Hikmetli Mektuplar / MUSA/YUŞA ve HIZIR
hayırlı sabahlar Ali ağbi.
--eşim yük gemilerinde çalışıyor. aylarca uluslar arası sularda. akşamları kamarasında çok vakti oluyor. her gidişinde valizine kitaplar koyuyorum. blg. dinleyip faydalanacağını düşündüğüm sohbetler, kitap okumaları indiriyorum benimde dinlediğim. hepsini okuduğunu ve dinlediğini söylese de ben hiçbir etkisini görmüyorum onda. yine blg. Bir sürü faydalanacağını umduğum dosya yükledim. söylediğiniz zikirleri kağıda yazarak verdim. bilmiyorum artık ne olacak. eşim bu yaşadıklarını değerlendiremiyor, nefsinden bildi. "ben Allahın ne kadar sevgili kuluyum ,ne kadar iyi biriyim ki gör bak bana bunları yaşattı" şeklinde bir yaklaşım gösterdi. döndüğünde yine pek bir değişiklik olacağını düşünmüyorum ,çünkü o hiç düşünüp anlamaya çalışmıyor. toplumsal yaşam algısıyla yaşayıp ölüp gitmek onun için doğru ve yeterli. benim yapabileceğim çok fazla bir şey olduğunu sanmıyorum. doğrusunu Allah bilir.
--Size de hayırlı sabahlar,azizem;
Eşiniz için bütün bu yazdıklarınızı ve daha fazlasını yaptıktan başka,bol bol dua ediniz..Allah’tan kendisini en doğruya iletmesi için düzenli niyazlarda bulunun..Her nefsin hidayete ereceği ezelde tayin edilmiş bir zaman dilimi vardır..o vaktin erkene alınması için Allah’tan yardım dileyiniz…daha fazla yapacak bir şey yok..sabırla, maddi manevi gelişmesi için çabalar ve dualarla bekleyiniz.
--abi; tezkireleri int.aradım.. zig zag diye birşey çıktı karşıma. siz konuyu biliyorsunuz. Bir de hans von ayberg diye birisi. yaşar nuriye konuk olduğu tv.proğramını izledim internetten. o adamın programdaki hal ve hareketleri izleyende çok güvensizlik yaratıyor. yazdıklarını okudum; çok inanılır ve etkileyici. sanki o adam yazmıyor mu diye düşündüm. sizin bu kişiye itibar ettiğinizi gördüm. siz ediyorsanız bende ederim kuşkusuz. şimdi ayberg’in kitaplarını alıp okumaya karar verdim.
--Hızır teskirelerini dünya sayın Hans Von Ayberg’in kaleminden öğrendi..1980 yıllarda arzdan arşa seri kitapları yayınlandığında tanıştım kendisi ile..yani kitapları ile…Uzun süre çölde susuz kalmış insanlar gibi içtik yazdıklarını.. Türkiye’deki islami gelişmelerde, bilimle islamın çelişmediğini,kuranın alışılmışın dışında yorumlarının da olduğunu kendisinden izledik..O vakitler zamanımızdaki gibi kaynaklar yoktu.çok şey kattı o mübarek zat,Türk ve islam alemine..
Faaliyetleri ile öyle ses getirdi ki bir takım çevreler bundan rahatsız oldular.
Şeytan/deccaliyet öylesine üzerine gitti ki adamın,akılalmaz eziyetler,iftiralarla karşılaştı..kitap yayınlamasını engellediler.çektiklerini kendisi anlatmakla bitiremedi ki biz ne diyelim..özetle ben kendisinden çok yararlandım..birçok tasavvufi terimin açıklanmasını ilminde buldum..kuran-ı kerimi onun eserlerini okuduktan sonra bambaşka bir bakış açısı ile anlayabildim.. Kuranı kerimin sırlarına; basite indirgeyerek öğrettiği fizik ve astro fizik ön bilgileri ile ulaştım..Mümkünse bütün kitaplarını okuyun..defalarca okuyun..ben öyle yaptım..Şu anda,halen üç cildi masamın üzerinde ..bilmem kaçıncı defadır okuduğum eserlerini, beynimi tazelemek için bir ay önce yeniden okudum..okumaya devam etmek için masamdan kaldırmadım..velhasıl internetten ulaşabileceğiniz bütün yazılarını okumak sizin gibi düşünen beyinleri mutmain eder..Okuyun okuyun okuyun..
