PRANGALAR ALTINDA AŞKI ANLATMAK
Arkadaşım edebiyat sayfasına bakıp gülümsüyor.Ne oldu niye gülümsedin diyorum.Kızım millet aşktan bahsedip duruyor bir de senin yazdıklarına bak diyor.Kolaysa sen aşktan bahset abim ve avaneleri çerçeveye aldılar yine beni diyorum.İyi olmuş oh olsun sana diyor.Neden ki yine ne yaptım diyorum.İnsan hiç edebiyat sayfasına abisiyle girer mi diyor.E valla haklısın ha hiç düşünememiştim ne bileyim ya oldu bir kere.Tövbe estağfirullah çeksem .Yok diyor olmaz.Bütün yazılarını silip başka bir sayfaya geçmelisin diyor.Boy abdesti alsam tövbe desem yok diyor imkansız artık iflah olmazsın,olanlar oldu bir kere diyor.Ne kadar da ümitsiz bir kız ya.
Ben eskiden de böyle şanssızdım diyorum .Orta okulda bir çocuk bana aşık olmuştu.Çocuk okulun en yakışıklı ve çalışkan çocuğuydu.Anlarsın bütün kızların gözü ondaydı.Her teneffüs bizim sınıfa gelir bana bir göz atar giderdi.E sonra diyor arkadaşım .Ne olsun be abi! sonunda abimin kim olduğunu öğrenmiş,gözü korkmuş tabi.Arkadaşlarından biri bizim tanıdıktı.Ulan o filancı abinin kardeşiymiş niye demiyorsunuz demiş çocuğa .Tüüüü!
İşte böyle herkes benden korkardı ,yani abimden.Üstelik sadece abim de değil ha büyük bir gurupları vardı.Bir de adları vardı, bilmem ne gençlik diye.Ben onlara piskopat gençlik derdim gerçi de neyse.Nereye gitsem biri olurdu.Naber bacı derdiler.Ayağını denk al buradayız abine deriz,gerekirse biz hallederiz anlamında.Bir gün tam kotumu giymiş saçlarımı sallaya sallaya giderken beni hiç tanıdığına ihtimal vermediğim bir abi ‘’Naber bacım’’ dedi .Ödüm patladı tabi.Allam Alam buda mı beni tanıyor dedim.Normalde hayatta bana merhaba demeyen birisi neden bunu yaptı ki diye düşündüm.Çok yakışıklı bir çocuktu o zamanlar çok da ilgimi çeken birisiydi.Ama yakışıklı olduğu için değil tabi.Uzun uzun namaz kılışı ilgimi çekmişti.Nereden mi biliyorum.Biz balkonda otururken onu görürdüm evleri karşımızdaydı.Aslında çocukça bir şey insan duygularını karıştırıyor tabi hayranlık diyelim.Neyse havam tam yerindeyken yakalanmak kötü olmuştu tabi.Hepsi bir mesajdı bana.Buradayız ha diyordular sürekli.Ne bileyim abimin en dindar en yakışıklı arkadaşına pazarda rastlayacağıma.Bilseydim hiç giyer miydim o kotu.Bak Feyza nın bile sonunda kafası çalıştı taktı örtüyü.Tabi bütün şansımı kaybetmiştim .Bu erkekler var ya hiç bakmıyor ,tanımıyor zannedersiniz birden merhaba derler .
Okul kantinine girince o bacım hoş geldin ne yersin ne içersin bizden olsun falan derdiler.Şu bacım lafına oradandır garazım.Ne bacısı be der bir şey almadan çıkardım.Bazen de garip şeyler söylerdiler aynı yolda giden anlamlarına gelen ,ne gıcık .Allahtan hiçbir zaman onlardan da davalarından da olmadım.
Okulun dağılmasıyla ortada bir toplanma olurdu .Mutlaka abim ve dayımlar birisini dövüyor olurdular.Abim ve avaneleri mantar gibiydiler,her taşın altından çıkardılar.
Bazen abimi görürdüm okul çıkışı bir mendil açmış oturmuş ve dilenci rolü yapıyor bütün güzel kızlar başında .Oh iyi numara valla.Kızların peşinde koşarken görürdüm onu.Bazen bana büyük ablalar gül getirirdi ,benimle çok ilgilenirdiler.Anlardım tabi hep abim içindi onlar.
