SAFİ SALAK
Küçük bir kız çocuğu henüz 8 yaşında, çocukluğunun baharındadır.Annesinin, ne yaptıysa o dönem bıraktıramadığı bir alışkanlığı vardır , her dakika çekirdek yer... Bu zehir kanına nerden girmiştir bilinmez, annesi çok uğraşır bıraksın diye beceremez, ama sinsi planlarını hep yapar,hep uygular.
Günlerden bir gün, ki aynı dönemlere tekabül eder ; 8 yaş... Küçük kız bir sancıyla annesine koşar, dayanılmaz olunca acilen hastahaneye gidilir ve apandist ameliyatı başarı ile geçer. 2.gün sonunda çocuk ve ailesi evlerinin yolunu tutar. Çocuğu yatırırlar evde bir divana... Sonra zaman geçer ki; sinsi anne elinde ameliyatla alınan apandistle çıkar gelir kızının yanına...
-Bak bu senin apandistin doktor amca gönderdi görmen için
-Bakayım anneciğim... Ama çekirdek kabuğu var bunda
- Ben sana demiyor muydum o çekirdeği yeme başına bir iş gelecek diye, yediğin çekirdeğin kabuğu saplanmış apandiste, bak bu hale geldin
-hı? (Şaşkın korkulu ve suskun)
Sinsi anne kızını çekirdekten vazgeçirebilmek için doktordan aldığı apandistin üzerine bir çekirdek kabuğu saplamıştır ve kandırmıştır... Çocuk aklı inanmıştır ve çekirdeğe tövbe etmiştir.
Ancak anneye öyle sadakat doludur ki, olaydan sonra büyüdüğünde bile o kabuğu oraya annesinin sapladığını bilmez.... Sorgulamaz çünkü anne demiştir doğrudur...
Zaman gecer,kız üniversiteye gitmiştir 18 yasındadır. Kantinde bir arkadasıyla sohbete başlarlar ve sohbet gelişir...
- evet ya ben de çok çekirdek yemişim ve apandistime saplanmış,görmüştüm nasıl saplandığını da, o yüzden bir ameliyat geçirmiştim ben de
-ne çekirdeği ya ne saplanması kızım annen seni kandırmış olmasın ?
-hıı? (Şaşkın korkulu ve suskun)
Kahkalar kantinde yankılanırken ,kız gururu kırılmış ve sadakati ölmüş olarak hışımla telefonu alır eline ve annesini arar...
- anne o çekirdeği sen sapladın di mi?
- ne diyorsun anlamadım ki
- ben çekirdek yediğim için olmadım ameliyat di mi?
- ahahahahahahahahah ( anne şevkle kahkahalar atar), sen orda mısın hala?
Ve o gün bugün kız evin sazanı ilan edilir ... Aradan yıllar geçmesine rağmen zaman zaman konuşulur alay edilir... Kız ise hala ağzını bile açamaz... Gururu kırılmıştır bir kere , mağrur bakışlarını yere indirir ve ahalinin susmasını bekler sadece :)
YORUMLAR
annelerin hiçbir zaman planları bitmez
ama ne yaparlarsa çocuklarının iyiliği içindir şüphesiz
çok güzeldi
tebrikler