--şuan insan-ı kamili okumaya çalışıyorum.(mücadele veriyorum=)ayrıca her gün kuranın türkçesini okumaya çalışıyorum.ve farklı anlamaya başladım sanki. musa ile kardeşinin(yuşa) gitmesi ve çantalarında balık, iki denizin birleştiği yerde hızırı bulacak. ama lafa dalıyorlar. balığın suya gitmesi. haberlerinin olmaması ve geri dönüp hızırı bulması vs.
Musa ve kardeşi derken ruh ve (emmare) nefs olarak anlayabilirmiyiz.?
---Maşaallah….Bu olağan üstü hikaye neredeyse herşeyi ifşa eden,ama herkesin ilmine göre açık eden bir ilahi misaldir.
Evet; MU/SAdan ve YU/ŞA dan murat ruh ve nefistir.Yolculuktan murat zikirdir…Kızarmış balık (neredeyse ölmüş) hayattır..zikir edilen esmalar hay ve muhyi esmalarıdır…iki denizden murat,acı / tatlı, yokluk / varlık,cemal /celal denizidir..varılan mertebe KAMİL/Kemal mertebesidir..Hızırdan murat Allah’ı kamilen Yaşamaktır/tevhittir…Delinen gemi, Musa’nın oluşturduğu şeriattır…delinmesinin hikmeti, kemale göre kusurlu oluşuna işarettir…’’hatalı kurallar koydun habibim…verdiğim vahiyleri yanlış anladın ve yanlış kurallar ihdas ettin’’ demektir.İtirazı; ilk anlayışını terk edemediğine işarettir.Öldürülen nefis MUSA nın nefsidir..Ve isyan etmesi,karşılaştığı yeni bilgiler karşısında,’’ bu yaştan sonra nasıl değişirim’’ itirazıdır…yıkılmakta olan duvar,peygamberlik duvarıdır,hakikat iliminin duvarıdır…
Allahın celal denizi neredeyse kıyameti koparacak kadar musa döneminde tecellide idi..bu söylediğimizle kastımızı tevratı okuyanlar iyi anlarlar..sakin,kemal,cemal bir ilah yerine, musa’ya hitap eden rab, çok öfkeli ve gazaplıdır…o nedenle peygamberlik duvarı dahi bu şiddetten sarsılmış yıkılacak gibi durmaktadır..
Musa as.mazeretlerini özürlerle beyan edince o duvar tamir edilmiştir ki,altındaki hazine peygamberlik ilmidir…onun iki nasiplisi de yetimdir..biri babasız İsa as. Biri yine babadan yetim doğacak olan Efendimiz a.s dır..Bu hikayenin açıklamaları bu kadar da değildir.. ciltler tutar..açık edilmesi için ledün ilminin az/çok bilinmesi gerekir ki ‘’O sırlara temiz olunmadan yaklaşılmaz’’.sorularınızın hikmetli oluşu bu kadar açılmamıza sebep olmuştur..Ufkunuzun açılmasına bir nebze katkı sağlamaktır.
Musa as. İle hızır as. Buluşması hz İsa ile Hz Muhammedin gelişini mukadder kılmıştır..Çünkü tevrat’ın inzalinde celal ağır basmış,kemal oluşamamıştır..Allahın muradı ise Kuran- Kerimdeki tekmile(kemale) ulaştırmaktır,islamı,insanlığı..
---balık çantada. içimizde bulunan yani varlığımızdaki o nefyedilen nefes mi.
---Evet…hayatın tamamıdır..Bütün mükevvenatın hayatıdır..Aynı zamanda her cana emanet edilen hayattır..Dünyadaki azığımız, haytımızdır..bitince geldiğimiz yere, rabbimize rücu ederiz.