Önümü kesip kız sana takılan var mı derdiler ikide bir bıkmıştım hepsinden.Bende küçüklüğümün ve asiliğimin arkasına sığınarak küfür edip kaçardım.Arkamdan bağırırdılar seni abine söylemezsek görürsün diye.
Abim cidden çok sempatik bir gençti. Mahallede kızlarla arası çok iyiydi.Fakat bazı kızlar vardı ki onlarla hep alay ederdi.Bence alay etmesinin sebebi o kızların abime yüz vermemesindendi.
Bir gün camdan bakarken aniden ellerimi arkadan tuttu ve beni cama doğru itti.Camdan bakıyor gibi olmuştum ,ama zorla.Ellerim arkadam sımsıkı tutulmuştu.Alttan bir kız geçiyordu.Pakize mahallenin en güzel kızı .Abim ‘’Nereye fıstık’’ gibi bir şey söyledi.Biz dördüncü kattaydık.Kız yukarıya doğru baktı ve beni gördü.Ne kadar utanmıştım ama kurtaramıyordum ellerimi nede olsa küçüktüm ,o ise gençti.Kız ,sensin biliyorum salak erkeksen kardeşinin arkasına saklanma….. deyince ben rahatlamıştım biraz olsun.Böyle şeyler çok yapardı.
Bunun yanında birisinin benimle ilgilendiğini fark edince ,eğer evin içindeysek beni azarlayıp dururdu.Dışarıdaysak beni hemen eve yollardı.Bazen ben itiraz ederdim.O zaman da tehditler savurup eve kovalardı beni.
Arkadaşım gülüp duruyor bunları dinlerken ve sen hayatta bu sayfada aşktan falan bahsedemezsin kızım diyor .
.Hadi be görürsün diyorum.Şöyle derim mesela aşk öyle kutsal bir şeydir ki.İnsan her önüne çıkanı aşk sanmamalı,sınamalı sevgisini.Aşk kusursuzdur kusurlu olan insana ağır gelir .Bu en yüce duygu ancak en yüce olana duyulur.Bir insanın bir insana duyduğu aşk ancak o yüce yaratıcıya duyulan aşkın bir sızıntısı olabilir.
Çakal diyor ve vuruyor omzuma.
Yada dur ya şöyle derim diyorum.Aşk bilinçli intihardır ben yaşamayı seviyorum kardeşimmm,inan para bile verir bana abim aferim kız der.Hayat ,yaşamak bu kadar güzelken ne gerek var acılar içinde kıvranmaya falan ,anlarsın ya..
Aşk hep özveri ister ver ver bitmez hep ister,bak gördün mü hep istiyor işte.
Ha birde bence gerçekten aşkı sınamalı insan diyorum.Bu kadar insan gerçekten aşık mı ,aşk nedir,nasıl bir şeydir?
Peki nedir hanfendi diyor sırıtarak.
Ama gülersen anlatamam ki diyorum,hiç sormayacaksın sanmıştım bismillah deyip başlıyorum.
Hayır olamaz diyor kısaca lütfen,hiç çekemem şimdi senin pozlarını
Tamam o zaman dinle!
Bence bir insanın boyuna posuna,saçına kaşına ilgi sadece beğenidir.Sempatik bulmakta öyle ,çekici olması da öyle.
E ne kaldı ki zaten daha ne var diyor.
Sevgi ayrı bir şeydir elinde olmaz ,Allahın yazgısıdır.Hatta öyle ki ben bunun neresini sevdim lan dersin bakar bakar bir türlü anlam veremezsin işte bu gerçek sevgidir bana kalırsa.
Yani gönül bu oka da konar derler ya aslında bu doğru bir tariftir aşk için.Ne kadar kötü bir tarif olsa da doğrudur.
Hatalarını görürsün aslında ama mazur görmek istersin.Onun açısından bakarsın hep.Herkesin lanetlediği birini çok sevebilirsin.Eğer anlamıyorsan anlamazsın zorlama anca başına gelince anlarsın çünkü.
Şunu diyebiliyorsan bu aşktır.Allahım onun bütün hastalıklarını bana ver bütün günahlarını bana yaz.
