydım sabaha kadar sayacaktı herhalde dedi içinden.Artık kimseye teklif etmeyi düşünmüyordu ödev yeterince moralini bozmuştu zaten.Yeliz in yanındaki Tuba da aşk olsun bana sormayacak mısın deyince mecburen uzattı elindeki fotoğrafı.
Genç kızın gönülsüzce uzattığı fotoğrafa baktı Tuba.Ay çok güzel çıkmışsın dedi elinde olmayarak.Yeliz nasıl kendine benzemiyor aynısı işte çok güzel çıkmış dedi.
Tuba ya yedi yanlış gerçeğini hatırlattı genç kız.Tuba yedi değil bir yanlış bile bulamayınca teşekkür ederek fotoğrafını istedi genç kız.
Genç kızın onlara gösterdiği aslında psikolojik bir testti.Ödev olduğu doğruydu.Ödevi değerlendiren öğretmenleri bu testin bir ayna olduğunu söyledi.Ellerine aldıkları kağıt aslında bir aynaydı ve herkes kendisini görmüştü.
Genç kız ne çok güzel nede çok çirkindi.Gayet normal,sıradan denilebilecek bir fotoğraftı.İnsan hangi gözle bakarsa çevresine sadece onu görüyordu.Kalbinde diğer insanlara karşı zerre miktarı sevgi,anlayış,hoşgörü duymayan bir insan elbette ki yedi değil binlerce yanlış görebilirdi.Sevgi ve empati ile yaklaşanlar ise tükenmez bir hazineye sahiptiler.
YORUMLAR
Ben de hiçbir yanlış göremedim...
Güzel kızımın yüzünde...
Hiçbir zaman da görmeyi başaramadım.
Güzelliklerin arasında yanlış...
Güzel bir yazıydı.
Kutluyorum.
Yürükçü
O kızı merak ettim nerede büyümüş...
Bizi öyle yetiştiren olmadı...
Güzel yazıydı... Selam ve dua ile... böyle kalın...