- 1515 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"İNSANDA SEVGİNİN VE AŞKIN SONUNDA YAPILAN EVLİLİK NASIL OLMALIDIR. BU HUSUSTA ÖRNEK ALACAĞIMIZ ŞAHSİYETLER KİMLER, ERKEĞE VE KADINA DÜŞEN GÖREVLER NELERDİR BUNUN ÜZERİNDE DURACAK BİLGİMİZ DAHİLİNDE ÖĞRENMEYE ÇALIŞACAĞIZ "....NİZAMİ MERT....
" MERHABALAR BU GÜZEL CUMA GÜNÜNÜN SBAHINDAN HERKESE SELAMLAR SAYGILAR DİYORUM. SEVGİNİN GÜCÜ SİZİNLE VE SEVDİKLERİNİZLE BERABER OLSUN "...
İNSANDA SEVGİNİN VE AŞKIN SONUNDA YAPILAN EVLİLİK NASIL OLMALIDIR. BU HUSUSTA ÖRNEK ALACAĞIMIZ ŞAHSİYETLER KİMLER, ERKEĞE VE KADINA DÜŞEN GÖREVLER NELERDİR BUNUN ÜZERİNDE DURACAK BİLGİMİZ DAHİLİNDE ÖĞRENMEYE ÇALIŞACAĞIZ.
İÇİNDE YAŞADIĞIMIZ TOPLUMDA AŞK VE SEVGİ ADINA YAPILAN TÜM EVLİLİKLERİN SONLARININ DA HÜSRANLA BİTTİĞİNE ŞAHİT OLAN KIZLARIMIZ VE ERKEKLERİMİZİN EVLENMEK VE AİLE OLMAK HUSUSUNDA BİR BİRLERİNE GÜVENLERİNİN KALMADIĞINI YAPTIĞIMIZ ANKET ÇALIŞMALARININ SONUNDA ÖĞRENMİŞ DURUMDAYIZ. NE OLDUDA İNSANOĞLU ALLAH’IN DA TAVSİYE ETTİĞİ EVLİLİK KURUMUNA KARŞI BİR GÜVENSİZLİĞİ YAŞAR HALE GELDİ. TÜM BU SORU VE SORUNLARIN ZEMİNİNE İNECEK BİRLİKTE CEVAPLARINI BULMAYA ÇALIŞACAĞIZ.
İLK ÖRNEĞİMİZ ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERİLEN HAZRETİ MUHAMMET ALEYHİSSELAM OLACAKTIR. HERKESİN BİLDİĞİ GİBİ HAZRETİ PEYGAMBERİMİZİN DÜNYA İNSANLIK AİLESİNE ÖRNEKLİK TEŞKİL EDEN EVLİLİKLERİ OLMUŞTUR. BİZ BU GÜN BU YAZIMIZDA İLK EVLİLİĞİNDEN YANİ HAZRETİ HATİCE ANNEMİZDEN BAHSEDECEĞİZ. HAZRETİ HATİCE KIRKLI YAŞLARIN ÜZERİNDE ZENGİN AHLAKLI TİCARİ BİR YAŞAMIN SAHİBİDİR. HAZRETİ PEYGAMBER EFENDİMİZDE GÖRDÜĞÜ GÜZEL AHLAK VE EMİNLİK KARŞISINDA YÜREĞİNDE BİR SEVGİ ÇINGISI BAŞLAR BU ÇINGININ BİR ATEŞE DÖNÜŞMESİ İLE HAZRETİ MUHAMMET EFENDİMİZE TALİP OLUR. BU DİLEK VE ARZULARINI EN KESTİRME YOLDAN PEYGAMBERİMİZE VE AMCASINA İLETİR. HAZRETİ MUHAMMET ALEYHİSSELAM BU TEKLİFE KAYITSIZ KALMAZ VE KABUL EDER. İŞTE ASIL CAN ALICI NOKTA BUNDAN SONRA BAŞLAR. HAZRETİ HATİCE ANNEMİZ MUHAMMET ALEYHİSSELAMA DERKİ; BU SAHİP OLDUĞUMUZ MALLAR BENİM OLDUĞU KADAR DA SENİNDİR BU MALLARI İSTEDİĞİN GİBİ KULLANABİLİR DOĞRU BİLDİĞİN HER ŞEY İÇİN HARCAYABİLİRSİN BU HUSUSTA ASLA SIKINTIYA DÜŞME DER. PEYGAMBERLİK SORUMLULUĞU KENDİSİNE TEVDİ EDİLDİĞİNDE İLK SIKINTIDA HAZRETİ HATİCENİN KOLLARINDADIR BANA BİR ŞEYLER OLUYOR YA HATİCE DEDİĞİNDE HAZRETİ HATİCE YÜREĞİNDEKİ SEVGİNİN SICAKLIĞINI TAM OLARAK ORTAYA KOYMUŞ VE ŞU TARİHİ SÖZÜNÜ SÖYLEMİŞTİR;" SEN EMİNSİN SANA ŞEYTAN MUSALLAT OLAMAZ SENİN GÖRDÜĞÜN MUSAYA İSAYA VAHİY GETİREN NAMUSU EKBERDİR NE MUTLU SANA YARESULÜLLAH ALLAH SENİ PEYGABER OLARAK SEÇTİ BEN ŞAHADET EDERİMKİ SEN ALLAHIN KULU VE RESULÜSÜN " İŞTE BU SÖZ ANCAK KOŞULSUZCA SEVEN VE ASLA YARGILAMAYAN BİR YÜREKTEN ÇIKABİLİR ANCAK DİYORUM.