Oha diyor arkadaşım kendisi çok kibardır da.
Yoruldum sana aşkı anlatmaktan Allah başına versin de sen bana anlat inşallah deyip susuyorum.
Bak yine anlatmaya kalktım aşkı
Anlamayan birine
Yorulma dilim,sus
Nasılsa anlayacak düşerse bir zalimin eline!
Aşk kendi egolarını tatmin etmek için değil
Onun için ölmektir karşılık bulmadığın halde
Gerçekten seven insan sevdiği kişinin her durumda mutlu olmasını ister bir kere dedim.
Nasıl yani seni bırakıp gitse ,kötü bir durumda bıraksa da mı?Bunun adı enayilik işte kusura bakma beni üzen birini niye seveyim ki diyor arkadaşım.
Gerçekten seven insan her zaman mazur görür,o yapmaz der mutlaka bir derdi vardır der.Hatta yüzüne karşı bağırsa da onu üzdüğüne üzülür,bağırırken yorulduğuna bile üzülür .Benim bir arkadaşım vardı kocası evlenince biliyor musun karısını bile seviyorum demişti ben de o zaman şaşırmıştım demek ki benden daha çok anlayanlar da var .Bak bende bunu anlamamıştım mesela ama o zamanlar ,şimdi anlıyorum onu da.
Cidden beni şaşırtıyorsun bu aşk falan değil ,ya tutku yada kölelik anlayışı olmalı diyor .
‘’Seni dağladılar değil mi kalbim,her yanın içi su dolu kabarcık
Bulunmaz bu halden anlar bir ilim ,akıl yırtık çuval ,sökük dağarcık’’ diyor bak Necip Fazıl.
Aşk insanın kendinden çok sevmesidir karşısındakini yoksa adı başka bir şey olurdu ,kendi egolarını tatmin ettiği için seviyorsun sen sevdiklerini o zaman diyorum.Biraz bozuluyor galiba.Gözlerim ağrıyor artık yazmak da konuşmak da istemiyorum sen anlamak istesen de anlayamazsın .Ama ben sana şimdi bir dua edersem anlayacaksın gör bak diyorum.
Sonra vazgeçiyorum.Ben niye senin gibi bir kalasla uğraşıyorum ki.Anlat anlat aynı konuşup duruyor sun,değişen bir şey yok. Senin aşkın güzel bir araba ,ev,yakışıklı bir genç,kariyer ,itibar e ne diyelim Allah bol bol versin .Gözlerim mum ışığına bakarak yaşardı zaten, uykumda geldi git hadi deyip arkadaşımı parmağımla yanan mumun içerisine hapsediyorum.
YORUMLAR
Yürükçü. Gülümsemeye ihtiyacım vardı..
Hoş bir yazı. Çok güzel anlatmışsın sıkıcı değil, akıcı ve gerçekçi...
Ağabeyin bildiğimiz klasik ... gençliktenmiş tam da.. Elalemin kızına bacısına bakıp laf atarken seni hep kıskanıyormuş. Kendini başkası yerine hiç koymayanlardan!..
(Ağabeyine gösterme yine de bu yorumumu.)
Aslında millet olarak öyleyiz ağabeyini suçlamıyorum.
Evlisi, bekarı, yaşlısı, genci... Hepsi aynı...
Hemcinsleriyim ne de olsa bilmez miyim!..
Sokaklarda gezen sürüyle böyle erkek var...
Ve de namus bekçisi savunucusudurlar...
Aşk ve sevgi bölümünü de beğendim...
Tebrikler... Yüreği güzel insansın belli...
Sevgiyle kalın hep.
Yagmur Esintisi tarafından 2/13/2013 5:38:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yürükçü
PEKİ ŞİMDİ EĞRİ OTURUP DOĞRU KONUŞALIM...seninle abin yer değiştirseydi sen nasıl davranırdın...güzel kızkardeşi olan her erkek kardeşte abinin hareketleri vardı..bu yaşadığımız zamanın değişmez kurallarıydı...yinede güzellikler var senide çok severiz ama erolabimin yeri bir başkadır...sen yinede yaz... erolabimde hoşgörüde boldur..keşke benimde erolabim gibi bir abim olsaydı...çok yürekli bir yazı kutluyorum saygılar