- 492 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KOLESTEROL TARTIŞMASI
K O L E S T E R O L T A R T I Ş M A S I
Bir süredir, Bilim Adamı bazı hekimler tarafından, kamu önünde; Kolesterol’ün insan sağlığı açısından zararlı/yararlı tartışmalarının yapılmakta olduğunu görüyor ve bir hekim olarak bundan büyük bir üzüntü duyuyorum. Bu tür tartışmaların ancak Tıp Kongreleri’nde yapılması ve halk önünde ulu orta tartışılmasının son derecede yanlış olduğunu düşünmekteyim. Zira, bazı hekimlerin medyatik olma uğruna yarattıkları bu tür tartışmaların, topluma yarar sağlama yerine zarar vereceğine inanıyorum. BU TÜR TARTIŞMALAR İNSANLARIN ANCAK KAFALARINI KARIŞTIRIR VE ONLARI YANLIŞ YOLLARA SEVK EDER.
Hakimlerin; insanlara sağlıkları açısından doğru bilgileri sunmak yerine, kendi aralarında tartışabilecekleri konuları medyaya taşıyarak, toplumda kavram kargaşası yaratma haklarının olmadığını düşünüyor ve bunları yapanları kınıyorum.
Bu konularla ilgili olarak aşağıdaki hususları değerli vatandaşlarımın bilgilerine sunuyorum:
1- Koleterol’ün "İYİ HUYLU" ve "KÖTÜ HUYLU" fraksiyonlarının olduğu eskiden beri bilinmektedir.
2- Tıpta "HASTALIK YOKTUR, HASTA VARDIR" diye temel bir kural vardır. Her hastalık, her insanda ayrı tablolar gösterebilir.
3- Aşağıdaki Atasözlerimiz asla unutulmamalıdır:
"YEMEK İÇİN YAŞANMAZ, YAŞANMAK İÇİN YENİR"
"BİR ŞEYİN AZI KARAR, ÇOĞU ZARARDIR"
"HER ŞEYİN BİR ÖLÇÜSÜ OLMALIDIR"
"HER DUYDUĞUNA İNANMA VE KANMA"
Bu konularda daha pek çok şey söylenebilir. Ancak "ANLAYANA SİVRİ SİNEK SAZ, ANLAMAYANA DAVUL ZURNA AZ" dır.
Kolesterol konusunda yaratılan tartışmalarda; "İLAÇ EMPERYALİZMİİ", "ÜRETİCİ REKABETİ", "BİTKİSEL İLAÇ ÜRETİMİ" ve bunlardan alınan paylar gibi faktörlerin olduğunu düşünüyorum.
UNUTULMAMALIDIR Kİ: SAĞLIKLI BİR YAŞAM, SAĞLIKLI DÜŞÜNME, SAĞLIKLI BESLENME VE SAĞLIK KURALLARINA UYGUN HAREKET ETMEKLE SAĞLANIR.
Bütün vatandaşlarıma sağlıklı, başarılı ve mutlu yaşamlar diliyorum.
YORUMLAR
Hangi kanalı çarsanız açın kafamız karışıyor.Ülke sorunları,güncel yaşam,magazin,çocuk eğitimi vs vs
Değerli Hocam medya her konuda da kavram kargaşası yaratmıyor mu? Öyle programlar yapılıyor ki sanki insanlar kafa karıştırma uzmanları.Biz karıştırdık kafanızı siz düzeltin tabi düzeltebilirseniz.
Hele sağlık yok mu, yumurta bir yıl iyi oluyor,yok tereyağı yılın zehri seçiliyor,yok zavallı tavuk neler yaşadı yıllarca,hele bitkiler ......
Bizler artık neye ne iyi bilemiyoruz,zaman zaman sofradaki çocuklarım bile beni eleştirir oldu ,şu yemekte şu var ama zararlı diye
Sağlıcakla
sadikozen
Toplumumuzun bugün içinde bulunduğu olumsuzluklara sürüklenmiş olması boşuna değildir. Entellektüel denilen insanlar bunları yaparlarsa zır cahillere ne denilebilir ki !..
Medyanın durumu ise tam bir felaket. İnsanları aydınlatıcı bilgiler sunmak yerine rantiyecilir peşinde koşuyor ve akıl almaz yayınlar yaparak, toplumsal etiğin iyice yozlaşmasına neden oluyorlar.
İnsana saygı yok, Türklüğe saygı yok, dile saygı yok, ahlaka saygı yok. Yazık halimize.
En iyisi bütün bunlara aldırış etmeden; sağlıklı yaşayabilmek için, geçmişten de örnek alınarak; akıl ve mantığın emrettiği şeyleri ölçülü bir şekilde yerine getirmeye devam edilmelidir.
En derin sevgilerimle, sağlıklı, başarılı ve mutlu yıllar diliyorum. Sevgi ve dostlukla kalın.
sadikozen
Çok beğendiğim yorumunuzu izninizle kendi profilimde de paylaşıyorum. En derin sevgilerimle.
Birgül OTLU
herşey gönlümüzce olsun
Sayın Sadık ÖZEN,
Bugünlerde medyada yapılan tartışmalara açıklık getirerek bizleri bilgilendirmeniz çok faydalı olmuştur.
Hani bir söz vardır: "Doktor'a muhtaç olma, doktorsuz da kalma!" diye.
Herkese sağlıklı günler dilerim. Kimse hekime muhtaç kalmasın ancak, ihtiyaç olduğunda da, bilime sırt dönmeden, mutlaka bir hekime danışılsın.
Sağlıklı günler diler, saygılarımı sunarım.