---o göğsümde çırpınan kuş. zikir ve namazlarımda hala çırpınıyor. sabah uyandığımda da ğöğüs boşluğumda bu çırpınışı devam ediyor buluyorum onu. ben sandığımız şey yani "n" harfi tam nerde bilmiyorum. nasıl "n" yi yok edicez ya da aşıcaz bilmiyorum. O ndan başka bişey yok. aklen biliyorum, ama nasıl içselleştiriceğim bilemiyorum..
--- Zamanla,zikirle,iki denizi birleştirdiğinde, içselleştirmiş olacaksın..sözle olmaz..yaşamalısın..bu da rabbimiz nasip etsin; zikirlerinle, tefekkürlerinle oluşacak.Nur-u Tevhit,yani Kişişel Miracını yaşamakla ikmal olunacaktır..
---siz beyin zarından ibaret olduğumuzu yazmıştınız.bu zar nerede,alt beyinle üst beyinin arasında olabilir mi. ilahi bilgilere ve boyutlara alt beyinden geçerek mi ulaşıyoruz.
---Üst beyin denilen yer o korteks denilen beyin zarıdır..nefsi beyinlerimiz (AKL_I MAAŞ) dir..dünyaya ait ne edinmiş isek bu beyindedir..esas beyin ise evrensel beyindir ki bütün insanlığın ortak bilincidir..Ortak beyin/aklı KÜLL diyebilirsin…evrensel doğrulara ulaşmanın yolu ise; ilahi NAS ile bilinmeyen ve görünmeyen KÜLL ün varlığını inanç yoluyla kabullenmek ve ona ulaşmak için gayret sarfetmektir.
---iki suyun kesiştiği yer orası mı acaba. akllı cüzden aklı külle mi yolculuk edildi.. ikisinin arasındaki sınır"iki denizin arasına nurdan perde koyduk "demiyor mu. bu perde o beyin zarı olabilir mi. orada balık denize gitmişti. deniz ilim ise. zikir ve ibadetlerle alt beyne mi bu yolculuk.o sınırda hızır var.o götürecek. abi sanırım benim için o sensin. yani bana öyle geliyor. gemi delinecek.ki bu nefs gibi geliyor bana, delemezsek kaybedicez.ve nefsin dünyevi arzularını öldürürsek ikinci çocuk yani arınmışlık doğsun. bunları yapabilirsek tamir edilen duvarın altında hazine var. Allahın ilahi lutfu. Ne kadarına layık olunabildiyse. böyle anlayabilir miyiz, anlamak doğru olur mu bilemiyorum. tüm ayetlerde anlaşılan ilk mananın çok fazlası var.ve o hikayemsi anlatımlar o günmüş gibi bir dille bize bizi ,şimdiyi ve izlememiz gereken yolu ve metodu ve anlayamadığım pek çok şeyi anlatıyor.
---Evet; çok çok haklısın..
--sanırım var olan hiç birşey aslında yok. ben öyle anlıyorum ki biz ve dahi var sanılan herşey Allahın zihninde bir düşünceden ibaretiz. titreşim. şuurlu bir titreşim. düşünen o olduğuna göre düşüncede şuurlu olmalı, normal olarak.-ilminde ilmiyle -denilen bu olsa gerek.bizler hala o zihindeyiz. zaten hiç ayrılmadık. Onun dışında bir yer yok ki ayrılıpta nereye gidecez. hz.ali ‘’elanda öyledir ya rasulallah’’demişti.yani hiç olmadı.
Hadid 3-"evvel ahir,zahir, batın hu dur.hu dan gayri olarak hiçbirşey yoktur"yani bizim ben dediğimiz,benliğimiz bir sanıdan ibaret.titreşimin kendini bağımsız sanması.düşüncenin düşünenden gafil olması hali olabilir mi.
--Maşaallah..barikallah hak sizinle tefekkür yoluyla konuşuyor ..asla düşünmekten korkmamalısınız..
