- 978 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
BEN SENİ SEVDİĞİMİ….
Bu yazıyı okuduğunuz saatlerde tarih 14 Şubat 2013 olacak…Yani Sevgililer Gününe girmiş olacağız.
Efendim Sevgililerin günü olur mu? Olur efendim olur(!) Cadılar Bayramı oluyor da Sevgililer günü niçin olmasın di mi ama?
Bu ülkede son bir kaç yıldır Cadılar Bayramı diye bir gün kutlanır…Nedir cadılar bayramı, nereden gelmiştir? Bu bayramda neyin coşkusu yaşanmaktadır? Ne soran vardır ne de sorgulayan.
Cadılar Bayramı aslında 1692 yılında A.B.D de Salem denilen bir kasabada başlatılan bir cadı avı olayının utancını unutturmak için düzenlenmiş olan bir günden başka bir şey değildir…Yani bu gün cadılar bayramını kutlayanlar Orta çağ Avrupa’sında, daha sonra Amerika’da cadılıkla suçlanarak yakılan insanların bayramını yapmaktadırlar ( Özellikle kadınların ) Bir kez daha altını çizerek yazıyorum..Cadılar bayramı 1611 Aix-en Povence , 1634 Loudun , 1647 Louviers ve 1692 Salem Cadı avları, o avlar sonucunda suçsuz yere - cadı diye - yakılarak öldürülen yüzlerce kadının utancını silmek için bayrama dönüştürülmüş ve bundan maddi kazanç sağlanmaya çalışılan bir günden başka bir şey değildir.
Neyse ki ülkemizde o kadar da yaygın değil cadılar bayramı. Ya da yaygın ama ben farkında değilim.
Amma velakin iş Sevgililer Gününe gelince değişiyor. 14 Şubat tüm Dünyada Sevgililer Günü olarak kutlanıyor…Gerçi İran ve Hindistan’da biraz sıkıyor sevgililer günü kutlamak ama neticede dünya İran ve Hindistan’dan ibaret değil.
Sevgililer Gününün aslı ise şu:
Taaa..Roma devrinde malum otun, bokun her bi şeyin bir tanrısı ya da tanrıçası var...Öyle olunca da kadın ve sevgili olaylarının da bir tanrıçası var. Biz az buçuk mürekkep yalamışlar her ne kadar aşkın tanrısının Eros denen horoz, güzelliğin tanrıçasının da Banu Alkan…Pardon..Afrodit olduğunu bilsek de meğer değilmiş..Bu kadınlık ve sevgililik olaylarının düzenleyicisi yani bir nevi maması Juno adlı bir aşüfte tanrıça imiş.
İşte bu tikini sallasan tanrıya değen dönemlerde maalesef insanlar öyle rahat rahat sallayamıyorlarmış tiklerini. Bir erkeğin, bir dişiye bakması bile şiddetle yasakmış..Bir tek gün hariç: 14 Şubat…14 Şubat’ta Lupercalia diye bir bayram yapıyorlarmış…O bayram günü hatunlar ve erkekler adlarını bir kağıda ya da ne bileyim bir şeye yazarak erkekler ayrı sepete, kadınlar ayrı sepete atıyorlarmış…Ondan sonra sepetten sırayla çekiliş yapılıyormuş..Artık kim , kime denk gelirse…’’ Ya bu benim tipim değil, ben balık etli istiyordum ‘’ ya da ‘’ Ben Brad Pitt bekliyordum bu hımbılla olmaz’’ deme gibi bir şansınız yok…Ne çıkarsa bahtına…Hoş kimsenin itiraz edeceğini de sanmam… Öyle ya, o gün de olmasa zavallılar Romalı olarak doğup Abaza olarak ölecekler.
Neyse efendim…15 Şubat günü eğer erkek ve bayan ‘’ Yahu tadı damağımda kaldı ‘’ derlerse onlar evlendiriliyorlar ve böylece huzurlu ve dahi mutlu yuvaların temelleri atılıyormuş derken şeytan aklıma bir soru getirdi:
‘’Peki…Kadın ve erkek sayısı denk olmadığı takdirde ne oluyormuş?...Erkekler kadınlardan fazla olunca boşta kalan erkekler birbirleriyle mi eşleştiriliyormuş? Ya da Ya da kadınlar fazla olursa? Hııı ne dersiniz? Lanet Kör şeytan yaaa..Gece gece aklıma neler getiriyor.