GÜZEL İNSANIN KADINA HÜRMETİ, ALLAH’A OLAN MUHABBETİNDENDİR. HAZRETİ PEYGAMBERİN KADINA BAKIŞI ŞÖYLEDİR." KADINLAR, AŞK VE GÖNÜL SAHİBİ ERKEKLERE HÜKMEDERLER " BUYURMUŞTUR. AKILLI VE İNCE RUHLU BİR ERKEK KADINLARA KARŞI DAİMA ANLAYIŞLI VE ŞEFKATLİ OLUR, ONLARA SERTLİKLE MUAMELEDEN ÇEKİNİR, ONLARI KIRMAK VE İNCİTMEK İSTEMEZ. BUNA MUKABİL CAHİL VE AŞKSIZ ERKEKLER KADINLARI EZERLER, ONLARA KARŞI SERT VE KABA OLURLAR. ÇÜNKÜ CAHİL VE AŞKSIZ ERKEĞİN TABİATINDA HAYVANLIK AĞIR BASAR. AŞK VE RUH İNCELİĞİ AŞIK İNSANLARA MAHSUS SIFATLARDIR. KABALIK VE ŞEHVET İSE HAYVANLARIN SIFATIDIR. " KADIN, ALLAH’IN YERYÜZÜNDEKİ NURUDUR " HAZRETİ PEYGAMBER EFENDİMİZE BİR GÜN SORMUŞLAR YA RESULÜLLAH;" NEDEN HATİCEYİ BU KADAR ÇOK SEVİYORSUN " PEYGAMBERİMİZ ŞU ÖRNEK UNUTULMAZ CEVABI VERMİŞTİR;" HATİCE BENİM GÖNLÜMDEKİ HÜZNÜ VAKUM GİBİ ÇEKERDİ, İÇİMİ BİR FERAHLIK KAPLARDI " BUYURMUŞLARDIR. KADINLIK ÇOK BÜYÜK BİR MERTEBEDİR. ANCAK HER KADIN BU MERTEBEYİ BİLMEYEBİLİR.
BUNUN İÇİN BÖYLE BİR KADIN OLMAK İÇİN NE YAPMAK LAZIM DİYE BİR SORU GELECEK OLURSA ŞAYET BUNUN CEVABINI ZÜLEYHANIN AŞKINDA GÖREBİLİRİZ.;" ZÜLEYHANIN HAZRETİ YUSUFA SON SÖZLERİ ŞUYDU; EY YUSUF! BENİ ANLAMAK, BENİ DUYMAK İÇİN AYRILIK ACISI ÇEKMİŞ, GÖNLÜ YARALANMIŞ İÇLİ BİR İNSAN İSTERİM Kİ, ACILARIMI, DERTLERİMİ ONA YÜREK YÜREK VEREYİM. BEN ACILARDAN GEÇMİŞİM. SENİ SEVMİŞİM.ACILARI BAL EYLEMİŞİM. MEĞERSE BEN RABBİMİ SEVMEKTEYMİŞİM.
HAZRETİ MUSA BİR GÜN RABBİNE;" RABBİM SENİ NEREDE BULURUM DİYE SORAR. ALLAH; " AŞKIMDAN DOLAYI HÜZÜNLENEN KALPLERDE " DİYE CEVAP VERİR. EĞER BU GÜN ERKEKLER VE KADINLAR AŞKTAN VE SEVGİDEN HÜZÜNLENEN KALPLERİNDE ALLAHI;N OLDUĞUNU BİLSELERDİ HİÇ BİR BİRLERİNİ İNCİTME GİBİ BİR YANLIŞA DÜŞERLERMİYDİ?
GENCECİK KİMYANIN AŞKI ŞEMSİ O KADAR SARSMIŞTI Kİ; ÖLÜMÜNDEN SONRA EY YÜREĞİMİN VAZGEÇİLMEZİ OLAN KİMYAM SEN BANA AHİR ÖMRÜMDE ANMDAN DA BAMADAN DA İLERİSİN SENİ O KADAR ÇOK SEVİYORUM Kİ ALLAH BİZİ YAKIN ZAMANDA YENİDEN KAVUŞTURACAKTIR DİYORDU. NİTEKİM KİMYANIN VEFATINDAN KISA BİR ZAMAN SONRADA ŞEMS BIÇAKLANARAK ÖLDÜRÜLDÜ VE KİMYASINA KAVUŞTU. HER BIÇAK DARBESİNDE GÜLÜMSÜYORDU ÖLÜMDEN KORKANLARA GÜLÜMSEYEREK ÖLÜMÜN BİR DİRİLİŞ OLDUĞUNU ANLATIYORDU ADETA. TÜMÜNE SELAM OLSUN DİYORUM.
BEN BURADA TÜM DOST VE ARKADAŞLARIMA KOŞULSUZCA SEVMENİN VE ASLA YARGILAMAMANIN BİRLİKTELİKLERİNİ ANLATTIM. KOŞULLAR ALTINDA YAPILAN BİR EVLİLİĞİN BİR ÖRÜMCEK EVİNDEN FARKLI BİR ŞEY OLMADIĞINI GÖSTERMEYE ÇALIŞTIM. SEVGİ VE AŞK DÜNYAMIZA BİR DAMLA GÜZELLİK KATABİLDİYSEM NE MUTLU BANA. BU GÜZEL GÜNDE YÜREĞİNİZDEN SEVGİ, DİLİNİZDEN HOŞGÖRÜ, YAŞAMINIZDAN AHDE VEFAYI EKSİK ETMEYİN. SEVGİNİN GÜCÜ SİZİNLE VE SEVDİKLERİNİZLE BERABER OLSUN DİYORUM......NİZAMİ MERT......
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.