--esfeli safilin-aşağıların aşağısına inin demesi, bulunduğumuz yerin aşağı olması değil, bizim bizim yaradılış potansiyelimizi en alt seviyede deneyimlediğimiz hal, boyut manasına olmalı.biz bu 5 duyuyla bunun böyle olduğunu kavrayıp gayret ederek yükselmeliyiz, algısal olarak ki, ahseni takvim olduğumuzu söylüyor, kuran. aslında dışarda hiçbir şey yok. Her şey içimizde. algısal olarak ilerliyecez. esmalar bizde.. ibadet ve zikirle açığa çıktıkça yol alıcaz. velhasıl Ali agbi, pek uzattım farkındayım. karmakarışık bir şey oldu yazdıklarım, kafam gibi.
--- Hayır rahatsız etmediniz. Uzamış da değil mevzuu.. pek güzel düşüncelerdesiniz..
yüksek isabetle tefekkür ediyorsunuz.. tefekkür ibadettir.. karşılığı anlayışınızın artması, Allah’ın cemal ve kemal nurundan aydınlanmanızdır.. zamanla inşaallah nuru tevhide ulaşırsınız..
---.kafamda bir dolu şey, evirip çevirip pazıla parça koymaya çalışıyorum. öğrenmek istiyorum ama bu şekilde kendi kendine anlamaya çalışarak şok zor ve yanlış sonuçlara varmakta fazlasıyla mümkün. bu konuda bana yardım eder misiniz.. bana öğretir misiniz. kitap veya başka bir şey. önerileriniz olabilir mi. hayırlı cumalar diliyorum. selam ve dua ile
---Kuranı kerimi meallerden düzenli okuyup derinliğine anlamaya çalışmak,hadislerden ve efendimizin hayatındaki ayrıntılardan faydalanmak, sayın Ayberk gibi günümüz bilimi ile Kuranı Kerimi açıklayanlardan yaralanmak, İmamı Ceylinin İnsanı Kamil’i gibi tasavvufu felsefelerden yaralanmak, mevlananın çağrışım yaptıran hikaye ve hikmetli sözlerinden istifade etmek ve dahaları..
Ama en önemlisi düzenli yedi vakit (beş vakte ilave edilecek gece namazı ve kuşluk vakitleri) namaz ve ihlaslı ve doğru tespit edilmiş zikirler yapmak menzilinize ulaşmanızı biiznillah sağlayacaktır.. Zikirlerinizi inşaallah birlikte tespit ederek size katkıda bulunmaya çalışalım.. Allah’a yolculukta en büyük tuzak yanlış zikirdir..
’ Birşeyi basitleştirerek anlatmak gerekir;ancak daha da basit değil.’Albert anıştayn
’ Ah Azizim;
İbadet ve taatımızla,zikirlerimizle yaptığımız eylem; EKBER ALLAH’a Zİ RUHlar olarak yolculuktur...Aklen sonsuza yolculuk eden acele etmez.ne kadar acele etse sonsuzdan bir şeyi öne alamaz..
biz kullar Cenab-ı Allah’a ulaşma iradesini yeterince çaba harcayarak gösterince,Alemlerin yaratanı Rabbimiz, Sonsuz Rahmetinden bir rahmetle, Bize Cennet Cemalini (Rüya aleminde) apaçık gösterir.
(Buna NUR_U TEVHİT ve/veya MİRAÇ denir..Miraç sanıldığı gibi bazı kullara mahsus değildir.Allah’a giden yol her kula açıktır...’Namaz müminin miracıdır ’ sırrınca müminler kişsel miraçlarını yaşama imkanına sahiptirler...)
O rüyayı bize Rabbimiz Öyle bir gerçeklikle bildirir ki gerçek dediğimiz dünya hayatı rüya mesabesinde kalır, gördüğümüz rüya gerçeğin ta kendisi oluverir...
’ İnsanlar uykudadırlar,öldükleri zaman uyanırlar’hadisi şerifinin sırrını o anı yaşayınca anlarız...
Öyleyse sen karınca misali yürümene bak; Unutma,dünya üzerinde yürürsen tayyi mekan diye birşey var,gerçekliğe (Allah’a ) yolcuysan o zaten ŞAH DAMARINDA n da yakın..’16 şubat 2013 Alanya