MS yıllarda bu geleneği hıristiyanlaştırıyor bir kısım Roma’lılar. Lakin yine de eski putperestler de var…Sonunda imparator 2. Cladius’un tepesi atıyor…’’ Ne lan bu…Biz bu ülkenin imparatoru muyuz yoksa godoş başı mı? Millet karı koynundan çıkmıyor. Yahu orduya komuta edecek komutan bile kalmadı’’ Diye sitem ediyor vatandaşın biri gibi ve dahi ‘’Bundan kelli her türlü evlilik ve dahi cinsel birleşme yassah…Ulan biz üçe kadar müsaade ettik, millet seri üretime geçti.’’ diye kararını veriyor.
Cladius emir veriyor ama kim takar Cladius’u…Valentin adlı bir papaz nerede bekar bir çift görse yakaladığı gibi nikah masasının önünde diz çöktürüyor…Hatta daha da ileri gidip tavuklarla horozlar arasında bile resmi nikah kıymaya başlıyor.( Çok mu abartım ne…Bu son cümleyi kayıtlardan çıkartın )
Sonuda Cladius, bu maça papazının çaktırmadan millete nikah kıydığını öğreniyor…Öğrenince de binecek başka bir halt bulamadığından küplere biniyor. Hoş niye insan kızdığı zaman ille de bir şeylere binmek ihtiyacı duyar onu da bilmem ya neyse…
Cladius bu Valentin denilen papazı yakalatıp getiriyor yanına. Önce ‘’ Şuna eşek sudan gelinceye kadar sopa atın ‘’ diyor. Lakin namıssız eşeğin inadı tutuyor bir kere. Bir türlü sudan dönmüyor. Kralın da canı sıkılıyor tabii ki. ‘’ Bari asın gitsin ‘’ diyor ve Valentin’in boynuna kravatı takıyorlar.
İyi de gardaşım alışmış kudurmuştan beterdir demişler…Millet alışmış bi kere…Öyle papazı asmakla vaz geçer mi hiç? Derken efendim o 14 şubat Papaz Valentin’in öldürülmesinden sonra hıristiyanlar tarafından Aziz Valentin, putperestler tarafından da Lupercalia Günü olarak kutlanıyor.
Tabii ki geçen asırlar içerisinde bu günler de unutulup gidiyor. Taa ki 1800 yıllarından sonra ( ne kadar sonra bulamadım ) Amerika’da Esther Howland adlı bir hatunun 14 Şubatta ilk Sevgililer günü kartını yollamasına kadar. Aynen Anneler Günün mucidi Anna Jarwis gibi Ester Howland’ın bu girişimi de kısa sayılacak bir zaman diliminde tüm dünyaya yayılıyor ve dahi 14 Şubat, Sevgililer Günü olarak kutlanıyor.
Şimdi efendim sevgili deyince olan var, olmayan var..O bakımdan lütfen abartmayalım. Milletin iştahını kabartmayalım.
Yarın birileri birilerine gülden tutun da tek taş yüzüklere, model arabalara, yatlara, katlara varıncaya kadar hediyeler verecek. Yalnız aman gözünüzü seveyim evli hemcinslerim…Yani evli erkek milleti…Benim karşıma geçip de ‘’ Sevgilim mi var ki hediye alayım?’’ Demeyin…Eğer bunca yıl aynı yastığa baş koyduğunuz eşleriz sizin sevgiliniz olamamışsa çok yazık...Zaten ne diye aynı çatıyı paylaşırsınız ki? Ya da sevgili deyince ille de bunun manita ayarında bir şey mi olması lazım? Oğullarınız, kızlarınız, arkadaşlarınız, dostlarınız bunlar da sevgili değil midir?
14 Şubat…Sevgililer Günü olarak kutlayacağım, anacağım bir gün değil. Ama tamamen tesadüf olarak benim sevgilim yarın evimde olacak…O geldikten sonra benim her günüm sevgiler günü…Yukarıdaki resme bakınca sanırım bana hak vereceksiniz.
Haaa..Unutmadan…Her kim önemsiyor ve de değer veriyorsa 14 Şubat Sevgililer Günü Kutlu olsun.
YORUMLAR
Sevginin günü olmaz, olmamalı da... Bir güne sığar mı sevgi...
