X, Y, Z Kişilerle Söyleyişiler 5
meselci: İnsanlar arasında, sevenler arasında bile çekememezlik görüyorum. Bunun altında yatan sebepler ne olabilir?
--- Ya bu böyledir zaten. Karı kocalar arasında bile eğer biri diğerinden daha fazla kazanıyorsa sorun çıkıyor. Kimse kimsenin kendinden üstün olmasını istemez ki, karşısındakinin kendisinden daha iyi yerde olmasına dayanamaz kimi insan. Ezilmekten küçük düşmekten korkuyorlar sanırım. Çekememezlik değil aslında içlerindeki korku onları tetikleyen. Yani bence...
meselci: Günlük tutar mısın, edebiyatla aran nasıl?
--- Tutmam… Çok iyidir.
meselci: Başkaları için yaşar mısın?
--- Hep başkaları için yaşamam, onlar benim hayatımda belli bir değere yere sahip olabilirler benim için önemli olabilirler ama onlar kadar ben de önemliyim. İlk önce kendim için yaşamam lazım ki, sonra onlara bir faydam olabilsin. Böyle davranmazsam kendimle çelişeceğimi biliyorum.
meselci: Bazı günler insan başkalaşır? Neden acaba? Ne olmuş olabilir ki?
--- Tersinden kalkmıştır güneş onun olduğu odaya girmemiştir. Yağmur yağıyordur hava karanlıktır içi sıkılmıştır bir derdi vardır kimseye söyleyememiştir veya çözüm bulunamamıştır. Birileriyle tartışmıştır. Anne babasıyla sorunları vardır sevdiği insan ona sırt çevirmiştir en yakın arkadaşları arkasından iş çevirmiştir. Belki araları başka sebepten bozulmuştur, yalnızlık duygusu hatta korkusu sarmıştır. O kadar duygusuzlaşmıştır ki artık bir şeyler hissetmiyordur, mutsuzdur. Falan filan… Bazen de sebep yoktur işte. Kötü hissediyordur sanki bir şeyler yolunda gitmiyor gibidir yada kötü bir şeyler olacak gibi...
meselci: İnsanlar ne zaman adam olacaklar?
--- İnsanlar adam olmaz artık dostum. Devir o devir değil hiç. Genel konuşmakta saçma aslında ya çünkü hala var adam gibi adamlarda. Genel anlamda insanlar bilinçsizce hareket ediyorlar sorun burada özellikle biz Türk insanları artık hazıra öyle alıştırıldık ki diğer ülkelerin çıkarlarını korumak için uyguladığı saçma sapan politikalara bile boyun eğiyoruz. Neyse konu siyasete girmeden toplayayım :) Dediğim gibi bilinçsiz hareket ettiğimiz gibi doyumsuzuz da. İşimize öyle geldiği için belki de. Herkes ortada bir oyun varsa bizde kuralına uyalım ayıya köprüye kadar dayı diyelim birbirimizi idare edelim ayaklarında. Hepimiz öyleyiz ben de öyleyim. Ama bir de kabullenmemek var tabi neysen osun işte. Neyin inkarı bu kime karşı kendini niye olmadığın biri gibi gösterir ki insan. İşte hep bu yüzden kendimize karşı objektif yaklaşamıyoruz. Bizim ülkemizdeki insanları paklayabilecek bir şey varsa oda kurtuluş savaşı gibi bir şey olurdu heralde o zaman insanlar birlik beraberliğin, insan hayatına saygının, karşılıklı güvenin sonrasında da kazanılacak mutluluğun öneminin farkına varırlardı. Tabi ki bunlar benim düşüncelerim doğru veya yanlış orası tartışılır. Haklı ve ya haksız da bulabilirsin ama bu böyle...
meselci: Günah işler misin? Sabit günahların var mı?
--- Zor bir soru oldu. :) Günah demeyelim de, aşırı kindar biriyim. Benim de hoşnut olmadığım 2 huyum var, beni üzen şeyleri asla unutmamam ve bana zararı dokunan birini anında silmem. Bu kim olursa olsun değişmiyor, kim olursa olsun. Zaten benim elimde olan bir şey de değil, elimde olsa duygusallıktan yapamam. Aslında günah sanırım bu, kindarlık. evet galiba sadece bu var.
meselci: Doğal yaşamak ve normal davranmak neden kaybolmuş insanlar arasında?
--- Herkes bir diğerinden farklı ve daha iyi olmak istiyor kanımca. Doğal davranmak kolay ama aykırı olmak yada herkesin özenerek bakacağı biri olmak ve ya öyle görünmek egolarını okşuyor olsa gerek. Böyle mutlu oluyorlar onlar sanırım. Bırakalım öyle kalsınlar. İçlerindeki benlikleriyle bir ömür savaşmaya mahkumlar.
meselci: Bir insan, bir insana neden kıyar ki?
--- İnsanlar acımasız , düşüncesiz ve bencil. Tek düşündükleri ya da tek düşündüğümüz bugün ve çıkar ilişkilerimiz. Aramızdaki diyalog da buradan ileriye gitmiyor zaten. Özellikle toplum olarak da bana dokunmayan yılan bin yaşasın kafalarında. Acı belki ama gerçek bu maalesef.
meselci: Bu dünyadaki en önemli dört hedefini maddeler halinde açıkla desem sana?
--- 1- İnsanların yapamazsın dediği şeyi yapıp sonra ileride siz yapamazdınız dediniz ben yapabildim demek.
2- Üniversiteyi bitirip adam akıllı işe girmek.
3- Çok iyi bir anne olabilmek.
4- Kütüphane kurabilmek.
meselci: Kendine boş zamanlar ayırdığında nelerle meşgul olursun?
--- Aslına bakarsan bilgisayar başında çok oturuyorum ve bundan çok rahatsız oluyorum. İstem dışı. Sigara gibi bir bağımlılık haline geldi yani. Bilgisayarın başında olmadığım zamanlarda nelerle meşgul olduğumu sorarsan, genelde müzik dinlerim, kitap okurum falan filan klasik şeyler yaparım hep. Sonra benim hayatım neden monoton diye kendi kendime isyan ederim ama tabi hayatımı monotonlaştıran benim. Basketbol antremanlarına falan gitmeye başlarım artık bir yerlerden başlamak gerek hayat bilgisayar değil sonuçta.
Mehmet Selim ÇİÇEK
13 Şubat 2013, Qoser
X, Y, Z Kişilerle Söyleyişiler 5 Yazısına Yorum Yap
"X, Y, Z Kişilerle Söyleyişiler 5" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.