..Oyy ooyyyy böyle sevgiliye can kurbaann :)) Arkadaşım seni neden göremediğimiz belli oldu:))
Evlat sermaye derler , torun faiz...Ye o faiziii :)))
Selam ve sevgilerimle
hayatışığı tarafından 2/15/2013 12:37:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Yukarıdaki sevgili dolayısıyla siteye giriş yapamadım bir kaç gün. Beni mazur göreceğinizi umarak yazıma göstediğiniz ilgi için çok teşekkür ederim.
Faizi bol bol yedik..Darısı olmayanların da başına.
Selam ve sevgilerimle.
Tüm sevgiler güzel önemli olan yürekte yaşatabilmek. Benim çoook sevgilim var sayamam . Torunum (HÜMA) Hayvanlar, çocuklar, çiçekler, ağaçlar, sevgili dostlarım...ailem...Bir de var ki devamlı boynımda asarım. Hiç düşmez yapışık bana. Fotoğraf makinem...
Yürekler sevgi ile dolsun
Çağlasın sel olsun
Hiç tükenmesin
Sevgileriniz bol olsun, sevgi ile daima...
Selamlar...
sami biberoğulları
Yukarıdaki sevgili dolayısıyla siteye giriş yapamadım bir kaç gün. Beni mazur göreceğinizi umarak yazıma göstediğiniz ilgi için çok teşekkür ederim.
Size tüm sevgililerinizle birlikte sağlık ve huzur dolu bir ömür dilerim.
Selam ve sevgilerimle.
hocam her yazınızı büyük zevk ve heyecanla okuduğum gibi bu yazınızıda öyle okudum derin araştırmalarınızdan yararlanıp sevgililer gününüde öğrenmiş olduk ve öğrenirkende güldük yine çok güzel yazıydı bizim eve o dediğiniz gün henüz uğramadı adresi bulamadı galiba saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Yukarıdaki sevgili dolayısıyla siteye giriş yapamadım bir kaç gün. Beni mazur göreceğinizi umarak yazıma göstediğiniz ilgi için çok teşekkür ederim.
Sevgililer günü sizin eve uğramadığına göre demek ki size her gün sevgiler günü...Daha doğrusu inşallah her gününün sevgililer günüdür.
Selam ve sevgilerimle.
bekir odaci
Hocam tam da "sevgililer günü" ile alakalı inceleme yapıyordum yazınızı gördüm. Laz'ın biri demiş ki "organize olalum" valla haklıymış hemşerim.
Ortalık "sevgiliden " geçilmiyor yeminlen.
Bir de kullanım süreleri kısa .En fazla üç defa kullanıp yenisini alıyosun.
O açıdan "sevgililer günü" hediyesi de o kıymette olmalı diyor gençler.
Öyle beş kullanımlık bir sevgiliye yıllar d boyu kullanımlık seviyesinde hediye alırsan yandın diyolar.
Mesela yılbaşında "kırmızı " rekli iç çamaşır aldığın bir sevgili gelecek yılbaşına kadar sağ selamet kalırsa yeni bu sefer "kara" renkli çamaşır almak lazım mış.
Selam ve saygıile değerli Hocam.
Yazılarınız ufkumuzu açıyor.
sami biberoğulları
Yukarıdaki sevgili dolayısıyla siteye giriş yapamadım bir kaç gün. Beni mazur göreceğinizi umarak yazıma göstediğiniz ilgi için çok teşekkür ederim.
Aga..Yılbaşı için kırmızı don olayı tamam da Kuyumcu milleti de uyandı..Sevgilier gününde bari biraz satış yapalım diye tek taş olayını sürdüler piyasaya...Parası olan tek taş alıyor..Olmayan tek taşa bir de ak hecesi ekleyip sunuyor..Olay bu..
Selam ve sevgilerle.
Sayın Hocam,
Elinize sağlık, güzel bir mizah olmuş. Hem epey öğreti de var yazınızda.
Bazen diyorum ki bu tür yazılarda da kaleminiz çok güzel akıyor,
Saygılarımla
sami biberoğulları
Yukarıdaki sevgili dolayısıyla siteye giriş yapamadım bir kaç gün. Beni mazur göreceğinizi umarak yazıma göstediğiniz ilgi için çok teşekkür ederim.
Ben genelde derslerimi de üç aşağı beş yukarı böyle işlerim..Bilgiya boğmam öğrencilerimi, araya espriler de sıkıştırırım..Tabii ki onlara anlatılanlarda bu denli argo olmaz ama hani hiç kullanmam dersem de yalan olur..Dozunda yani...
İltifat için teşekkürler..Selam ve sevgilerimle.
Arkadaşım,kıskandım sevgilini hem de çok..o sevgili benim olmalıydı..ben onunla saklambaç oynardım,lego oynardım..elinden tutup parka götürürdüm..onu öperdim,gıcıklardım..şarkı öğretirdim...körebe oynardım..çok ama çok kıskandım..ama olsun..çok sevdiğim bir insan onunla bunları yapacak...ve çok mutlu olacak..
Beğenerek ve öğrenerek okudum yazınızı...Kutlarım.
Sevgiler selamlar...
sami biberoğulları
Yukarıdaki sevgili dolayısıyla siteye giriş yapamadım bir kaç gün. Beni mazur göreceğinizi umarak yazıma göstediğiniz ilgi için çok teşekkür ederim.
İnanın bana yıllar o kadar hızlı akıp gidiyor ki..Bir gün baba anne ya da anneanne olduğunuzda '' Ya ben ne zaman NİNE ( Bu kelimeyi özellikle yazdım...Kehhh keeehhh keeeehhhh) oldum diyeceksiniz.İlk zamanlarda biraz yadırgayacaksınız NİNE olmayı..Ama sonra o kadar hoşunuza gidecek ki bunu size anlatamam..Yaşamanız lazım...Bence çok da yakışacak NİNE lik hani. Gerçi henüz çooook erken ama ( Gördüğünüz gibi yağcılıkta da üstüme yoktur )
Selam ve sevgilerimle.
sareyaprak
Artık yaşlandım.nine olma zamanım çoktan geçti...ama el mahkum elden bir gelmez..:)))))))
Hocam neden görünmüyor diyordum .meğer dedesi gibi cin biri varmış yanında gülüşünde bile bir şeyler geçiyor aklında.
Bu gün ikinizin olsun daha Allahın gün çok var.
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Yukarıdaki sevgili dolayısıyla siteye giriş yapamadım bir kaç gün. Beni mazur göreceğinizi umarak yazıma göstediğiniz ilgi için çok teşekkür ederim.
Can Hasan Hocam..
Darısı senin de başına inşallah....
Selam ve sevgilerimle.
Hatta daha da ileri gidip tavuklarla horozlar arasında bile resmi nikah kıymaya başlıyor.( Çok mu abartım ne…Bu son cümleyi kayıtlardan çıkartın )
hocam insanların yasaklara eğilimi vardır malumunuz ben bunu çok sevdim sevmekle de kalmadım merakımı cezbetti ziyadesiyle
tavuk ve horoz nikahı ilginç geldi açıkçası acaba bu nikahı düzenlemişken birde akıbetleri hakkında bir yazı yazsanız çünkü bu keskin zekanın nasıl kaleme alacağını tahmin edebiliyorum:)))
çok çok çok beğendim tebriğimle kırmızı bir gül bıraktım sayfanıza...
sami biberoğulları
Yukarıdaki sevgili dolayısıyla siteye giriş yapamadım bir kaç gün. Beni mazur göreceğinizi umarak yazıma göstediğiniz ilgi için çok teşekkür ederim.
Tavukla horozun akıbetine gelince: Zavallıllardan tavuk aşk ateşinde güzel bir çevirme oldu..Horoz ise baya hamdı ama tencereye girince bi güzel pişti...Yine de bu hikayeyi bir düşünmem lazım.
Selam ve sevgilerimle.
Sevgili Hocam
Bende sevgililer günü şiiri yazıyordum baktım sizin yazınız var ve resmi gördüm. Evet ondan daha güzel sevgilimi olur. Sana genç sevgilinle ve o sevgilinin güzel annesi ikinci sevgilinle sevgiyle geçecek günler dilerim.
Benim sevgilim herkesin sevgilisinden güzel
İki prenses bir prens var gönlümde
Üç gül yeşerttim büyüttüm gönlümde
En büyük sevgi Allah ve evlat aşkı bence
Ondört Şubat sevgililer gününden banane
Selam ve sevgiler olsun
sami biberoğulları
Yukarıdaki sevgili dolayısıyla siteye giriş yapamadım bir kaç gün. Beni mazur göreceğinizi umarak yazıma göstediğiniz ilgi için çok teşekkür ederim.
Rabbim tüm sevdiklerinle her gününü sevgililer günü tadında yaşatsın inşallah.
Selam ve sevgilerimle.